نخستین خودرو هیبریدی تاریخ را چه کسی ساخت؟

شاید وقتی بدانید کدام خودروساز برای نخستین بار خودرو هیبریدی تولید کرد، شگفت زده شوید. عجالتاً بدانید که آن خودروساز تویوتا نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، خودروهای هیبریدی همیشه یک سگمنت جذاب در صنعت خودروسازی بوده‌اند. این خودروها که هم از بنزین و هم از نیروی برق استفاده می‌کنند، کم مصرف بوده و گازهای آلاینده کمتری تولید می‌کنند. کیفیت سواری این خودروها به گونه‌ای است که احساس می‌کنید در حال راندن یک خودرو نیمه برقی هستید.

روزگاری تولید خودروهای سواری، پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای هیبریدی رویایی بود که به آینده تعلق داشت ولی امروزه جزو پرفروش‌ترین خودروها به شمار می‌آیند و برندهایی مانند تویوتا، هوندا، فورد، شورولت و بی ام و … به تولید آن‌ها مشغولند.

راز آسمان پایتخت

نخستین خودرو هیبریدی تاریخ توسط فردیناند پورشه، بنیانگذار کمپانی پورشه، ساخته شد. این خودرو هیبریدی سمپر ویوس (Semper Vivus) نام داشت و به دلایل مختلفی یک خودرو انقلابی محسوب می‌شود. این خودرو 110 سال قبل از ساخته شدن پورشه کاین هیبرید اس مدل 2010 تولید شده است. به این ترتیب، به جرأت می‌توان گفت کمپانی پورشه از سال 1901 وارد بازی خودروهای هیبریدی شده است. این کمپانی هنوز نیز در زمینه توسعه خودروهای هیبریدی فعال است و به تازگی خودروهای هیبریدی زیادی به بازار عرضه کرده که از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برخوردارند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : پورشه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز