نحوه محاسبه قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد

لست سکند

به گفته سخنگو وزارت صمت 10 درصد حقوق ورودی، 10 تا 15 درصد سود بازرگان برای واردات و رقابت بازار بورس، سبب تعیین قیمت خودروها در بازار بورس خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امید قالیباف درباره قیمت خودروهای وارداتی توضیح داد: خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه می‎شوند. حقوق گمرکی برای همه خودروها به صورت چهاردرصد ثابت است و سود بازرگان متغیر خواهد بود که در مجموع این نرخ‌ها و رقابتی که در بازار بورس شکل می‌گیرد قیمت خودرو مشخص خواهد شد.

براساس گزارش منتشر شده در خبرآنلاین، به گفته قالیباف اگر خودرویی 8 هزار یورو قیمت داشته باشد، 10 درصد حقوق ورودی است و 10 تا 15 درصد نیز سود بازرگان است که مابقی بستگی به رقابت معامله دارد تا قیمت کشف شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

سخنگوی وزارت صمت در رابطه با نحوه عرضه و در دسترس عموم بودن خودروها اظهار کرد: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و به سبب آنکه چهارسال هیچ خودرویی وارد نشده ممکن است هیجان بازار بالا رود و افزایش قیمت صورت گیرد، البته ممکن است رقابت زیادی نیز شکل نگیرد و تا زمان عرضه چیزی مشخص نخواهد بود. به عنوان مثال در زمان عرضه خودرو 207 در بازار بورس کالا رقابت 120 درصدی نیز مشاهده می‎شود اما عرضه هایما عموما با قیمت پایه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول همچنین به افزایش تولید خودرو اشاره کرد و افزود: طی سال جاری افزایش تولید به گونه‌ای بود که از 127 هزار دستگاه نیز فزونی یافت و پیش‌بینی می‌‎شود که طی شش ماه آینده نیز 800 هزار دستگاه تولید و 200 هزار دستگاه وارد کشور شود که این حجم از عرضه خودرو، تاثیر مثبتی بر روی قیمت‌ها خواهد گذاشت.

قالیباف درباره وعده کنترل بازار خودرو طی یکسال نیز گفت: دولت برای کنترل تورم تلاش می‎‌کند و طی بهار یا تابسنان سال آینده افزایش عرضه در بازار صورت می‎گیرد و اشباع بازا به کنترل قیمت‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز