نرخ جدید بلیط اتوبوس؛ افزایش 40 درصدی در سال آینده

براساس تصمیم جدید شورای اسلامی شهر تهران، بلیط اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی شهر تهران در سال آینده با افزایش میانگین 40 درصد همراه خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، در صدو ششمین جلسه شورای تهران لوایح نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی موردبررسی قرار گرفت و در آخر اعضا با افزایش میانگین 40 درصد نرخ بلیط این وسیله حمل‌ونقل عمومی موافقت کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با افزایش کرایه‌ها توضیح داد: در بحث تعیین نرخ کرایه پارادوکسی وجود دارد؛ از طرفی شورا سعی دارد با پایین نگهداشتن نرخ، افراد را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ترغیب کند اما از طرف دیگر بحث تورم و هزینه‌های تمام شده برای رانندگان نیز باید به صورتی باشد که این افراد به فعالیت و ارائه خدمات ادامه دهند.

تشکری‌هاشمی ادامه داد: نرخ کرایه‌ها تا اردیبهشت ماه 1402 مانند سابق خواهد بود و پس از آن با افزایش نرخ روبه‌رو خواهد شد.

آریاک سفر

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با نرخ بلیط‌ها توضیح داد: برای ورود به بخش اتوبوسرانی مبلغ هزار تومان تا 5 کیلومتر در نظر گرفته شده و بالاتر از 5 کیلومتر به ازای هر 5 کیلومتر 600 تومان دریافت می‌شود. برای هر کیلومتر اتوبوس‌های تندرو نیز 120 تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

تشکری‌هاشمی اضافه کرد: میزان ورودی برای اتوبوس‌های عادی 1800 تومان تا 2.5 کیلومتر خواهد بود و به ازای هر 2.5 کیلومتر، 400 تومان افزایش نرخ اعمال می‌شود. هر کیلومتر با اتوبوس‌های عادی 160 تومان هزینه خواهد داشت.

براساس گفته این مقام مسئول، نرخ اتوبوس‌های دربستی حداقل 500 هزارتومان خواهد بود که به ازای هر ساعت 250 هزارتومان محاسبه خواهد شد. اتوبوس‌های تشریفات نیز 781 هزار و 250 تومان مبلغ ورودی دارند که به ازای هر ساعت 390 هزار و 625 تومان اضافه می‌شود. مینی‌بوس‌های دربستی نیز 400 هزارتومان ورودی دارند که برای هر ساعت 170 هزارتومان محاسبه خواهد شد.

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، به گفته عضو شورای شهر تهران، برای میدل باس ورودی 450 هزارتومان و به ازای هر ساعت 200 هزارتومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز