تحریم واردات خودروهای فرانسوی ؛ شرط ایران چه بود؟

لست سکند

پیش از این قرار بود خودروهای فرانسوی مشروط به جبران زیان‌های گذشته فرانسه وارد کشور شود اما در حال حاضر به گفته سخنگو دولت اصلا خرید خودرو از فرانسه در دستور کار نبوده است. این تناقض نشان می‌دهد فرانسه شرط ایران را نپذیرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با ورود نخستین محموله خودروهای وارداتی مشخص شد که اکثر خودروهای وارداتی ساخته کره، ژاپن و چین خواهد بود. البته در ابتدای تدوین آیین‌نامه واردات، برخی تصور می‌کردند که خودروهای هندی، برزیلی و فرانسوی وارد کشور می‌‎شوند.

براساس گزارش منتشر شده در تجارت‌نیوز، بحث واردات خودروهای فرانسوی به کشور کاملا متفاوت از مابقی کشورها بود زیرا پیش از این، شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا با شرکت‌های این کشور همکاری می‌کردند. وزارت صمت شرط جبران زیان‌های گذشته را برای فرانسوی‌ها مقرر کرد که این شرط، واردات خودروهای فرانسوی را به‌نوعی منتفی کرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

با شرطی که برای واردات خودروهای فرانسوی گذاشته شد، در حال حاضر به نظر می‌رسد فرانسه این شرط را قبول نکرده اما دولت ادعا می‌کند برنامه‌ای برای واردات خودرو از فرانسه مطرح نبوده است و ثبت سفارش خودرو از سایر کشورها با رعایت استانداردها امکان‌پذیر خواهد بود.

با توجه به شرط ایران برای واردات خودرو اما به نظر می‌رسد که فرانسه از ابتدا نیز حاضر به همکاری با ایران نبوده و مجاب به سرمایه‌گذاری و همکاری مجدد با خودروسازهای ایرانی نشده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز