نامه تعویق کنکور سراسری کارشناسی، ارشد و دکتری 99 روی میز رئیس جمهور

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار به تعویق کنکور 99 و به تاخیر افتادن تمام آزمون های سراسری سال 99 اعم از کنکور سراسری کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و کنکورهای وزارت بهداشت شد.

به گزارش کاماپرس، در حالی که موعد برگزاری کنکورهای سراسری روز به روز نزدیک تر می شود چالش بین موافقان و مخالفان برگزاری این کنکورها نیز بار دیگر اوج گرفته است. در میان مسئولان وزارت بهداشت شاید تنها فردی که امروز موضع موافق برگزاری کنکور داشته ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت بوده است. این درحالیست که بسیاری از کارشناسان همچون مینو محرز برگزاری کنکور را در شرایط کنونی بسیار مخاطره آمیز می دانند و خواستار تعویق آن هستند.

در تازه ترین تحول رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تمام کنکورهای سراسری کشور در زمان دیگری برگزار شود.

بنا به اعلام ایلنا حسینعلی شهریاری در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا در ۱۰ بند به بیان نکاتی پرداخت و اجرای آن را لازم دانست.

متن  نامه درخواست تعویق کنکور از رئیس جمهور به شرح زیر است:

آریاک سفر

احتراما بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی و جایگاه جنابعالی به عنوان رئیس شورای عالی سلامت و با توجه به شیوع ابتلا و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری دستور فرمایید در اسرع وقت به نکات زیر توجه و اقدامات بایسته توسط مسئولان ذیربط صورت گیرد.

۱. با توجه به اهمیت تقویت جنبه های انگیزشی پرسنل بهداشت و درمان و عدم تحقق به موقع و میزان با کفایت مورد لزوم بسته های تشویقی کارکنان بهداشت و درمان در کنار تاخیر پرداخت مزمن در کارانه های پرسنلی خطر فزاینده کاهش جدی انگیزه های نیروی انسانی محتمل است. لازم است در اسرع وقت در جهت تامین منابع مورد لزوم و تخصیص بلادرنگ و توزیع عادلانه پرداخت های مالی به پرسنل خدوم بهداشت و درمان در خطوط اول مقابله با بیماری کرونا اقدام عملیاتی صورت پذیرد. طبیعی است در صورت بی تفاوتی به این موضوع خدای نکرده ممکن است با بروز نافرمانی های مدنی در خدمتگزاران سخت کوش بهداشت و درمان همراه شود.

جدیدترین مطالب مرتبط را بخوانید:

۲. با توجه به مزمن شدن این بیماری و ماهیت فرسایشی آن و خستگی و فرسودگی فزاینده تیم بهداشتی و درمانی در کنار ابتلای روزافزون این عزیزان که موجب می شود از گردونه ارائه خدمات خارج شوند و در حال حاضر خطر کمبود نیروی انسانی ماهر در رسته های بهداشتی و درمانی به ویژه بیمارستان های درمانی که مستقیما درگیر تقابل با کرونا هستند، معضل جدی و نگران کننده تلقی می شود. لذا ضروری است در اسرع وقت و بدون فوت وقت و با تسهیلات غیربروکراسی در زمینه صدور به موقع مجوزهای استخدامی در گروه های بهداشتی و درمانی اقدامات مورد لزوم انجام شود.

۳. با توجه به حجم رو به افزایش بیماران در اکثر استان های کشور و در عین حال کاهش پیش رونده درآمدهای اختصاصی دانشگاه های علوم پزشکی که در خط اصلی و مقدم مقابله با عوارض این بیماری قرار دارند به شدت اقتصاد و سلامت دچار چالش های نگران کننده شده است. لذا لازم است جهت جبران درآمدهای اختصاصی آسیب دیده و نیز تامین منابع مالی مورد لزوم دانشگاه ها اقدام عاجل صورت پذیرد. اهمیت این موضوع از آنجا دو چندان می باشد که قبل از بروز بلای دامن گیر کرونا اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه های علوم پزشکی با کسری جدی و نگران کننده منابع روبرو بوده اند. نقش موثر و مسئولانه سازمان های بیمه گر در این زمینه اهمیتی راهبردی دارد.

۴. با توجه به بروز امواج آتی این بیماری در عرصه جهانی و از جمله در کشور ما در فصول پاییز و زمستان لازم است به صورت پیشگیرانه نسبت به تامین ذخایر راهبردی وسایل حفاظت فردی، اقلام دارویی و تجهیزاتی اقدامات موثر و بر اساس یک برنامه زمانبندی منظم و دقیق صورت پذیرد.

۵. با امعان نظر به تنوع اقلیمی کشور و اهمیت مداخلات بومی در هر استان و سیمای متفاوت این بیماری در شهرستان ها و استان های مختلف و ضرورت اتخاذ تصمیمات به موقع محیطی لازم است نسبت به تفویض اختیار وسیع تر به استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی از طرف ستاد ملی اقدامات ضروری صورت پذیرد تا پروتکل های تهیه شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حساسیت بیشتری انجام شود.

۶. جهت حصول آمادگی همه جانبه در مقابل امواج ویرانگر این بیماری ضرورت اجتناب ناپذیر و بسط زیرساخت های بهداشتی و درمانی کشور بیش از هر زمان دیگری حس می شود. لذا لازم است به صورت جهادی کلیه پروژه های بهداشتی و درمانی که از پیشرفت فیزیکی مورد قبول و مطلوبی در کشور برخوردار هستند به صورت خارج از نوبت به اتمام رسانده شود.

۷. با توجه به استهلاک روز افزون اقلام سرمایه ای در مراکز درمانی و بیمارستان ها لازم است ضمن تخصیص منابع مالی مستقل در اسرع وقت نسبت به جایگزینی اقلام مزبور تمهیدات لازم صورت پذیرد.

۸. از آنجایی که انجام منظم و هدفمند تست های آزمایشگاهی کووید ۱۹ به ویژه تست های مبتنی بر آنتی ژن می تواند در فرآیند غربالگری و درمان بیماران و کاهش منطقی میزان ابتلا و توقف چرخه سرایت ویروس نقش آفرین باشد ضرورت دارد نسبت به تامین کیت های مورد لزوم و ابزار مربوطه در کنار ذخیره سازی آنها اقدام عاجل صورت پذیرد.

۹. با توجه به اعمال درست راهبرد اجباری سازی ماسک به ویژه در اماکن عمومی و عرصه های خدماتی ساز و کارهای واقعی و یارانه ای جهت تامین ماسک های رایگان و ارزان قیمت برای اقشار فرودست و گروه های آسیب پذیر و افراد نابرخوردار طراحی و اجرا شود.

۱۰. با توجه به نگرانی جدی دلسوزان جامعه پزشکی و داوطلبان و خانواده های آنها توصیه می شود کلیه کنکورهای سراسری زمانی برگزار شود که بیماری در کل کشور به طور کامل تحت کنترل درآمده باشد. زیرا تجربه نشان داده اجرای پروتکل های یکسان با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت کشور نمی تواند ضمانت اجرایی داشته باشد و متاسفانه ممکن است شاهد همه گیری شدیدتر با مرگ و میر بالا باشیم و کسی نتواند جوابگوی ملت باشد.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

212 دیدگاه برای “نامه تعویق کنکور سراسری کارشناسی، ارشد و دکتری 99 روی میز رئیس جمهور

  1. مریم گفته:

    به نظرم جون مردم از همه ی کنکورها مهمتره بهتره در زمانی باشه که حداقل یکم کرونا تحت کنترل باشه در ضمن با بر گزاری کنکور رفت و امد هم بیشتر میشه نهایتش کنکور ها دیر برگزار بشه دیر دانشگاه میرند پس دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه

    • داوطلب گفته:

      دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن هست لطفا سلامتی وجون ما و خانواده هامون براتون مهم باشه داوطلبین دکتری رو هم موش آزمایشگاهی نکنید که اگر فاجعه ای رخ داد که حتما با برگزاری کنکور این اتفاق میفته نگید خطای انسانی بود وزارت بهداشت و ستاد کرونا لطفا رسیدگی کنن و آزمونهای سراسری رو به تعویق بیندازند

    • بهاره گفته:

      از وقتی کرونا اومده من تو خونه م جایی نرفتم کلی رعایت کردم که خودمو خونوادم مبتلا نشیم.دلم واسه خونوادم تنگ شده .همش استرس جلسه کنکور دارم.فکر میکنم اگه یکنفر عطسه بزنه و کولر روشن باشه خب پخش میشه,یا همه درست رعایت نمیکنن ماسکو نیکشن زیربینی و چونه به چندنفر میخوان تذکر بدن?!من نگران سلامتی خودم و خونوادم هستم لطفا کنکور لغو شه.با این استرس چند روزه تمرکز درس خوندن دارم.از طریق معدل انتخاب رشته کنیم لطفا,تنها کاری که میتونید واسمون بکتید همینه .ممنون.جون ما تو دست شماس لطفا بی تفاوت نباشید !

    • امیرحسین گفته:

      این همه تجمع برای شیوع کرونا هست زورشون به کنکور میرسه! اگه جرعت دارین و فقط اسم نماینده مردم!رو الکی یدک نمیکشین جلوی برگزاری محرم اربعین بگیرین جلوی نماز جمعه رو بگیرین کنکور یه روزه در برابر اینا که هیچی نیست فقط دنبال ابرازوجود الکی هستین زورتونم به همین جور چیزا فقط میرسه

        • گمنام گفته:

          مگه تا غار زندگی میکنید؟؟؟؟
          همونقدر اینده برای شما مهمه برای ماهم مهمه
          اما ما درکنارش به سلامتی اهمیت میدیم
          جناب مهران

        • شاید شما به کرونا اعتقاد نداشته باشی اما کرونا به شما باور داره(حتی شما دوست عزیز) گفته:

          باشد که خداوند شما را بیامرزد🤲🏻🙏🏻
          انا لله و انا الیه راجعون
          *خودخواه نباشیم*

      • گمنام گفته:

        اره دقیقا موقع امتحان نهایی ها دیدیم اکثر بچه ها ماسک رو پایین میکشیدن ودستشون رو بصورتشون میزدن و باهم خیلی نزدیک حرف میزدن منم امسال خیلی سختی کشیدم تو بدترین و بهترین شرایط خوندم اما کنکور باید لغوبشه یا تعویق بیوفته

    • راستی گفته:

      این حرفها چیه
      تو این کشور هیچکس رعایت جدی برای کرونا انجام نمیده نماینده ها هم دنبال شو بر سر هر چیزی هستن که با آن بتوانن بیشتر دیده بشن
      کنکور را باید از کنکوری ها پرسید میخوان انجام بدهند یا نه
      به نظر من را روح و روان بچه های دم کنکوری که شب و روز در استرس هستن بازی نکنین
      کنکور را سر وقت برگزار کنید شرط بذارید اگر زیر ۵۰ درصد شرکت کردند یعنی رای کنکوری ها به نشدن بود و آن را برای زمانی مساعد بگذاریم و اگر ۵۱ درصد شرکت کردند این یعنی بچه های صاحب این حق نخواستن بیشتر از این موضوع کش داده شود ترجیح دادند که بمیرن ولی از لحاظ روحی اینقدر اذیت نشوند و هرجا قبول شدن این حق آنهایی هست که آینده شان را در خطر پذیرفتن و ریسک آتیه دانشگاه های کشور را به جان خریدن و بقیه ضرر همین ترسشان را پذیرفتن و نخواستن دانشگاه بروند و جاهای خالی را بدهید به کنکور زیر ۵۰ درصدی ها در یک کنکور عافیت محور

    • کورش معصوم زاده گفته:

      شما کاش به وضعیت اسف بار بازارها و مردم کوچه خیابان که هیچگونه پروتکلی را رعایت نمی کنند و عامل اصلی اوج گرفتن کرونا هستند اعتراض می کردید. در صورت رعایت کردن پروتکلهای بهداشتی از قبیل رعایت فاصله و پوشیدن ماسک ضدعفونی کردن هیچگونه خطرتهدید کننده ای وجود ندارد.ضمن اینکه خدمتتون عرض کنم بنده خودم از اعضای کادر درمان هستم.

      • کنکوری بیچاره گفته:

        هنگامی که برای مطابقت مدارک مسئول حوزه دوبار قبل از شروع و در حین جلسه از ما میخواد که ماسک رو در بیاریم چی آقا کوروش!!!!
        اگه اینکارو بکنن ممکنه مبتلا شیم
        اگر هم اینکار رو نکنن آزمون ناعادلانه تر از قبله و بستر تقلب فراهم میشه

  2. رامتین گفته:

    چرا باید به هر صورت ممکن آزمون ها برگذار شوند پنج شنبه آزمون دکتری هست زمان آزمون ۲۱۰دقیقه می باشد چطور ممکن است که در این شرایط آب هوایی گرم بخوبی آزمون داد ممکنه بگن ۱۵ پرتکل چقدر می تونه موثر باشه آیا این تصمیمات با چشم و گوش بسته گرفته شده یا تصمیم گیرندگان جان داوطلبان برایشا اهمیت ندارد که به هر قیمتی اصرار به برگزاری آزمون دارند

  3. گمنام گفته:

    ای بابا خسته شدیم ،آخه کی میگه کنکور دادن توی این اوضاع بهتره
    بابا جان ممکنه همه بگیرن ،بعد اونوقت خودشون میگن مردم رعایت نمی کنند لطفا امسال کنکور را برگزاری نکنین

    • لبیڪ یاحیــدرعلیه سلام گفته:

      عزیزجان اگر کنکور برگزار نشه واقعا بد بخت میشیم یا باید بامعدل بریم دانشگاه که قطعا با اوضاع معدل نهایی ها در امسال هفتاد درصدمون بد بخت میشیم یا باید کنکورمون با۱۴۰۰برگزار بشه که دیگه در این صورت نابود میشیم چون وزیر علوم هم در عرایضش اشاره فرموده بود که اگر دو دوره باهم بر گزار بشن احتمالا نظام اموزشی وداوطلبان ضربه ی سنگینی خواهند خورد وباتوجه به اینکه ظرفیت دانشگاها افزوده نمیشه کنکور فوق العاده سخت میشه وکسی جز افرادِ فوق العاده خاص قبول نمیشن…

      • سيده گفته:

        هيچ وقت با معدل دانشگاه نميريم وقتي صدهزار معدل بيشت وجود داره، در ايران پروتكل شعار است.چرا كاري نميكنن امار ابتلا كم بشه بتونيم با ارامش كنكور بديم.

      • مجتبی (سروش) گفته:

        دیدگاه و منطق شما و امثال شما دور از انسانیت هست.

        خداوند به انسان در درجه اول عقل و خرد داده که با چشم باز شرایطو ببینه و زندگی کنه. من نه موافق تعویقم و نه مخالف تعویق. ولی واقعیت اینه که اصلا به صلاح نیست برگزار بشه.

        همان اوج فروردین (الان هم هستیم) باید منتظر بود که اگر مقداری کنترل شد (کنکور برگزار بشه) و نه با این زیرساختها (یعنی تا ۳ هفته دیگه هیچ زیرساختی نیست مگر اینکه مثل بعضی کشورها آزمونو در بیابان برگزار کنن نه فضای سرپوشیده که اون هم جالب نیست).

      • خسته گفته:

        بخدا درست میگی
        من که خیلی استرس دارم همش
        من که این همه خوندم اخرش چی میشه
        هرروز ی اخبار برای کنکور دارن که فشار روحی برای کنکوری ها درست میکنن.
        کنکور رو برگزار کنید تمام بشه بره دیگه
        هرکی نخاست نیاد کنکور بده

        • Sara گفته:

          چقدر راحت این حرفو میزنید
          این سال دومی هست که کنکور میدم
          بیمازی زمینه ای دارم
          تازه حوضه من هم شهر دیگه هستش اینم یه مشکل
          صبر کنن تا زمانی که شرایط بهتر بشه فکر میکنید فقط خودتون خسته شدید ؟؟؟؟؟؟؟منم موافق بودم اخر همین ماه باشه اما الان آمار فوتی هارو میبینم واقعا میترسم

    • Asali گفته:

      با سلام ..لطفا کنکور برگزار کنید تا عدالت بین همه داشن اموزان برقرار بشه .اما در زمانی کنکور برگزار بشه ک جان دانش آموزان در خطر نباشه . لطفا لطفا کنکور ب تعویق بندازید

    • نگار گفته:

      اقای محترم کنکور مهمه یا جون ادم ها. شما حاضری بری کنکور بدی کرونا بگیری ب خانوادتم منتقل کنی. بازم میگی کنکور مهمه؟ امسال دانشگاه نمیریم ب درک بهتر از اینه جون اینم همه ادم ب خطر بندازیم برای ی کنکور. شما شاید جون عزیزات برات مهم نباشه ولی ما برامون مهمه. شما حاضری بری دانشگاه درعوضش عزیزات رو از دست بدی واقعا متاسفممممم

      • امیرحسین گفته:

        نیا مگه مجبوری تفنگ نمیزارن رو سرت که حتما کنکور بده با بهانه های مسخره زندگی دیگرانو به بازی میگیرین

        • علی رفیعی گفته:

          داداش حالت خوبه؟
          معلومه اگه باشه همه میان معلومه تفنگ رو سرمونه همه یه سال استرس کشیدن درس خوندن بعد کنکور برگزار شه و نیان؟
          فهم این قضیه خیلی راحته که همه باید بریم کنکور اگه باشه و فهم این که اگه برگزار شه حداقل چند هزار نفر ویروسو با خودشون میبرن خونشونو هیچ کی نمیتونه پاسخگوی مرگ و میر مردم باشه
          حتما یکی از نزدیکاتون باید کرونا بگیره فوت کنه بفهمین چهقد کنار اومدن باهاش سنگینو غیر ممکنه؟
          اینکه هر کی میخواد میاد واقعا واضحه چهقد غلطه نمیدونم چرا اصن به زبون میارن بعضیا
          کنکورو نباید بگیرن به هیچ وجه خیلی واضحه اصن
          یه سال عمر امثال تو مهمه یا جون چند هزار نفری که بعد برگزاری میمیرن؟

  4. سوگل گفته:

    چ میندازید عقب چ نمیندازید فقط زووووووووووودترررررررررر بگید لطفاااااا. دیگه شورشم در اوردید 😶😑

  5. محرم گفته:

    جناب رئیس جمهور. تو را جان عزیزانت نذار بچه های ما کشته بشن. من نگران سلامتی فرزندم هستم. لطفا کنکور رو در زمان ایمن و شرایط بهتر برگذار کنید

  6. سیما بیات گفته:

    من از داوطلبین ارشد هستم و تاجایی که میتونستم درس خوندم. اما چرا باید توی این اوضاع وخیم بیماری جون خودم و اطرافیانم رو به خطر بندازم و تدی،یک فضای بسته ساعتها بنشینم که چی؟ چه کسی تضمین سلامتی مارو میده؟

    • حسین گفته:

      ازمون های سنجش همگی اختیاریه (البته این جواب خوده سنجشه )
      میتونید شرکت نکنید
      فقط برگزار بشه
      ولی اگه روند کرونا نزولی بود تعویق بندازین اگر میخواد تا دو ماه اینده همین شکلی باشه سر موعد برگزار بشه

  7. نسترن گفته:

    ازتون خواهش میکنم کنکورو تعویق بندازین.جون ما ازهمه چی مهمتره.من هودم مبتلا به کرونام و درشهرگرمسیرهستم.چجوری باماسک و دستکش برم جلسه ازمون .چندنفروهم مبتلاکنم

  8. دریا گفته:

    فکرشو کنید که تو استان ما کنکور وزارت بهداشت برگزار نمیشه ما میخوایم بریم یه استان دیگه!!
    استرس استرس استرس
    تا شرایط بهتر لغو کنید

  9. اسکندری گفته:

    از بین همه کنکورهای ک پیش رو داریم کنکور سراسری کارشناسی حساستر هست کنکور ارشد و دکترا طبق معدل هم میشه جا داد داخل دانشگاه ها،پس بهتر کنکور برگزار نشه اگه میشه فقط برا کارشناسی باشه اونم حداقل در زمان مناسبتر و در روزهای متعدد که از تجمع جلوگیری بشه…..

    • حسین گفته:

      اسکندری چرا چرتوپرت میگی
      معدل اخه برا ارشد دکتری
      یکی دوقوض اباد ازاد معدلش ۲۰ شده با یکی امیر کبیر ۱۴ چه جور میخواد مقایسه بشه

  10. سعید گفته:

    سلام

    تعویق کنکور از اولش هم کار اشتباهی بود
    چون همون موقع هم اگر کسی عقل داشت میفهمید که کرونا ممکنه بیشتر بشه و هیچ تضمینی نیست کمتر بشه
    اگر قرار بر لغو کنکور باشه این نهایت بی عدالتیه اولا العان بسیار دیره برای این تصمیم چون خیلی ها عمرشونو گذاشتن و درس خواندن و حداقل باید ۳ تا ۶ ماه پیش این تصمیم رو میگرفتن و همچنین اگر بخوان بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو بپذیرن هم اوج بی عدالتیه چون بعضی دانشگاهها سخت نمره میدن بعضیا کیلویی و هیچ نظارت درستی رو این موضوع نبوده
    مگر اینکه همرو قبول کنن یعنی اونایی که معدلشون ۱۲ هم بتونن دانشجو بشن چون ممکنه خیلیا معدلشون پایین باشه ولی برا کنکور چند ماه وقت گذاشته باشن

    اگر میخوان کنکور لغو بشه پس عزاداری محرم هم باید لغو بشه چون اگر برای کنکور ۳ میلیون نفر میان بیرون برای محرم حد اقل ۴۰ میلیون نفر میان بیرون و قطعا بعد محرم فاجعه ی بزرگی اتفاق میوفته و …

    هر کس نگران جون خودش و خانوادشه یا مسایل بهداشتی رو رعایت کنه و کنکور بده و هرکسم میترسه کنکور نده ولی لغو و تعویق کنکور جز ضرر برای کسایی که درس خواندن چیز دیگه ای نداره

    ضمن اینکه فکر کسایی که مشمول هستن و میخوان برن سربازی رو هم بکنید ، یکی مثل بنده یکسال برای کنکور برنامه ریزی کردم اگر کنکور لغو بشه عمرم تلف شده
    مگر اینکه تا زمان برگزاری کنکور به مشمولین و سربازها مرخصی بدن

    • مریم گفته:

      ببخشید فکر کردین فقط شماها درس خوندین… اختیاری چیه!!!!؟؟؟؟
      اگه اختیاری بود اصلا کسی شرکت نمیکرد…
      خیلیا ایندشون بسته به همین ازمونه…
      والا من داوطلب دکتری هستم…. حسابیم خوندم… ولی منطق و شعورم میگه اوضاع افتصاحه و جون افراد ارزشمندتر از کنکوره…
      وای به حال مملکتی که تحصیل کرده هاش قراره شما باشید با همچین تفکر و منطق و خودخواهی…
      فقط فکر خوزستانیارو بکنید وضعیتشون از هر نظر برا کنکور مساعد نیست…
      بابا خودخواهیم حدی داره…

      • حانیه گفته:

        موافقم باهاتون بقیه فک میکنن اونایی که میخوان کنکور تعدیق بیوفته اصلا نخوندن . ولی من خودم پارسال با رتبه ۲۳۰۰پشت کنکور موندم که امسال زیر هزار بیارم و پزشکی جای خوب و سراسری قبول شم و پردیس نرم و امسال هم خیییلی خوب خوندم ولی میترسم برم سر جلسه چون کرونا نه به پیر رحم میکنه نه جوون خودم به درک خانوادم هم میگیرن مخصوصا بابام که بیماری زمینه ای داره خیلی براش خطرناکه ولی اگه تعویق نیوفته نمیتونم نرم چون ۲ سال از همه زندگیم گذشتم بخاطر این کنکور کوفتی

  11. Me گفته:

    بی انصافا یک ساله شب و روز نداریم، یک ساله داریم زحمت میکشیم بخاطر این کنکور لعنتی
    یه تصمیم درست و حسابی بگیرین لااقل اینقد استرس ندین

  12. دکتری گفته:

    من داوطلب دکتری هستم. مثل اینکه ما موش ازمایشگاهی شدیم که میگن دمتری امتحان بده بعد اگه پروتکل‌ها رعایت نشدن اون ازمون ها برگزار نشه. من آسم دارم،، یکسال درس خوندم الان تو شهر وضعیت قرمز با ماسک و تو گرما چطوری ازمون بدم؟ اگه میخواهید ما قشر تحصیل‌کردتون که چندسال زحمت کشیدیم و درس خوندیم بخاطر نصف‌روز بمیریم، باشه بسم‌الله بفرمایید برگزار کنید ولی درنهایت چه خانواده‌هایی رو داغدار میکنید.

  13. حمید گفته:

    با سلام

    با توجه به اوج گیری شیوع کرونا و روند صعودی فوت شدگان و مبتلایان بهترین حالت همینه که کنکور لغو بشه!
    هرگونه تجمع غیر عقلانی و غیر منطقیه!
    هرکسی که حتی یه بار کنکور داده باشه تو عمرش میدونه که جلوگیری از تجمع اونم موقع کنکور کلا ی امر غیر ممکنه!
    قبل ورود به محل برگذاری امتحان سالن ورود چیزی شبیه به فستیوال یا راهپیمایی حتی شلوغ تر میشه!
    و مشخصه که ورود داوطلبان بصورت نفر ب نفر هم غیر ممکن و زمان بر هست!
    6 ماه از تحصیل دور بودن بدیهیه که خیلی منطقی تره تا شیوع دادن کرونا اونم ب صورت همگانی!
    لطفا به فکر زحمات کادر درمانی و خونواده ها باشین!
    بنده شخصا تا وقتی ک خودم و خونوادم مصون نباشم از بیماری کوید 19 از تجمع تو هر مکانی حتی برای کنکور و آیندم پرهیز میکنم!
    یا علی

  14. حسن گفته:

    بنده با پاره کردن پاسخنامه و سوالات کنکور دکتری در ثانیه های ابتدایی,اعتراض خودم رو به برگزار کنندگان عزیز و دلسوز اعلام خواهم کرد.

    • دکتری گفته:

      من و شما همدردیم. چجوری پنجشنبه ازمون بدیم؟ دارم میمیرم از استرس. اینهمه سال زحمتون به چشم نیومده که به عنوان داوطلب دکتری ذره‌ای اهمیت نداریم برای اینها.. فقطم ازمون مارو برگزار میکنن بعد که دیدن چه گندی زدن بقیه کنسل میشه حالا شما ببین

  15. حسن گفته:

    و هرگز گمان نبرید آنان که در راه کون کور دکترا کشته میشوند از مردگانند,بلکه انان زنده اند و در دنیای دیگر به کنکور مشغول.

  16. بهرنگ فیروزی گفته:

    با سلام و درود . تو رو به خدا آن کسانی که به هر قیمتی می خواهند آزمون ها برگزار شود فقط یک لحظه به یاد عزیزانی باشند که در اثر این ویروس منحوس کرونا با مرگ و زندگی دارند مبارزه میکنند ولیکن در آخر به آمار جان گذشتگان اضافه می شوند . جابجایی این جمعیت برابر با خطر صد درصد می باشد .

  17. محمدی گفته:

    این کمکور رو باید عقب بندازن چون الان با شرایط بحرانی کشور اجرای کنکور هر چند با رعایت پروتکل بهداشتی دارای تلفات انسانی خواهد بود!!!

  18. علی گفته:

    شما فکر کسانی رو که یک سال پشت کنکور موندن و مشکل سربازی رو دارن رو کردین و تمام سال رو درس خوندن مگه قراره پیش هم بشینن امتحان بدن مگه همه سر کار و زندگی نیستن مکه همه بانکها و اداره ها باز نیست مگه سینما ها تعطیل شد؟چرا با سر نوشت اونایی که زحمت کشیدن بازی میکنید

  19. خسروی گفته:

    با سلام
    به نظر بنده اگه سعی بشه امسال با توجه به معدل دانشگاه ها پذیرش کنند بهتر است، چه اشکالی داره یکسال بصورت آزمایشی هم که شده پذیرش در دانشگاه ها بصورت معدلی و بدون کنکور انجام بشه، شاید این موضع موجود با عث خیر وحذف کنکور بشه و هر فردی در هر رشته ای دوست داره تحصیل کنه، بشرطی که بتوانند حداقل معدل مورد نظر دانشگاه در اون رشته رو ترم اول کسب کنند، مجوز ادامه تحصیل باشند.
    بیایم یه بار هم شده پذیرش دانشگا ها قیف درست استفاه کنیم، خروجی مون موثمر ثمر باشه 🥰

  20. میلاد گفته:

    با اینکه آمادگی نسبی برای کنکور دارم ولی حاضر نیستم تو این شرایط سر جلسه امتحان حاضر شم و سلامت خودم و خانوادمو به خطر بندازم
    مگه جمعیت شرکت کنندگان در کنکور رو تا حالا ندیدید
    چطور ممکنه تو اون جمعیت بشه پروتکل های بهداشتی رو رعایت کرد مخصوصا موقع ورود به حوزه امتحانی

  21. یاسمن گفته:

    دوستان همه میدانیم که این رئیس و وزرا هیچکدام به فکر مردم نبوده و نیستن پس چه بمیریم و چه هر اتفاق دیگر اینها تا چیزی به منافعشان نباشد انجام نمیدهند کنکور هم میگیرن خیالتان راحت جون ما کشک چیه آخه یعنی وقتی یک وزیر بهداشت که خودش شرایط رو میدونه با برگزاری هر مراسمی و کنکور موافقت کنه این معناش چی میتونه باشه پول همه کار میکنه کاش میدانستیم دنیایی هم وجود دارد بعد اینقدر راحت تصمیم میگرفتیم

  22. ناشناس گفته:

    مردم رو علاف خودتون کردید یا یدفه بگیرید تموم بشه یا امسال کلا بساط کنکور راجمع کنید تا کرونا کلا تموم بشه
    اصولا خطر تمام داوطلبین رد تهدبد میکنه وهیچ تضمینی نیست که کرونا نگیرند علی الخصوص در بین واوطلبین ارشد ودکتری افراد سن بالا هم کم نیست اونا بیشتر درمعرض خطرند لطفا کارشناسانه تصمیم بگیرید

  23. یاسمن گفته:

    شما اگر این پروتکل هاتون جواب میداد که روزی ۲۰۰ تا کشته نداشتیم این سخت گیری هاتونو اگر خیلی بلدین واسه کل کشور اتخاذ کنید که اوضاع اینجوری نشه

  24. جوکار گفته:

    سلام من خودم مخالففف تعویق کنکور بودم اما الان واقعا نیاز میبینم ک کنکور تعویق بیفته چون اصلا اوضاع و شرایط خوب نیست از یک طرف گرمای شدید مناطق جنوبی ک حتی دمای بالای 50 درجه رو تجربه میکنند و هیچ حوزه ی امتحانی با سیستم سرمایشی قوی وجود ندارد ک بتواند این گرمارا جبران کند و مانند امتحانات نهایی ما دانش اموزان برای بهتر نفس کشیدن مجبور بودند ک زمانی از امتحان را بدون ماسک سپری کنند لطفا یک بارم هم شده مسئولان به جای پول ب فکر جون مردم باشند ما همه افراد پیر و سالمند در خانواده داریم لطفا با جون هزاران نفر بازی نکنین

  25. امید گفته:

    واقعا همیشه باید یه مساله درست کنید تا مردم سرگرم بشن..مردم دارن تو خیابونها وفروشگاهها ومکانهای عمومی رفت وامد میکنند ودولت هیچ اخطاری نمیده هیچ تدبیری هم پیاده نمیکنه..اونوقت مدام کنکور رو زیرسوال میبرین..یه عده داوطلب نشستن خوندن تا الان واقعا ظلمه…خب چهارتا فامیل و دوروبری داره وزیر بهداشت ومسئولین که میخان بدون کنکور وارد دانشگاه بشن و بهانه ی خوبی هست که تو این بین اونا با روابط و رانت وارد دانشگاه بشن..شما اون چندنفر رو بفرستین دانشگاه ولی ارزوها وتلاش بقیه رو پامال نکنید..یه سهمیه مازاد براشون درنظر بگیرین

  26. فاطمه کلهری گفته:

    سلام
    خسته نباشید و تشکر عرض میکنم خدمت همه ی کسانی که برای جان و سلامتی مردم ارزش قائل هستند
    خدا قوت

  27. بهار گفته:

    واقعا در این شرایط بحرانی کرونا که اوضاع برخی شهرها اصلا خوب نیست نباید برگزارشد وهمچنین تو این هوای گرمای طاقت فرسا از ترس کرونا تو ی جلسه کنکور نمیشه آب ویا چیزی بخوریم آخه چه جوری میشه چیزی نخوریم قطعاً تشنه میشیم یا نیاز به قند پیدا می‌کنیم واکسیژن نیاز داریم خیلی سخته بلاخر که ماسکمون باید لحظه ای برای اینکه نفسی تازه کنیم یا چیزی بخوریم دربیاریم

  28. والدین گفته:

    سلام هموطنان،، جگرگوشه های ما بازیچه های تکرار شدنی نیستند
    ظرف و ظروف و اسباب بازی نیستند که اگر شکستند دوباره تهیه شوند،، یه خانواده نشونم بده که با طیب خاطر تحمل بستری شدن فرزندش در ICU و زبانم لال دفن کردنش رو داشته باشه، اصلا میفهمید چی میگن،، مگه یه بچه میتونه 4 ساعت با ماسک بدون سوپاپ بدون پذیرایی با کوهی از وحشت و استرس کنکور بده بعده 45 دقیقه ماسک مرطوب میشه و بلافاصله با اولین کنار زدن ماسک و یک سرفه و یا عطسه ی بی اختیار کل سالن آلوده میشن،، چرا قصد دارید کشتار جمعی نوجوانان ما رو بیاندازید، لعنت به این کنکور کسی با چند ماه یا یک سال دیرتر نمرده اما اینجوری یه قتل عام راه میفته یه کشتار جمعی در کشور،، بیایین مرد و مردانه یک همه پرسی قوی و جدی راه بندازین،، خانواده هایی که تحمل کابوس مرگ بچه هاتون رو ندارین،، لطفا بیدار شین متوجه بشین دارین چه میکنید،، همه پرسی جدی راه بندازین همین امروز شروع کنید

  29. ناشناس گفته:

    باسلام خواهش میکنم با جون بچه های مردم بازی نکنید چه اشکالی داره وردی جدید از بهمن بره مثل هر سال بزارید کنی خنک بشه تا آبان و مهر کنکور رو برگزار کنید…

  30. مادر یک کنکوری گفته:

    به خدا کاری نداره
    مسولین عزیز
    جناب رئیس جمهور
    چند روز یک بسیج همگانی ایجاد می کنیم
    می تونیم دست به دست هم
    همه مون ….یه همفکری می خواد ….یه عزم محکم ….با اراده….
    کمک می کنیم
    این جوانها و خانواده هاشون تحت فشار و اضطراب بدی هستند
    اجازه بدهید کنکور سراسری برگزار بشه
    یه یا علی بگید

    • سيده گفته:

      چقدر راحت به موضوع نگاه كردي خانوم،عزا دار كرونا نديدي اين چندماه؟؟جوان دست گل پرپر نديدي اين چند وقت؟؟

    • سيده گفته:

      به جاي اينكه استرس كنكور فرزندت رو داشته باشين به دل مادري نگاه كن كه دختر بيست سالش كرونا ازش گرفت به دل شكسته اون مادر نگاه كن

    • کنکور دکتری گفته:

      مگه جاهای دیگه باز نیس؟
      مگه امتحان نهایی برگذار نشد؟
      مگه مجلس باز نیست؟ واقعا جدی میگم مجلس کنار هم میشینن هرروز به مدت چند ساعت و….
      بنظرم برگذاری کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی صحیح ترین کار ممکنه.
      الان اگه برگذار نشه دیگه باید قید سال 99 رو تقریبا زد
      بعدش محرم بعدش زمستون و…
      باید همون موقع تو زمان خودش برگذار میشد.
      الان که گذشته بهترین زمانه
      بذارین برگذار بشه.

      با زدن ماسک و شیلد و فاصله مناسب همه چی حله

  31. نه به کنکور برای همیشه گفته:

    باسلام. بهتر اینه که اصلاً کنکور برگزار نشه و روش انتخاب دانشجو عوض بشه تا دغدغه کنکور برای خانواده ها همیشه ریشه کن بشه.لعنت بر کنکور(روش حفظی و تئوری) و مافیای کنکور باد.آمین

  32. زهرا گفته:

    چندوقت دیگه مراسم دوماه عزاداری ماه محرم و صفر رو داریم و اگر داوطلبان کنکوری هم رعایت کنندممکنه بازهم افرادی از نزدیکانشون دراین مراسم شرکت کنن بعد ازاون پاییزهست و طبق گفته های مسیولین محترم وزارت بهداشت پیک پاییزه این بیماری منحوس هست. و اینطوری عملا امکان برگزاری کنکور در پاییز و زمستان وجود نداره. در حالی که اگر همان تیرماه کنکور برگزارشده بود الان دیگه مشکلی به این بزرگی نداشتیم. اگر داوطلبان کنکور و مراقبین محترم واقعا به فکرسلامت خودشون هستن ازحالا تا روز کنکورخودشون رو قرنطینه کنن و هیچ برخوردی با دیگران نداشته باشند ان شالله کنکور درسلامت برگزار می شه

  33. عرفان گفته:

    کسانی که خواستار تعویق کنکور هستند آیا پدر های خودشون سر کار نمیرن؟ یا خودشون تو این چند ماه حتی ۴ ساعت هم جای شلوغی مثل مترو نبودند؟چطور سر امتحانات نهایی که چند روز بود کسی اعتراض نکرد؟
    همونطور که با برگزاری امتحانات خرداد مشکلی بوجود نیامد ، انشالله کنکور هم بدون مشکل برگزار میشه . لطفا به عواقب پر شمار تعویق و در پی اون لغو کنکور سراسری هم فکر کنید

  34. داوطلب ارشد گفته:

    الان در این شرایط بحرانی در فضای بسته که امکان ناقل بودن داوطلبان زیاد هست و تو تایم زیاد کنکور نمیشه ماسک رو طولانی مدت استفاده کرد نیاز هست ماسک عوض شود و بدن نیاز به آب وقند پیدا میکنه چه جوری میشه تمرکز داشت بر آزمون درصورتی که هم اضطراب کنکور هست هم اضطراب مبتلا شدن کمی به فکر ما باشید کنکور اگه زمانی برگزار بشود که سلامت داوطلبان و خانواده هایشان حفظ شود بهتر هست یا اینکه شاهد غم از دست دادن عزیزانمان باشیم لطفاً تعويق بی اندازید

  35. لاله گفته:

    با سلام
    آیا بهتر نیست تو این شرایط تا جایی ک امکانش هست از برگزاری کنکور جلوگیری بشه ؟هم شما و هم ما خوب می‌دونیم ک لااقل با حذف کنکور ارشد و دکتری مشکلی در پذیرش دانشجوها در دانشگاه هانخواهد بود چرا که اکثر دانشگاه های بزرگ کشور در این زمینه اعلام آمادگی کردن (از جمله دانشگاه تهران و تبریز و … ) و راهکارهای کاربردی و عملی پیشنهاد دادند.هیچ فکر کردین اگه فقط یک دانشجو در کنکور ، مبتلا بشه علاوه بر خودش و خونواده اش چند نفر دیگه ممکنه جونشون به خطر بیفته ؟
    خواهش میکنم به خاطر یه امتحان گزینش ، جون جوونای این مملکت رو به خطر نیندازین .
    سپاس گذار تصمیم گیری خردمندانه مسئولین خواهیم بود.

  36. ساناز حسینی گفته:

    سلام کنکورو بر اساس سوابق تحصیلی بردارین تموم بشه.ممنون.جونمون مهمتر از کنکور دادنه

  37. کنکوری دکترا گفته:

    اقای رییس جمهور عزیز حدود ۱ ماه هست که مردم با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی دارن سعی میکنن موج دوم کرونا رو کنترل کنن. کادر درمان خسته شدن. اقلام درمانی به سختی پیدا میشه. طبق امار رسمی کشور ۱۶ هزار نفر از هموطنانمون رو از دست دادیم.
    الان که تااازه داره بویی از بهتر شدن وضعیت به مشام میخوره و تازه روز گذشته برای اولین بار بعد از ۲ ماه دیدیم که مثلا استان خوزستان روند کاهشی پیدا کرده، چرا باید الان خودمون یه بمب ساعتی دیگه رو در سرتاسر کشور منفجر کنیم.

  38. کنکوری دکترا گفته:

    اقای رییس جمهور حداقل در مورد کنکور دکترا به راحتی میشه با رزومه و مصاحبه و…. گزینش کرد. سالیان طولانی به همین روش دانشجوها پذیرش شدن.
    امسال و با این شرایط هم مثل همون سالا رفتار کنیم اتفاقی نمیوفته بخدا!!

    • کورش گفته:

      دوست عزیز اگر یک نفر از نظر رزومه از شما پیشی بگیره یا مجبور بشی دانشگاه درجه ۵بری یا رد بشی و حالت گرفته بشه،باز از این نظرها میدی؟آدم خوب شما که میخوای دکتر مملکت بشی، هر چیزی زیر ساخت خودشو میخواد،این تصمیم اگر الان هم گرفته بشه باید سه تا چهار سال دیگه برگزار بشه. هر چندصحبت از اصول و حساب و کتاب در این مملکت خنده دار به نظر میاد .ولی در ناامیدی بسی امیداست.

  39. ارش گفته:

    اقا ترو امام حسین ی زمان درس حسابی بگین من خودمو با اینکه کرونا گرفتم و اومدم ی خونه دیگه تو شمال خودم قرنطینه کردم و هنوزم خوب نشدم ولی واس کنکور خیلی اماده ام و خوندم و زحمت کشیدم الان ۸۰ روزه فقط ۳ ساعت خوابیدم دیگه نمیتونم تحمل کنم ۳۱ مرداد مگه برگزار نمیشه ؟
    ترو امام رضا ی تصمیم درس حسابی بگیرین یا اره یا نه

  40. Tara گفته:

    خانم و اقایی که برای کنکور دادن عجله دارید از همین الان خودتو پزشک ندون فقط با درس خوندن یه پزشک همیشه به فکر جون مردم نه به فکر جاه طلبی های خودش .

  41. ایرانی گفته:

    واقعا خجالت نمیکشن داوطلب کنکور دکتری و آزمون تیزهوشان رو موش آزمایشگاهی در نظر میگیرن تا پایلوت برای بقیه کنکورها باشن یعنی افرادی که در بالاترین سطح آزمون و سنجش انتخاب برترینها هستند اینقدر بی ارزش هستند !!!!!!

    • تعویق گفته:

      اره ما بی ارزشیم براشون. پنجشنبه باید ازمون بدیم و درنهایت چه فاجعه‌ای پیش بیاد خدا داند .

  42. علی گفته:

    کنکور باید سر موقع برگزار بشه . عده ای که میگن نشه یا درس نخوندن یا فگر میکن با بهم ریختن همه چی ویا با گل الود شدن اب میتونن ماهی گیری کنن عده ای هم می خوان بچه های خودشون ویا اطرافیاشون را هر جور شده بفرستند دانشگاه وحق یه عده دانش اموز بیگناه که زحمت کشیدند را بخورند و اگر نه کرونا بهونه هستش گول نخورید

  43. مرضیه گفته:

    سلام من مخالف تعویق کنکور هستم سه ساله که دخترم درگیر کنکوره وتفریح خاصی نداشته همین یک ماه ونیم تعویق هم اشتباه بود .چطور امتحانات نهایی مشکلی نبود چطور اینهمه جمعیت که تو بازارها دور میخورن مشکلی نیست حالا با آینده ی بچه هامون بازی نکنید تعویق کنکور یعنی لغو اون وباید دو دوره باهم برگزار بشه واین یعنی از بین بردن زحمات بی نهایت خانواده ها وبچه هاشون.دیگه بچه ها کم میارن
    اونهایی که زحمت نکشیدن میگن کنکور تعویق بیفته تا دوباره شایید از تفریحشون بزنن وبجای دور خوندن تو خیابونها یک کتاب بگیرن دستشون که نمیگیرن!
    خواهش میکنم کنکور رو تعویق نیندازین

  44. محمودی گفته:

    وقتی میگن باید نتیجه رعایت ایمنی را در آزمون دکتری این هفته ببینیم تا برای کنکور و ارشد بهتر تصمیم گیری شود یعنی از ایمنی پروتکل هایی که قراره پیاده کنند اطمینان ندارند پس جون کسانی که دکتری شرکت میکنند چی مگه اونا انسان نیستند

  45. امیرحسین گفته:

    درسته که کرونا خیلی همه گیره و داره روز ب روز شرایط بدتر میشه اما تعویق دوباره کنکور هیچ تفاوتی ایجاد نمیکنه که هیچ، هرچی بیشتر سمت پاییز بریم شرایط شاید وخیم تر هم بشه …
    کرونا که قرار نیست توی یکی دوماه ریشه کن بشه ، در نهایت کنکور برگزار میشه …
    دوستانی که پیگیر لغو کنکورن بهتره که از همین لحظه بشینن سر درسشون و همه تلاششون رو بکنن به جای تلاش برای تعویق کنکور … کسی از همین فرصت باقیمانده نمیخواد استفاده کنه با تعویق کنکور هم کار خاصی انجام نخواهد داد …
    کنکور باید برگزار بشه تا ما کنکوری ها هم یه نفس راحت بکشیم …

  46. سمانه گفته:

    کنکور سراسری رو برگزار کنید. همه مردم تو خیابونا وول می خورن و عروسی و عزا هگ که برگزار میشه پارک ها هم پر از آدمه اونوقت دارین برای کنکوری که قراره با سطح ایمنی بالا برگزار بشه حرف می زنید. هر کی که نگرانه نیاد سوابف تحصیلی رو برای همین گذاشتن. با ماسک و فاصله امن اتفاقز نمیفته مگه ما امتحانای نهایی رو در نهایت صحت و سلامت ندادیم؟

  47. امیر گفته:

    با سلام
    کنکور بهتره اواخر شهریور با مطبوع شدن هوا گرفته شه و یک کنکور از یک رشته در چند روز برگزار شه که فاصله گذاری به حداکثر خودش برسه
    سوالات به نحوی تنظیم شه که 2 وقت استراحت به دواطلب داده شه.

  48. سحر گفته:

    من کلا توخونه موندم..بیرون نرفتم ولی داداشم که میرفت سرکار کرونا گرفت..خب مشکل قلبی دارم منم کرونا گرفتم تقریبا یک ماه درگیر دردومشکلاتش بودم…میدونم این مشکل بقیه دانش اموزا نیس..مشکل شخصی منه…میدونم بقیه خسته شدن از درس خوندن…با همه اینا خواستار تعویق کنکورم…چون یکیو که شاید مثل من کرونا گرفته رو درک میکنم…یه دقیقه اونی که میگه کنکور برگزار بشه خودشو بزاره جای ما..یه دقیقه تا دم مرگ بره وبرگرده😭درس واینده مثل سلامتیم برام مهمه..و خواهشششش میکنم کنکورو حداقل یک ماه عقب بندازین😭🖤🖤🖤

  49. داوطلب دکتری گفته:

    واقعا متوجه نمیشم اگر قرار به لغو هست که همه ی ازمونها لغو بشه ما داوطلبین دکتری مگه موش ازمایشگاهی هستیم. با این حرف که استرس و تشویش ما بیشتر میشه یعنی که چی!!!! ما بریم ببینیم حالا وضعیت پروتکلها به چه صورت هست اگر خوب بود باقی ازمونها برگزار بشه اگر نه لغو بشه! سلامتی ما چی؟! من خودم اصلا موافق تعویق نبودم. ولی با این حرف واقعا متاسف شدم و میخوام اگر قرار بع لغو هست دکتری هم لغو بشه

  50. Sh گفته:

    توی امتحان نهایی هم خیلیا گرفتن. بیشتر بحث سر تجمع قبل از ورود به حوزه است چطور میخوان این همه آدمو با رعایت پروتکل وارد سالن یا کلاس کنن؟؟
    کنکور ارشد و دکترا ۱ هفته تعویق خورد بنظر خودشون تو این یک هفته معجزه می شد؟؟ وضعیت وخیم تر شده…بجای اینکه درست حسابی قرنطینه کنن هی تعویق میکنن.
    ما شهرمون بیمارستانا دیگه جا نداره. بعد از کنکور فاجعه میشه
    آمار یه جوری میاد بالا که خودشون هم تو کارشون بمونن.
    اینا خودشون تو مجلس پروتکل رعایت نمیکنن بعد میخوان برای چند میلیون شرکت کننده رعایت کنن؟؟ خنده داره
    اون شهرهایی هم ک گرمسیره که نمیشه ماسک زد!!!
    اونیم که عروسی میگیره از بیشعوریشه…اینا ک اینقدر به قول خودشون علم و دانش دارن از شعورشون استفاده کنن و یک ماه درست حسابی قرنطینه کنن.

  51. ملکی گفته:

    سلام تمام ازمونها و ازمون جامع دکترا رو در پاییز برگذار کنیدکه هم یه مقدار شرایط بهتر بشه هم یه مقدار هوا خنک تر بشه پذیرش دانشجو های جدید هم از ترم بهمن باشه مگه زمین به هوا ، هوا به زمین مییاد والله تا حالا چه کارامون با نظم بوده که اینطور چسبیدین به آزمونها

  52. مینا گفته:

    سلام.ممنون از مجلسی که بجز سلامتی و مردم به چیز دیگه ای فکر نمی کنه و متاسفم برای مسئولینی که صرفا برای رفع تکلیف خودشون جون مردم رو بازیچه میکنن.توی شرایطی که اوضاع از قبل بدتر شده چرا با جون ما بازی میکنید.بخدا که از خداتونونه جمعیت رو کم کنید مردم بمیرن این سیاست کثیف شماست.خواهش میکنم درست و به موقع تصمیم بگیرید.بیشتر از اینکه کنکور عقب بیفته یا نه،این بلاتکلیفی کشنده هست.یکبار با صراحت بگید که صد درصد برگزار میشه یا نه.بخدا که اعصاب و روان ما رو بهم ریختید هر روز هر مسئولی نظری صادر میکنه چقدر حرف مفت،خسته شدیم بخدا.چقدر شما نا هماهنگ هستید وای بحال این مردم که دود کاراتون توی چشم ما میره.خسته شدیم بخدا.کاش بتونیم اصلا کنکور با قطعیت سه ماه دیگه برگزار میشه اونوقت با همه ی سختی و طاقت فرسایی برنامه میریزیم و خودمون رو جمع میکنیم خسته شدیم از بلاتکلیفی.از درس هم افتادیم والا

  53. کنکوری گفته:

    من مبتلا ب کرونا هستم و نمیخوام ک جون داوطلبا رو ب خطر بندازم و خیییییلی خوندمو تلاش کردم و نمیتونمم سال بعد کنکور بدم چون آخرین کنکور نظام قدیم هستش و برای سال بعد انرژی ندارم بخونم.. لطفا بخاطر جون داوطلبا و خانواده هاشون رحم کنید

  54. محسن گفته:

    تو رو خدا فقط زودتر بگید چه تصمیمی مس خواید بگیرید.
    اگه قراره کنکور حذف بشه، پس لطفا بگید که دیگه نخونیم

  55. SHiRiN Alavi گفته:

    ببینید بچه ها هر اتفاقی بیفته کنکور برگزار میشه حالا چ الان چ بعد!اما ب نظرع من هر چ زودتر بگیرن بهتره اگ بیفته پاییز شرایط بدتر میشه …

  56. کبری گفته:

    با سلام
    عقب انداختن کنکور راه چاره نیست به نظرم‌باید کنکور به صورت مجازی برگزار بشه…مگه از جونمون سیر شدیم بریم سر جلسه کنکور. شرایط برا همه یکسانه مشکلی هم پیش نمیاد

    • علی گفته:

      خواهر من اگه آنلاین بشه که مثل امتحانا، همه صد در صد می زنن.
      رفیقم یازدهمه، از اول ابتدایی نمره بالای ۱۵ نداشته،
      ولی امسال که امتحانا آنلاین بوده ۶ تا ۲۰ داشته.😂

  57. علی گفته:

    الان شش ماهه که مسئولین ما دارن می گین که عروسی نگیرید، مجلس ترحیم نگیرید، نماز جمعه برگذار نشه و…
    حالا الان خودش می خواد سه میلیون نفر آدمو جمع کنه ازشون کنکور بگیره.
    ماذا فازا؟؟؟؟

  58. Nrgs گفته:

    خب مثل افغانستان تو یه فضای باز کنکور بدیم مگه حتما باید زیر کولر باشیم؟ بعدشم ما ی سال درس خوندیم واس این روز .همه زندگیمون و ایندمون به ی ازمون بنده😦

  59. محمد گفته:

    سلام
    خواهشا خوب قضاوت کنین
    خواهش میکنم
    اونایی ک دوست ندارن کنکور بدن خب نیان مگه زوره؟؟
    آقاا خانم محترم نیا
    تو خیلی از نظر هاا دیده میشه ک امسال ب طور ازمایشی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت بگیره

    عزیز من اینجا ایرانه ایران…
    فک میکنی تو این شرایط حق هیشکی پایمال نمیشه؟
    اونایی ک تو نقاط دور افتاده کشورمون درس خوندن با اونایی ک تو مدارس غیر دولتی میلیونی با بهترین امکانات درس خوندن یکی هستن؟
    ۲۳روز ب کنکور کارشناسی مونده
    عوض اینکه تو این مدت دنبال راهکار باشن تا امار رو پایین بیارن دنبال ب تعویق انداختن کنکورن
    عروسی های آنچنانی، مجلس ختم، دور همی، همش کم ک هیچی زیاد ترم شده
    مسئولین ب جای اینکه اینارو کنترل کنن دنبال ب تعویق انداختن کنکور هستن

    اون دسته از عزیزانی ک نگران سلامتی خودشون و خانوادشون هستن کنکور نیان

  60. مرضیه گفته:

    اولا ک لطفا زودتر اطلاع رسانی کنید.دوما که با این شرایط واقعا کنکور خطرافرینه..من خیلی خوندم برای ارشد و کاملا اماده ام ازخدامه برگزار بشه ولی واقعا میترسم ‌..و میدونم ابتلا شدنم حتمی هست.لطفا یه فکر اساسی کنین تعویق نندازین .فعلا لغو کنید کلا

  61. رضا گفته:

    کنکور دکتری برای ما 240 دقیقه ازمون هست یعنی با وقت های جانبی شش ساعت درگیریم این چه عجله کنکوری است که از جان ادم ها مهمتره واقعا انسانیت کجا رفته
    بعد توقع دارند پیشرفت کنیم و فک می کنن دنیا همیشه به نفع اونهاست
    خواهشا خواهشا کنکور دکترا را برگزار نکنید

  62. کنکور ارشدی گفته:

    کسایی که درس نخوندن و وقت نذاشتن برای کنکور به نفع اون ها تمام می شه

    کسایی که مثل من از تابستان درس خوندم و الان نزدیک کنکور ارشد شد و زمانی که من می خوام نتیجه یک سال زحماتمو ببینم می گن لغو!!!!!!!!

    برگزاری محرم خطرش بیشتره یا برگزاری کنکور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تمام مسولین امر خسته نباشن با تدابیر ارزشندشون

    اگ بچه های خودتون هم کنکوری بودن و تلاش می کردن هم این حرفو می زدید البته بچه های شما جاشون دانشگاه های ایران …!

  63. دریا گفته:

    چقد زشته که میگن داوطلبای دکتری برن سر جلسه ببینیم چی میشه اون وقت ارشد و کارشناسی رو لغو میکنیم!! اصلا در نظر دارن که داوطلبای دکتری بالای ۳۰ سال هستن، خانم های باردار! مخصوصا کنکور وزارت بهداشت، کادر درمان چطوری بیان سر جلسه؟!!! شهرستانی ها باید برن مرکز استان، پس سفر چه شکلی!

  64. سارا گفته:

    چرا با اعصاب داوطلبان بازی میکنید هرکس درس خونده باشه نگران مشکل کرونا نیست چون وقتی بهداشتتو رعایت کنی و ماسک بزنی مشکلی پیش نمیاد دوستانی ک درس نخوندید خب نیاید سر جلسه ترافیک بیجا هم ایجاد نکنید
    کنکور باید برگزاربشه تا حق کسی ضایع نشه
    یا علی

  65. فاطمه گفته:

    داوطلبین دکترا وارشد یاهر مقطعی باچه امیدی با توکل برکدوم پروتوکلی بیان سرجلسه بشینن چقدر تضمین هست که طی این مدت زمان کسی مبتلا نشه؟چرا سعی در اجرای طرحی هست که پشتش فاجعه ای در راهه؟چرا جون هزاران داوطلب که با امید به آینده تلاش کردند بی اهمیت هست؟

  66. فاطمه کریمی گفته:

    سلام . لطفاً کنکور ارشد و دکتری را برگزار کنید اما در زمان مناسب که وضعیت این بیماری تحت کنترل باشد .
    ولی قبولی دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی نباشه چون به اندازه کافی در این ترم کرونایی و آزمون های مجازی معدل مون افتضاح شده .

  67. ماندانا امیری گفته:

    دوستانی که خودشونو خیلی درسخوان و علاقه مند به دادن آزمون میدونند ، تشریف ببرید آزمون بدید(بیشتر آزمون دکتری رو میگم) ، بعد که فوت شدید ، نگید چرا ؟!
    نگید ۲۰ سال درس خوندیم و جوان مردم فوت شد ..

    من که خیلی هم خواندم و کاملا مسلط هستم ، ولی قطعا شرکت نمیکنم ، چون چند تن از دوستان دکترم در مشهد از دست رفتند و کسی نگفت چرا طرف فوت کرد ..

  68. ماندانا امیری گفته:

    دوستانی که خودشونو خیلی درسخوان و علاقه مند به دادن آزمون میدونند ، تشریف ببرید آزمون بدید(بیشتر آزمون دکتری رو میگم) ، بعد که فوت شدید ، نگید چرا ؟!
    نگید ۲۰ سال درس خوندیم و جوان مردم فوت شد ..

  69. محمد گفته:

    سلام

    چرا زمان برگزاری امتحانات نهایی این همه نگران سلامت جامعه نبودید

    کنکور نباید به تعویق بیفتد چون دانش آموزان زیادی از نظر روحی آسیب می بینند

    بالغ بر پانصد هزار نفر از جمعیت دانش آموزان کنکوری دوسال است که پشت کنکور بوده اند و تعویق کنکور برای آنها از کرونا کشنده تر است

    لطفا از این زاویه به موضوع نگاه کنید

    لطفا احساسی تصمیم نگیرید

    شما دانش آموز سوم راهنمایی رو بردین حضوری امتحان داد

    حالا کنکور……….

  70. محمد گفته:

    آیا دانش آموزان سوم راهنمای و سوم دبیرستان که حضوری آنهم در ده جلسه ی پیاپی امتحان دادن

    فاجعه ی انسانی به وجود آمد

    مخالفان کنکور مغرضانه نظر می دن

  71. . گفته:

    همین هایی که اینقدر مخالف برگزاری کنکور هستند چهار روز دیگه تو صف قیمه و تجمعات و عزاداری ها راه میفتند و اصلا انگار نه انگار که کرونایی هم هست و فقط بلدند به کنکور گیر بدن. آره کنکور رو تو پاییز و زمستون بگیرید که آنفولانزا هم بهش اضافه بشه و ده برابر کشتار بده. کنکور رو برگزار نکنید که سال بعد اینهمه دانشجو و دانش آموز زندگی و عمر و آیندشون تباه بشه. یعنی ما از کشورهای همسایه که کنکور رو برگزار کردند هم کمتریم؟؟؟ یعنی ما از مادر افغانی که روی زمین و بچه به بغل و زیر آفتاب هم کنمور میده کمتریم؟ یدونه ماسک رو نمیتونیم سه ساعت تحمل کنیم و اینقدر بهونه های الکی برای توجیه کم کاری های خودمون میاریم و انتظار داریم که شرایط مملکت ما درست بشه.

    • داوطلب گفته:

      فازت چیه شما؟ داوطلبای دکتری بدبخت سنشون از تو جوجه فکلی خیلی بیشتره باید با اون بدبختی امتحان بدن که بعد کرونا بگیر هلاک شن تا توی جوجه کنکورت تعویق شه. اصلا نمیفهمین روزی ۲۰۰ نفر دارن میمیرن بعد ما داوطلبای دکتری رو دارن پیش مرگ بقیه میکنن. صف قیمه و نذری رو شماها میرین که الان اصرار به برگزاری دارین

  72. داوطلب ارشد گفته:

    شورشو درآوردید،،،کنکور رو با پروتکل بهداشتی برگزار بشه تموم شه بره،،،کسانی مخالفت میکنن که درس نخوندن و دنبال وقت میگردن تا درس بخونن

  73. سلطانی گفته:

    واقعا متاسفم برا وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا یعنی به چه واضحی گفتن آزمون دکتری برگزار بشه با رعایت پروتکل بهداشتی بعد آمار رو بسنجن چقد درگیر کرونا میشن بعد تصمیم بگیرند برا کنکور ارشد و کنکور سراسری!!!!!نه بابا بفرمایید بچه های دکتری موش آزمایشگاهی شما شدند!واقعا متاسفم با این طرز فکر بفرمایید ما جون و عمر و جوانی مون رو از سر راه پیدا کردیم من بیماری آسم و ناراحتی قلبی دارم با این نوع حرف زدن چطور جرات کنم برم سر جلسه وقتی خود وزارت بهداشت و پزشکان و دکتری اعتماد ندارن به پروتکل های بهداشتی و میگن فاجعه اتفاق می افته میشه بگید ما چطور ریسک کنیم بریم سر جلسه!!!!

  74. امیررر گفته:

    تورو خدا این کنکورو تعویق بندازین.اون کسایی هم که میگن برگزار کنید هر کی خواست بیاد هر کی خواست نیاد واقعا چقدر میتونن خودخواه و بی فکر باشن اگه کسی هم واسه کنکور نخونده توی یه ماه یا دو ماه هم کاری نمیتونه بکنه.
    من خودم توی استان خوزستان که وضعش از همه جا بدتره، پدر و مادر من نزدیک شصت سال سن دارن اگه خودم کرونا بگیرم به درک خوب میشم بدنم قویه، ولی اگه خدایی نکرده پدر و مادر من بیماری بگیرن شماها تضمین میکنین که براشون مشکلی پیش نیاد دوست عزیز.
    شماها رو که نمیدونم ولی من ترجیح میدم یه عمر با بدبختی زندگی کنم تا اینکه هزاران نفر دیگه رو بدبخت کنم و سایه پدر و مادرم بالای سرم نباشه

  75. جوان سرزمین گفته:

    الان شرایط فرق کرده نسبت به قبلا وقتی تو یه شهر کوچکی آنقدر تلفات جانی بالایی داریم حالا شما در نظر بگیرید که کنکوری که قرار هزار نفر جوان در فضای بسته جمع شوند چه فاجعه‌ای رخ می دهد

  76. کنکوری گفته:

    خود اقای رییس جمهور اعلام کردن که تا ۱۴۰۰ کرونا هست پس کنکور قراره کی برگزار بشه ؟؟؟؟ بچه ها واقعا خسته شدن و انگیزشون واسه درس خوندن داره از بین میره اگه کنکور به تعویق بیوفته ضربه ی بزرگی میخورن . از کسایی که دارن درس میخونن بپرسید مطمئنا ۹۰ درصد میگن کنکور برگزار بشه بهتره.
    این همه تجمع تو سطح شهرها مساجد مکان های عمومی جلوی اونارو نمیگیرن .اعلام کردن که مراسم محرم و سفر هم پا برجاست اونوقت زورشون به کنکور میرسه. میتونن حوزه های امتحانی رو چند برابر کنن بچه ها با فاصله از هم بشینن خیلی کارا میشه کرد منتها نمیخوان به خودشون زحمت بدن .

  77. رضا گفته:

    تعداد فوت شده گان امروز کشور رکورد شکست 235 نفر فوت شدند
    چرا مسولین کنکور حواسشون نیست چرا می خواید داوطلبان کنور را با توجیه الکی و سرکاری به کشتن دهید ایا فکر می کنید خدا نیست
    کنکور دکتری را برگزار نکنید تاشرایط مساعد شود الان دراوج بیماری هستیم

  78. م گفته:

    هرچه هم بگذره بدتر میشه بهتر نمیشه مگه نگفتن پاییز و زمستان اوضاع از این وخیمتره چون با آنفلونزا باهم میان پس چه بهترکنکور زودتر برگزار بشه

  79. احسان گفته:

    سلام چرا هیچ جای کشور تعطیل نمیشه فقط کنکور سراسری باید لغو بشه در صورتی که کنکور فقط یک آزمون 4 ساعته هست که میشه با زیاد کردن سالن ها و رعایت فاصله گذاری مشکلی پیش نیاد
    الان یه عده دانش آموز که اکثرشون تنبل و درس نخون هستن که شب روز داخل فضای مجازی دارن کمپین تعویق راه می اندازن نماینده های مجلس هم فک میکنن این حرف همه داوطلب هاست بخدا کسی که درس خون و کنکوری هست گوشه اتاق داره درس میخونه نه داخل کمپین هاست

  80. داوطلب گفته:

    کلیه تجمعات باید در شرائط فعلی متوقف گردد.جملاتی مثل رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی جایگاههای آزمون نه تنها در شرائط فعلی کارساز نخواهد شد بلکه برای اکثر داوطلبان ممکن است خطرناک باشد گاز کلر ودیگر مواد گندزدا بسیار مضر و تحریک پذیر است وحتی ممکن است باعث مسمومیت و عدم تمرکز در افراد گردد و برای داوطلبینی که بیماریهای ریوی و زمینه ای نیز دارند مشکل دوچندان خواهد شد ؛چه دلیل موجهی برای برگزاری چند ازمون متوالی توسط وزارت علوم و بهداشت با مشارکت هزاران نفر در سراسر کشور وجو دارد؟!لطفا ما ایراینیها کی باید همدیگر را درک کنیم مسئولین محترم خوب توجه داشته باشند شرائط فعلی عادی و نرمال نیست یک بحران تمام عیار است با سلامتی عموم جامعه ارتباط مستقیم دارد ویروس مهلک ناشناخته بیولوژیک و بسیار واگیر و قابل سرایت بالا در میان است ما باید صبور باشیم اجازه دهید تکلیف این پاندمی و اپیدمی کشنده در دنیا مشخص شود وبا این کارهای نسنجیده جان و سلامت عمومی مردم بازی نشود به نظر من اگر حتی برای یکسال کلیه آزمونها متوقف شود به صلاح همه جامعه خواهد بود البته من یک پیشنهاد دارم برای پذیرش تحصیلات تکمیلی این که در سال جاری برای وزارت علوم با توجه به اینکه دو سال است که تکمیل ظرفیت در این آزمونها متوقف شده است مجددا تکمیل ظرفیت برای ایندوسال توسط سازمان سنجش و دانشگاهها مورد بررسی قرار گیرد و از بین داوطلبینی که مجاز بوده اند و همچنین برای ازمون دکتری مصاحبه رانیز انجام داد ه اند و بقیه داوطلبین که شرائط لازم را دارند مجددا تکمیل ظرفیت فعال گردد تا تعدادی از داوطلبین حداقل برای امسال وارد دانشگاهها شوند تا حداقل برای شش ماهه دوم امسال پذیرش داشته باشیم چون اکثر داوطلبین این ازمونها همان داوطلبین سالهای گذشته هستند همچنین عدالت نیز در این خصوص با توجه به سوابق داوطلبین مدنظر قرا گیرد برای بقیه افراد نیز در شش ماهه آینده تصمیم مقتضی با توجه به شرایط پاندمی گرفته شود با سپاس فراوان

  81. راحله گفته:

    سلام
    اقاجان کنکور بندازید تو پاییز تا هوا سرد باشه و بتونیم ماسک رو تحمل کنیم
    تو اوج گرما چطوری ماسک بزنیم و کولرها هم خاموش باشه

    دم نماینده تهران خانم زهره الهیان گرم که داره خوب پیگیری میکنه.
    وزارت بهداشت و علوم و سنجش که کلا تعطیله

  82. ..... گفته:

    اونایی ک میگن هر کی درس نخونده میخواد کنکور عقب بیفته باید بگم ک خودخواه ترین آدمای رو زمینن از این آدما هیچوقت یه پزشک یا یه مهندس فوق العاده درنمیاد
    منم کنکوریم درسمم خوبه اما تو خونه مامانبزرگ و پدربزرگم هستن ک اگه اونا بخاطر من چیزشون بشه من هیچوقت خودمو نمیبخشم
    درضمن کسی ک تا الان درس نخونه کنکور عقبم بیفته درس نمیخونه شما به فکر خودت باش
    اون آدمای روشنفکری ک بدنبال برگزاری کنکور هر چ سریعتر هستن با شمام
    میگما کنکور دادی پا نشی بری شمال 😉

  83. آسمان ۲۲ گفته:

    #پساکنکور-کرونایی!!!
    حتی اگر وضعیت فعلی مناطق قرمز، احتمال ابتلا در مسیر رفت و آمد به حوزه امتحانی و پیش از شروع فرآیند آزمون را در نظر نگیریم. پس از برگزاری این کنکورها، نه یک میلیون نفر بلکه یک میلیون خانواده هستند که میخواهند: به دید و بازدید بروند؛ به گردش و تفریح بپردازند و به مسافرت بروند؛ مراسماتی مانند عروسی و غیره را که به خاطر فرزند کنکوریشان عقب انداخته اند، برگزار کنند.
       آیا رعایت پروتکلهای بهداشتی در جلسه آزمون، از افزایش شمار مبتلایان جلوگیری میکند؟!

  84. Beni گفته:

    بنظر امسال کنکور رو برگزار نکنن و دانش اموزان رو با توجه به معدل و استعدادشان و نظرخواهی دبیران محترم گزینش بشن!یه امسال رو استثنا قایل بشید شاید این شیوه درست کنکور باشه نه ازمون ۵ ساعته که واقعا درست نیست و در حق یه عده دانش آموز باهوش و با استعداد ظلم میشه که در چند ساعت پر استرس بایست آینده اش رقم بخوره!

  85. مهدیه گفته:

    مخالفان و موافقان رو لج و لجبازی افتادن!!!
    این وسط شما داوطلبین که وقت و انرژی صرف کردین بازیچه این لجبازی بچه گانه کسایی که اسمشون رو گزاشتن مسئولین می شین
    این همه وقت گزاشتین درس خوندین الانم چند روز دیگه اول سال تحصیلی جدید شروع میشه!!! تکلیف شما هنوز مشخص نیست تا ببینید تو این بازی کی برد می کنه و نظرش غالب میشه!!!
    متاسفم برای این افراد لجباز که با عمر و وقت جوونها بازی میکنن!!!
    مردم که مسخره شما نیستن، وقت گزاشتن، انرژی صرف کردن تا کی معطلشون میکنین!!!
    کاش یه ذره درک داشتن بجای این همه لجاجتی که دارن!!!

  86. . گفته:

    با جون دو میلیون نفر(+حدود شیش میلیون نفر از خونواده هاشون) از مردم کشورمون بخاد بازی بشه که چی؟ که شما خستگیتون درره؟ خسته نباشید 😐 من خودمم بریدم ولی خیلی ایده هاتون خود خواهانس شما بیماری زمینه ای ندارید که اینقدر پشتتون گرمه قطعا اگه جونتون واستون ارزشی نداره یعنی ارزش زندگی هم ندارید و اینقدر کوته بینید که درک نمیکنید چقدر وضعیت دنیا خرابه. وقتی درکی از این همه کشته ندارید قطعا اگه پزشک شید هم لیاقتشو ندارید و به خاطر خستگیاتون با جون بیماراتون قراره بازی کنید! پس همون بهتر که نشید … هر چی قرار باشه رخ بده به تعهد نیاز داره و این طرز فکرتون نشونه عدم تهدتون به هر کاریه که متاسفم اینو میگم لیاقتشو ندارید فک کردین من خودم نبریدم؟…ولی یادتون باشه قراره با جون افرادی بازی شه که قرارع ملت بعدی رو تشکیل بدن… چ ملت خلوتی بشه چند سال دیگ..

  87. امیر گفته:

    کرونا کم شده بود تا اینکه گرفتن دانش آموز ها رو بیست روز فرستادن برای امتحانان حضوری و باعث تجمع بچه ها شدن با این کار دوباره کرونا شیوع پیدا کرد الانم می خوان توی این مشغله کرونا که شدیدن زیاد شده کنکور سراسری رو برگزار کنن خب جون مردم مهم تره یا کنکور

  88. فاطمه گفته:

    دوستان عزیزی که مخالف تعویق کنکورید یا میگین هرکی دوست داره بیاد هرکیم دوست نداره نیاد تا جون خودش وخونوادش به خطر نیوفته این حرفتون هیچ منطقی نداره وبیشتر از روی خودخواهیه اینکه میگید انگیزه هامون میاد پایبن باید عزمتون رو ببشتر جزم کنید تا بتونیم از این بحران بیرون بیایم نه اینکه نسبت به جون همدیگه بی اهمیت باشیم.
    ما الآن در شرایط سختی هستیم کی به شما گفته که هیچ تلفاتی در امتحانات نهایی یا مراسماتی که تا الآن برگزار شده نداشتیم؟اگر نه پس این آمار روز افزون از کجا نشات میگیره؟از همین تجمعات

    • ناشناس گفته:

      لطفا عدالت رو اجرا کنید خواهش میکنم…کنکور تعویق بندازید…توی این شرایط اگ کنکور سرجاش باشه خب خیلی از خانواده های بچه های نظام جدید چون بچشون سال اول و نهایت دومشه نمیذارن بیاد کنکور و جونش در خطر بیفته میگن حالا ک اذر ماه واکسن میاد برو سال دیگه کنکور بده اما نظام قدیمیا دیگ خمه از پشت کنکور بودن عاصی شدن و اینک سال اخرشون همه میان بدبختا….اگ تا اعلام نتایج نصفمون منقرض نشیم بازم توی تراز بندی ها اگ مث پارسال باشه کاملااااا به نظام قدیم ظلم میشه تازه با اینک بیست درصد مطالب نظام جدید حذف هم شده….گل بود به سبزه نیز اراسته شد…لطفا هدالت رو اجرا کنید….تعویق بشه ک همه بتونن شرکت کنن

  89. کنکوری مشمول گفته:

    سلام ، لطفاً قطعی مکرر برق رو هم به این جریان اضافه کنید ‌
    شهرستان محل سکونت من از اول جز نقاط قرمز بوده ، بعد حوزه کنکورم
    خودش یه شهر قرمز ، تازه هوای ابری هم گرم ترس کرده

  90. حقوق گفته:

    دکتری و ارشد و سراسری را لغو کنید وضعیت خطرناک است
    ۲۳۵ کشته کرونا امروز ۷ مرداد ۹۹
    سریعا دکتر نمکی بیاید روی تلویزیون و دکتری و ارشد و… را لغو کنید وضعیت کشورمان متاسفانه بسیار نگران کننده است.

    لطفاً این قوانین را بخوانید بعد آزمون برگزار کنید
    با سلام:
    خطاب به کسانی که از حقوق بین الملل و قوانین بین المللی سلامت در مورد ویروس کرونا بی اطلاع اند.
    در بند ۱ ماده ۱۲ میثاق نامه بین المللی حقوق اقتصادی و اجتماعی آمده است که حق هر فرد برای برخورداری از بالاترین وضعیت سلامت جسمی و روحی را به رسمیت می‌شناسد و در بند ۲ همان ماده اقدامات لازم برای تحقق این حقوق توسط دولت‌های عضو میثاق آمده است که از آن جمله می‌توان به ایجاد شرایط جهت تأمین تمام خدمات و مراقبت‌های پزشکی در مواقع بیماری بویژه بیماری های همه‌گیر اشاره کرد.
    بر اساس ماده ۴ حقوق مدنی و سیاسی هر گاه یک خطر عمومی فوق‌العاده موجودیت ملی را تهدید کرد و رسماً آن تهدید اعلام شود، کشورها می‌توانند تدابیر خارج از الزامات مقرر در میثاق را اتخاذ نمایند مشروط بر آن که آن تدابیر مغایر با حقوق بین الملل نبوده و منجر به تبعیض منحصراً بر اساس نژاد، رنگ، جنس، زبان، اصل و منشاء مذهبی و اجتماعی نشود.
    در شرایط فعلی و مستند به قوانین بین المللی و حقوق بین المللی سلامت، برگزاری کنکور دکتری و هر گونه کنکور و تجمعات از این دست تماما منع قانونی دارد. علی ایحال در صورت برگزاری، با استناد به حق هر فرد برای برخورداری از سلامت جسمی و روحی خویش و این خطر فوق العاده برای سلامت عمومی و امنیت ملی، هر گونه عواقب ابتلا، مرگ و میر و انتقال و انتشار ویروس بر عهده وزارت علوم و اقمار آن به ویژه سازمان سنجش خواهد بود.
    توجه: همه ما صدر صد مخالف تعویق هستیم اما لطفاً کسانی که حقوق بین المللی می خوانند با اطلاع رسانی عمومی به ویژه در حوزه بین المللی به داوطلبین محترم، سلامت داوطلبین را مد نظر قرار دهند و بیشتر مطالعه و توجه نمایند و فقط به فکر آزمون دادن نباشند. مستند به قوانین بین المللی فوق الذکر برگزاری کنکور دکتری در شرایط فعلی خطر آفرینی عمومی را به دنبال خواهد داشت و برگزاری کنکور دکتری با استناد به این قوانین، مشروط به از بین رفتن این خطر فوق العاده، امکان پذیر خواهد بود و در صورت رفع خطر منع قانونی آن بلا اثر خواهد بود.
    این پیام هشداری قانونی است به دکتر نمکی وزیر بهداشت و وزیر علوم و سازمان سنجش، که هرگز امنیت و سلامت ما را فدای قدرت و منفعت طلبی خود ننمایند. و بیان میدار می دارد خطر بالقوه برای سلامت عمومی شدید افزایش یافته و مسئولین فوق فورا و ضرورتا امروز ۷ مرداد ۹۹ به روی آنتن تلویزیون آمده و اعلام لغو آزمون دکتری نمایند زیرا با این همه کشته روزانه کرونا و زدن ماسک در گرمای سوزان ۴۵ تا۵۵ درجه ایران که در اکثر نقاط کشور مرداد شاهد آن هستیم و ترس از ابتلا و عدم امنیت روحی و روانی داوطلبین دکتری و…سر جلسه آزمون دکتری و.‌‌..برگزاری آزمون مسئولیت قانونی خواهد داشت‌ و در صورت عدم برگزاری، مسئولیت قانونی آن مرتفع خواهد شد و با رفع مسئولیت قانونی، و احترام به سلامت عمومی خطر بالقوه نیز رفع خواهد گردید.

  91. منطقی باشید گفته:

    گذاری کنکور با پروتکل های ویژه بهداشتی دقیقا یعنی چی؟
    میخوان چیکار کنن؟هر داوطلبی که میخواد وارد شه رو با الکل ضدعفونی کنن یا بهشون شیلد بدن؟
    یکم فکر کنیم،صدها هزار داوطلب که قراره به مدت ۴.۵ساعت کنار هم تو یک سالن سر بسته بشینن و آزمون بدن،تکلیف این داوطلبا با شرایط کرونا و فضای بسته و گرما چیه؟
    استرس کنکور به اندازه کافی برای ضعیف کردن سیستم ایمنی کافیه،و این یعنی احتمال مبتلا شدن به شدت بیشتر میشه.
    در کنار این جمعیت زیاد که قراره بیاد و ازمون بده و قطعا ناقل در اون ها وجود داره،بیاین مراقب ها رو هم در نظر بگیریم،کی قراره تضمین بده که اون ها ناقل نیستند و وقتی قراره بچه ها رو بازرسی بدنی کنن اون ها رو مبتلا نمیکنن؟کافیه یک نفر مبتلا بشه،و یک چرخه دومینو وار اتفاق بیوفته برای بقیه…
    دومینویی که نه فقط کنکوری ها رو گرفتار میکنه،خیلی سریع میرسه به خانواده ها و بعد تک تک افراد جامعه.
    مراسم عزا و عروسی رو به خاطر همین تجمعات لغو کردن،اجتماع بیش از ده نفر رو لغو کردن،و حالا دارن صدها هزار نفر رو با دستای خودشون میفرستن به قتلگاه و در اخر برچسپ خطای انسانی و ناکارامدی مسئولان رومیزنن
    این یک خطای انسانی نیست،یک قتل عمومیه….

    با زدن هشتک نه به کنکور با کرونا کمپین خودمون رو راه بندازیم تا صدامون به افراد بالا برسه
    #نه_به_کنکور_با_کرونا

  92. پدر کنکوری گفته:

    تعویق کنکور به هیچ وجه منطقی نیست. چون به قول خود آقایان رفتار ویروس مشخص نیست.من هم فرزندم را از سر راه نیاوردم و برایش نگرانم. اگر تضمینی بود که شرایط بهتر می شود منهم دوست داشتم در شرایط بهتری آزمون برقرار شود. ولی به خدا ۱ ماه دیگه‌هم یه عده همین حرفها رو تکرار می کنند.قرار نیست در جلسه کنکور کسی حرف بزند. یا کسی برقصد و یا کسی گریه کند و یا کسی به کسی نزدیک شود . قرار است با حفظ فاصله یه عده به آرامی بنشینند و به سوالات جواب بدهند. اگر کنکور نباید الان برگزار شود پس ادارات . مترو. اتوبوسها و طرح ترافیک بازار. پاساژها. مسافرتها. بانکها. جلسات بی حساب کتاب ادارات. مسافرتها با هواپیما. و قطار و اتوبوس ‌و… هم باید تعطیل شود.چرا فقط زورتان به کنکور می رسد.
    برای اون عده که میگویند بر لسای سوابق تحصیلی بشه هم‌یه پیشنهاد دارم. بیان امسال اعلام کنند فقط افراد با معدل های بالای ۱۸ می توانند کنکور بدهند ‌وبقیه از رسته های لدون کنکور استفاده کنند. اینجوری فکر کنم بیش از ۸۰ درصد افراد فیلتر می شوند.آیا به نظر شما اینکار خوبه.وبه عدالت نزدیکه. آخه ای کاش یه زره بیشتر فکر کنیم.

  93. اصغر گفته:

    برگزاری کنکور دکتری و ارشد و سراسری
    در حالی است که به راحتی و بنا به ضرورت می تواند امسال پذیرش از طریق بررسی سوابق و بدون آزمون صورت پذیرد و فقط دانشگاههای تراز اول دارای کنکور باشند .
    چرا اینکار را انجام نمی دهند!!!!!
    سگ داند و پینه دوز که در همیان چیست؟!

  94. فرزانه گفته:

    اقا و خانم نامحترمی که از جونت میترسی خوب نیا سر جلسه
    جونت رو حفظ کن و نیا
    چکار به بقیه دارید
    یه عده مثل شما که درس نخوندی نیستن
    یکسال زحمت کشیدن درس خوندن تکلیف وقف زندگی یکساله اونها سر درس چیه

    تمام رستورانها و کافی شام ها و جاده ها بازه
    فقط کنکور خطرناکه
    اگر خیلی جون مردم براتون مهمه همه جا رو قرنطینه کنید نکه فقط کنکور
    خدا لعنت کنه تمام کسایی که با سرنوشت جوون مردم بازی میکنن

  95. ... گفته:

    تا زمانی که تمام جاده ها بسته نشه
    تمام رستورانها و تمام کافی شاپ ها و تمام شهر ها قرنطینه کامل نشه و هیچکس پاسو از خونه نزاره بیرون بانکها ادارات دانشگاها و به طور کلی کل کشور به جز بیمارستان تعطیل نشه به هیچ عنوان برگزار نشدن کنکور منطقی نیست

    وقتی همه جا بازه و همین ملتی که میگن کنکور خطرناکه و برگزار نکنید شبانه روز تو مهمونی و پارتی و عروسی و کوچه و بازار و بزن و برقص هستن فقط به علت درس نخوندن خواهان عدم برگزاری هستن. وقتی همه جا باز و روتینه کنکور هم باید روتین باشه
    وقتی همه جا رو قرنطینه کردید حرف شما قبول کنکور هم لغو بشه
    ضمن اینکه در صورت عدم برگزاری کنکور در اخر مرداد هییییییییچ زمان دیگر مناسبی برای برگزاری ان وجود ندارد چون با سرد شدن هوا به شدتتت وضعیت بدتر شده و مرگ و میر انفولانزا هم اضافه میشود
    نه این دنیا و نه ان دنیا از تک تک کسانی که با عدم برگزاری کنکور حق مسلم زحمت عده ای رو میخورن نخواهیم گذست و خداوند بهترین انتقام گیرنده است

  96. جواد گفته:

    آقای رئیس جمهور دیگه نمیتونیم درس بخونیم به خدا خسته شدیم بزارید کنکور بدیم روحیمون از دست رفت. استرس گرفتیم.خداوکیلی نمیتونیم یک ساله توخونه ایم دیگه کشش تعویق رو نداریم حتی یک روز و من وامثال ما که درس خوندیم همه چی رو از دست میدیم ما حق مون رو میخواهیم با برگزاری کنکور که عدالت اجرا بشه .آینده مون رو میخواهیم .بزارید مارو به حال خودمون بزارید کنکور سراسری برگزار بشه ..خواهش میکنم هیچ اتفاقی نمی افته ..این قدر مردم تو بازارند ..ما که میخواهیم با رعایت مسائل بهداشتی کنکور بدهیم….

  97. ناشناس گفته:

    کدوم بکی از پروتکل ها تا حالا جواب داده که میخواهید داوطلبهای دکتری که از همه شرکت کننده ها مسن تر هستند رو موش آزمایشگاهی کنید ببینید جواب میده تا برای بقیه آزمونها استفاده کنید واقعا متوجه این حرف زشتی که میزنند نمیشن وقتی میخوان تست کنند یعنی مطمئن نیستند اینقدر جون آدمها تو این مملکت بی ارزشه

  98. غزال گفته:

    زورکسی ب کنکور نمیرسد اتوبوس هاک تعطیل هسن متروتعطیله تمام مح های تجمع تعطیله کسب وکارخایی بلزک تجمع نیس و حدود2تا3نفر بتونن تومحل بسته باشن شمااحتمالاسرجلسه کنکنورنبودی ک بدونی روزعادی هم چقدرافراد گرماواسترسوباهم تحمل نمیکردن وحالشون بدمیشدچ برسه باماسک واین شرایط شمااگ زرنگی بیاهزینه بده محل های ازمون مارواسپیلت بزار با فن ک حتما بتونیم ازمون بدیم اگ قرارفاصله رعایت بشه کلاس ک 15نفر مینشستن براازمون باید 4نفربشینن چون منی ک این مریضی روتجربه کردم بهمون میگفتن 6متر کمترفاصلتون نباشه حتی بعدازبهبودتومنزل دردبدیه واگرتجربش کنید اون وقت حرف خیلیارومیفهمید اون مسعولین گرامی دردی نکشیدن وفقط شنیدن امیدوارم درک کنن حداقل

  99. bano گفته:

    بسه دیگه واقعا بسه
    من بار دومه ک کنکور میدم خسته شدم پس کی باید این دندون لق بکشم بندازم دور؟؟
    اون از کنکور مسخره ی پارسالتون با اون ظرفیتای مسخره اینم از این بازی هاتون
    به ولله ک شماها به ما مدیونین به ملت ایران به دانش اموزای ایران
    یه نسل عصبی تربیت کردین ک با هیچ کی نمیشه دو کلمه حرف زد
    تکلیفمون معلوم کنین دیگههه بالاخره میگیری یا نهههههه ؟؟
    الهی خیر نبینه اونی ک با اعصاب ملت و جووناشون بازی میکنه

  100. فرزانه گفته:

    شما احتمالا در این جامعه زندگی نمیکنی و نمیبینی که همه رستوران ها و ادارات و بانکها و کافی شاپ ها بازن
    احتمالا نمیبینی که جاده ها بازن و ملت دسته دسته ازین شهر به اون شهر میرن و کرونا رو با اتوبوس و قطار و هواپیما منتقل میکنن
    شما از کرونا میترسی نیا کنکور نده بشین تو خونه ات
    متوجه نمیشی که میگن از فاصله دومتری منتقل نمیشه و فاصله صندلی ها دو متر هست ؟ اگه میترسی نیا.
    اگه خودت مریضی گرفتی مشخصه که رعایت نمیکردی و تو خیابون و مهمونی بودی که گرفتی پس الان ادای ادمای نگران رو در نیار

  101. Sajjad گفته:

    خواهشا جان هر کی دوست دارید کنکور سراسری رو برگزار کنید اینطور ما داوطلب ها سلامت روانی مون رو از دست نمیدیم
    🙁

  102. سلگی گفته:

    من واقعا بعضیاتونو درک نمیکنم…
    من یه مادرم…مثله تمام مادرای دیگه تمام این چندماه با ترس و وحشت زندگی کردم…
    ۹ماه تو بدنم رشد کرده…
    ۱۸ سال خون دل خوردم تا بزرگ بشه…
    الان بخاطر یه ازمون بخاطر ۱ روز باید شاهد پر پر شدن بچم باشم!؟
    اگر یک نفر اونجا ناقل باشه چی!؟
    منم خرج کردم برای بچم منم کلاس فرستادمش بچه منم ۱ سال تمام از تمام خوشیاش گذشته برای کنکورش…
    اما واقعا ارزش نداره…
    اگر بچه من بره اونجا و کرونا بگیره کی جوابگوعه؟
    اصلا اون موقع این همه خرج کردن ارزش داره؟
    باز اگر کنکور لغو بشه ادم میگه بچش رفت کلاس یچیزی یاد گرفت..
    تورو خدا یکم به فکر جون خودتونو عزیزاتون باشین…
    جونتون بیشتر از این وقت گذاشتنا و پولا ارزش داره…

  103. مهران گفته:

    من نمیفهمم چرا ترکیه و چین گرفتن بعد ما نتونیم بگیریم به جای این همه تلاش برای لغو و تعویق به فکر ایمن کردن محیط باشین

  104. Negin گفته:

    یک مشت ادم دنبال فرصت ک کرونارو بهانه کردین ک کنکور ندید اونوقت ما که خودمونو کشتیم الان باید هرروز خون گریه کنیم ،انشاالله اونایی ک دارن بخاطر درس نخوندنشون کنکور و لغو میکنن خیر نبینن

  105. حداد گفته:

    کنکور چند وقت به تعویق بیفته که اوضاع بهتر ویا تحت کنترل بشه ؟ یک ماه … دو ماه… سه ماه …….
    اگه کنکور همون تیر ماه برگزار می شد که اوضاع بهتر از الان بود و هر چی میگذره اوضاع داره بدتر میشه پس تعویق مجدد کنکور به صلاح نیست .
    اگه کنکور لغو بشه و بر اساس سوابق دانشجو بگیرن پس تکلیف یک سال درس خوندن چی میشه؟ ما فارغ التحصیل ها اگه میخواستیم بر اساس سوابق بریم دانشگاه که سال قبل میرفتیم …
    فکر نمی کنم کسی پیدا بشه که جون خودش و اطرافیانش براش مهم نباشه ولی همونقدر که به فکر سلامت جون و جسممون هستیم به فکر سلامت روح وروانمون هم باشیم
    لطفاااا بذارین کنکور در زمان مقرر برگزار بشه .

  106. شقایق گفته:

    خیلی ظالمانه هستش من سال دومم هست ک پشت کنکورم پدرم داره در میاد دیگه هرکاری میکنین لطفا یه تاریخ درست و حسابی ب ما بدین دیوونه شدیم. دیگه

  107. سارا گفته:

    لطفا کنکور دکتری رو برگزار نکنید 120 دقیقه با ماسک تو اون گرمای وحشتناک این چند روز تو محیط بسته به نطر شما با این شرایط ویروس منتقل نمیشه اصلا تو این شرایط میشه پروتکل های بهداشتی رو رعایت کرد
    شما واقعا به چی فکر کردید که اصرار به برگزاری کنکور دکتری دارید واقعا سلامتی این همه جوان تحصیل کرده براتون ارزشی داره؟ خوب میتونید نیمه اول سال دانشجو نگیرید نهایتا از نیمه دوم کلاسها برگزار بشه من واقعا میترسم پنج شنبه سر جلسه حاضر بشم
    تو رو خدا به فکر سلامتی ما جوون ترها باشید این چند ماه واقعا رعایت کردم و مبتلا نشدم با یه آزمون 4 ساعته جون سالم به در نمیبریم

  108. محدثه گفته:

    پی خواسته هاتون باشیدو تلاش کنید .کنکور کنکوره اخرش میدید پس فقط ب تلاشتون ادامه بدید و اعتراض الکی نکنید چون فقط از بقیه عقب میافتید با این کار

  109. علی گفته:

    این نمایندا های مجلس چیزی از دستشون بر نمیاد این همه مشگلات توی گشور هست حالا فقط کنکور مونده عفط.
    همه هرجا میرن تفریح میکنین خصوصا اون کنکوری های تنبل و لوم پن که با ….. فرقی ندارن میان هی زر میزنن

  110. رها گفته:

    با سلام. لطفا کنکورهای ارشد و دکترا رو به مهرماه به تعویق بندازین. نه اینکه لغو کنین. نهایتش همه 2 ماه دیرتر کلاسها رو برن. اینجوری نه حق کسی ضایع میشه که درس خونده و نه با این شیوع بالای کرونا جان داوطلبان در خطر هست. لطفا سریع اقدام کنید با تشکر از مسؤلین کشور و ستاد کرونا

  111. کنکوری 99 گفته:

    باسلام و عرض ادب. فکر کنیم کنکور اصلا لغو بشه، فکر کنید به این که سال بعد ما با یک میلیون صد هزار نفرحداقل داوطلب تنها در رشته تجربی مواجه ایم،میدونید چقد سهمگین و زیاده. اما اگر تعویق ببفته سنجش باید 14 یا 21 شهریور رو زمان کنکور سراسری قرار بدهد در غیر این صورت لغو خواهد شد.
    این در حالی است که موسسات دارن برا کنکور 1400 ثبت نام میکنن،یعنی یه جوری اطمینان دارن برگزاری کنکور حتمی است،پس کسی به فکر داوطلب که نیست، اونا اربعین که 3 ماه دیگه هست رو تعطیل میکنن ولی کنکور نه، واقعا این قد کنکور از اربعین و جون مردم مهم تره. یکی از مسولین گفته بعد از کنکور دکترا تصمیم گیری برا دو کنکور دیگه نهایی خواهد شد.

  112. مریم گفته:

    سلام
    بی شک سلامتی برای همه مهمه. من هم فرسایش کنکور داره مثل خوره منو می بلعه….خسته شدم از پس همه کارها رو به خاطر درس خوندن به تعویق انداختم… اما واقعا نمیشه یک بار بشینن بدون امید واهی با عقل و درایت یک تصمیم قطعی بگیرن!!! من هر لحظه کابوس می بینم برگزار شده من متوجه نشدم الان که کارت ازمون رو گرفتم مثل وسواسی ها شدم هر دوساعت میام اینترنت و سایت سنجش رو چک می کنم نکنه برای چهارمین بار به تعویق بیافته…خداشاهده می ترسم صبح برم برای کنکور بگن تعطیله…. الان نمی دونم برگزار بشه یا نشه خوبه فقط می دونم استرس رو هوا بودنش داره منو می کشه…..من مطمینم اگر قاطع تکلیف ما رو مشخص کنند اینقدر فشار رومون نخواهد بود.

  113. مریم گفته:

    قبول کنیم طبق گفته مسئولین تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت میشه و کسی گرفتار نمیشه!! چطور میخوان افراد رو شناسایی کنند؟!!! اگه بگن ماسک رو بردار که چهره رو ببینند که نقض پروتکلهای بهداشتی هست!! اگه هم اینکار نشه که یک شرایط عالی برای متقلبین! هر کسی میتونه جای یه نفر دیگه بره سر جلسه!@

  114. آسما گفته:

    #پساکنکور_کرونایی!!!
      اگر وضعیت فعلی مناطق قرمز، احتمال ابتلا در مسیر رفت و آمد به حوزه امتحانی و پیش از شروع فرآیند آزمون را در نظر نگیریم. پس از برگزاری این کنکورها، نه یک میلیون نفر بلکه یک میلیون خانواده هستند که میخواهند: به دید و بازدید بروند؛ به گردش و تفریح بپردازند و به مسافرت بروند؛ مراسماتی مانند عروسی و غیره را که به خاطر فرزند کنکوریشان عقب انداخته اند، برگزار کنند.
    آیا رعایت پروتکلهای بهداشتی در جلسه آزمون، از افزایش شمار مبتلایان جلوگیری میکند؟؟!!!

  115. S گفته:

    تو رو خدا کنکور رو سر وقت برگزار کنید.بچه ها با این وضعیت استرس و شرایط روحی واقعا دارند اذیت میشن.به تعویق انداختن به خاطر کرونا بهانه ی کسانی هست که درس نخوندن.

  116. یاسی گفته:

    ما کنکور دکتراها که گویی داریم میریم کنکور بدیم دیگه. من قاقالی لی سر کنکورمم خریدم!!
    هرچند احتمال زیاد من با استعداد وارد دکترا میشم و شایدم اصلا برم خارج اگه مشکلات ویزام حل بشه.
    (ولی کنکور میدم چون کلی خوندم و رتبش خودش ی امتیازه در هر حال)
    ولی میخوام بگم واقعا هیچوقت به هیچ جا نمیرسیم.
    این همه ادم منتظر کنکورن و از پذیرش ب اساس سوابق تحصیلی هراس دارند. شما همون تنبلایین ک 12 سال خوردین خوابیدین و ی سال تست زدن یاد گرفتین. بدون فهم هیچ اصولی فقط تست میزنین. اره رتبم میارین و دانشگاه خوبم میرین و نتیجشم پلهای اوار شده و تونل های خراب و صنعت داغون میشه!
    دوازده سال بخورین بخوابین و الانم با جون میلیونها نفر بازی کنین. بعد برین دانشگاه!!! و جالبه بدونین تو دانشگاه هیچ کدوم اطلاعات تستیتون بدرد نمیخوره و اونجا گریه میکنین!!!
    ادمین خواهشا نظرمو انتشار بده.

  117. احمد گفته:

    سلام
    تو این شرایط برگزاری کنکور واقعا خنده داره……پس اگه کنکور برگزار کردید لطفا دیگه نگید مردم رعایت کنند چون شما خودتون علنی همه چیز رو‌نقض کردید

  118. داوطلب دکتری گفته:

    باسلام طبق گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که گفته اند هر گونه تجمع بی خطر افراد کار نشدنی است و گاهی آنچه میگوییم بیشتر شعار است تا واقعیت.
    قبولی دکتری امسال مانند سالهای قبل91 بدون کنکور باشه با توجه به شرایط کنونی جامعه چون برای قبولی دکتری بیشتر نمره مصاحبه تاثیر دارد پس خواهشا از داوطلبین نظر خواهی کنید و کنکور دکتری رو لغو کنید.

  119. ..... گفته:

    با سلام اگر بعداز نظر خواهی از داوطلبین که کنکور در زمان مساعدتری مانند چین شد و خواستید کنکور را بر گزار کنید اولا مانندتمام تجمعات قبل از کنکور از داوطلبین تست بگیرید که تنها چند دقیقه وقت نمیگیرد وروش مطمئن تری هست دوما کنکور را در فضایی باز دانشگاهها برگزار کنید نه در فضای سر پوشیده

    • داوطلب ارشد گفته:

      برخی مناطق کشور هوا به شدت گرم هست نور خوشید به طور مستقیم میخوره به سرمان و ماسک هم که بزنیم دیگه هیچی این رو هم در نظر داشته باشید بهتر که به تعویق بی افتد تا از این شرایط در بیایم

  120. داوطلب دکترا گفته:

    با سلام به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هر گونه تجمع بی خطر افراد کاری نشدنی است . پس طبق گفته ایشان کنکور دکتری را مانند سال های قبل از ۹۱ باشه که بدو کنکور بود البته با نظر خواهی از داوطلبین.

  121. محسن گفته:

    سلام به آقا پسرها و دختر خانمها تحصلیکرده کشور عزیزمان ایران،،،واقعا خوب فکر کنیم که بزرگترین خیانت به استعداد و خلاقیت آینه که کنکور باشه!! کنکور یعنی پول برای یک عده ای که از قبالش درآمد میلیاردی دارند حقیقت آینه هیچ استعدادی با کنکور کشف نمیشه!! مگه این همه دانشمند در سرتاسر جهان هستی وجود داشته کنکوری بودن!! آیا ادیسون تنبل تر از آن وجود داشت تا حدی که از مدرسه اخراج شد! چرا درب دانشگاه باز نمیزارید و بر اساس استعداد طرف انتخاب کنه و راست آزمایی بشه،کافیه یک ترم بخونه بعد با یک سری معیارها رد یا قبولش کنید یا اینکه سخت گیری کنید و فارغ تحصیل کم داشته باشه،،چرا کنکوری که آدم با چندتا تست که آنم هیچ چیزی به انسان اضاف نمیکنه شده معیار! مقاله شده معیار! مقاله ای ک پولی هست! یا مصاحبه ای که دلخواهی انتخاب میکنند!! اینقد استعداد با این کارتون از بین رفته که شبیه فاجعه اس!!! کنکور بزرگترین خیانت به علم بشریت هست مادامی که جز پول چیزی حاصل نشود!! واقعا این همه دانشمند در قدیم داشتیم کنکور دادن!! تا کی باید بخاطر کنکور یک افرادی که به ظاهر شما بی استعدادن و کنکور قبول نمیشند در دانشگاه های خارج سر در میارند و چه غوغای میکنند باعث پیشرفت آن کشور میشوند!! تا کی میخواهید پول بر علم برتری بدارید واقعا از این سیستم آموزشی براساس پولی خسته نشدید

  122. داوطلب گفته:

    اگه جلوی اجتماعات گرفته می‌شد وتالارها و عزاداری ها و همچنین هتل‌ها و مراکز تفریحی تعطیل میشد بهتر میشد چرا که برای اینها هم گفته شده بود پروتکل ها رو رعایت کنند ولی چی شد لطفاً کنکورها رو به تعویق بی اندازید

  123. حسین گفته:

    با سلام مشخص شد رئیس جمهور مثل بقیه کارها این بار هم نشان داد تدبیر و امید شعاری انتخاباتی بیش نبود آمارهای فوتی کرونا و شیب تند آن نشان می دهد کنکور و… فقط با لجاجت برگزار شوند مشکلات رو بر گردن عروسیها بیندازند تاریخ چگونه قضاوت خواهد کرد؟!

  124. بهروز گفته:

    واقعا متاسفم برای اونایی که میگن کنکور به تعویق بیفته آخه شما به من بگویید چه وقتی مطمئن هستید دیگه کرونا تموم میشه الان تمام فعالیتهای بشری درایران داره انجام میشود تازه گفتن عزاداری محرم هم انجام میشود همین دکتر دربند4نوشته پاییزوزمستان سخت تر خواهد شد پس چه دلیلی دارد که تعویق یا لغوبشه لطفا جلوی ترددهای بیمورد مسافرت ها وعزاداری ها وعروسی ها را بگیرید بذارید کنکور سراسری برگزار بشه خودمون وبچه هامون خسته شدیم

  125. داوطلب کنکور گفته:

    بعضی ها فقط به فکر این هستند تا فقط کنکور بدهند وراحت شوند ولی به این فکر نمی‌کنند که اگر خودشان یا خانواده هایشان دوچار همچنین بیماری بشوند چه چیزی در نتظارشان هست الان هم که نشانه های این بیماری زیاد شده خوبه بدانند کنکور همه زندگی نیست وقتی آدم سلامتی نداشته باشه چه فایده ای داره میگن آدم تا دردی رو دچار نشود نمیفهمه

  126. کنکوری گفته:

    هر 6 دقیقه جون یه انسان از دست میر الانم که وضعیت خیلی از شهرها قرمز بهتر کنکور در شرایط مناسب برگزار شود و به تعویق بی افتد

  127. M گفته:

    منطق برگزاری کنکور ها در ایران
    کنکور دکتری : جمعیتش اندازه ورودی ی روزه پاساژ علاالدینه !!!!!
    کنکور ارشد : جمعیتش اندازه ورودی ی روزه کل پاساژ های تهرانه!! کنکور سراسری : جمعیتش اندازه ورودی ی روزه کل پاساژ های کشوره !!!!!!!!
    اینه سطح سواد و منطق مسئولینی که قراره برای یک کشور تصمیم گیری کنند و سرنوشت میلیون ها انسان در دستان همچین کسانی هستش !!!!!!!

  128. امین گفته:

    اگر قراره کنکور برگزار نشه، به شرطی قابل قبول هست که تمامی اجتماعات دیگه از جمله عزاداریهای محرم و ادامه کار ادارات و اماکن تجاری هم تعطیل بشه تا امیدی به بهبودی وضعیت باشه.
    وگرنه اگر قرار باشه فقط کنکور تعطیل باشه و بقیه کارها طبق روال همیشگی، چه فایده ای داره؟ یک ماه تعویق چه دردی رو دوا میکنه؟ الان که آخر مرداد هست از اواسط تیرماه که زمان اصلی برگزاری بود، آیا بهتر شده؟ تا یک ماه بعدش هم تغیری نمیکنه با وضعیت جاری.

  129. ن.ی گفته:

    به نظر من باید همه ی کنکور ها برگزار شه چون افرادی بودن برای رسیدن به این زمان کلی شب و روز تلاش کردن و زحمت کشیدن تا به موفقیت خود برسن و حیف است که با تعویق انداختن در کار ها تلاش بیشمار برخی افراد ضایع و تلف بشه
    همین
    والسلام علیکم و برکاته …!

  130. علی حسینی گفته:

    به نظر من کنکور زود تر بگیرن تموم شه همه داوطلب ها آسوده خاطر شن و طبق نکات بهداشتی از خود سازمان سنجش باید رعایت شه
    و مشکلی میش نمیاید دیگه خسته شدیم از پس که هی میخوان به تعویق بندازن تا کی هی می ن 1 ماه دیگه عقب همین طور 1 ماه 1ماه میریم عقب تر تا کی برگزار شه اگه اینطوره که کرونا هی بدتر بدتر میشه تو فصل های پیش رو
    من درخواست امتحانات کلیه کنکور ها از جمله سراسری رو در همان زمان گفته شده طبق سازمان رو میخوام
    خسته شدیم بابا هی از صبح تا شب درس بخونیم بعد بگن خوب یه بار دیگه تعویق بندازیم خسته شدن اونایی که از همون اول سال پیش تا همین الان دارن درس میخونن تلاس کردن نباید حق شون ضایع بشه نسبت به اونایی که هیچ زحمتی به خودشون ندادن میگن باید به تعویق بیفته
    خیلی نامردیه نسبت به اون دسته افرادی که شب و روز تلاش کردن تا سیدن به همین لحظات که خستگی شون یه جورایی در بره بعد آزمون !!!!،،،،،،،

  131. امین گفته:

    از الان تا شروع کنکور سراسری سه هفته مونده و دوره نهان این بلای چینی دوهفته هست، یعنی اگر عزمی برای برگزاری کنکور باشه، با رعایت سختگیرانه بهداشت و وضع قوانین جدید برای ادارات و اجتماعات قابل انجام هست.
    کسانی که استرس و دغدغه دارند کاملا حق دارن(واضح بگم نود درصد بچه های کاردرست و باهوش جزو این دسته هستن)، بهتره این فشار و به مجریان قانون و حکومت بیارن تا با اجرای قوانین سختگیرانه در مورد اجتماعات از جمله عزاداریها ، امکان برگزاری کنکور رو میسر کنن

  132. سید مهدی گفته:

    به نظر من هم اون دوستانی که گفتن هر چه زود تر طبق همان روز های قرار گرفته بشه
    چون همین طور که میبینیم اوضاع بدتر میشه و نمیدونیم قراره ماه آینده یا فصل های پیش رو چه اتفاقی پیش بیفته
    بنابراین لطفا زود تر بگیرین تموم شه و باید سعی کنیمکه خودمان مسئول سلامتر و حفظ جان خودمون هستیم و با رعایت کردن هر چه بهتر کنکور های امسال را تموم کنیم و بره ……..

  133. علی کاظمی گفته:

    کنکور بگیرین تموم شه مردیم از استرس و فشار و این همه خستگی لطفن خواهشا بگیرین تموم شه همه چی کلن با این حاشیه ساز ی و تاخیر انداختن سلامت خیلی از داوطلب ها رو به خطر میندازین بگیرین تموم شه ):

  134. داوطلب ارشد گفته:

    چرا پس سمینار ها و باشگاه ها که تعدادشون کمتر تعطیل باشه اما کنکور تعداد شرکت کنندگانش بیشتر چرا نباید به تعویق بی افتد

  135. یوسف گفته:

    با سلام. از جناب اقای رئیس جمهور روحانی و ستاد کرونا و مسوولان کشور خواستاریم کنکور ها اعم از سراسری و ارشد به اواخر شهریور به تعویق بیفتن.آقای روحانی چرا شما اینقدر در تصمیم گیری سریع عمل نمی‌کنید جان همه داوطلبان در خطر هست لطفا دستور تعویق کنکور ها رو بدهید. وزارت علوم اصلا به فکر سلامتی داوطلبان نیست. شما حداقل به فکر سلامتی داوطلبان باشید

  136. فرید گفته:

    سلام. تعویق کنکور ارشد رو به آخر شهریور خواستاریم. ستاد کرونا که تصمیم گیری میکنه لطفا زود اقدام کنه تا دیر نشده

  137. مهسات گفته:

    سلام
    من واقعا تعجب میکنم از آدم هایی که اینجا نظر گذاشتن و مدعی شدن داوطلب شرکت در کنکور ارشد و دکتری هستن ولی مخالفت میکنن با تعویق زمان کنکور. دلیلشونم این هست که خب کسی که موافقه درس نخونده. واقعا نمیدونم چی باید بهتون گفت. امیدوارم فقط اگر شرکت میکنید چیزیتون نشه ولی قبول هم نشین علما. جدی حد منطق و شعورتون زیر معیار کلی جامعه است.

  138. کنکوری گفته:

    چطور بچه های دکتری رفتن امتحان دادن
    بچه های ارشد و سراسری هم برن امتحان بدن
    آزمون ارشد و سراسری باید برگذار بشه
    آزمون دکتری با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام سد
    انقدر استرس به ما ندین ما خواهان برگزاری کنکور هستیم و لاغیر

  139. کنکوری گفته:

    من بعد ده سال شروع کردم درس خوندن تغییر رشته هم دادم با کلی سختی وبا بچه شبانه روزی درس خوندم الان کنکورم برگزار شه قطعا میرم چون فقط امسال نظام قدیم هست ولی میترسم خودم هیچی بچم چه گناهی کرده کاش حداقل زمانی بودکه این اوجش رد میشد

  140. هدیه گفته:

    سلام
    اگه از اول قرار بود برگزار بشه نیازی به تعویق نبود چون مشخص بود که کرونا در عرض ی ماه تعویق کنکور مهار نمیشه
    خودم کنکوریم خودم از تعویق کنکور بیشترین ضربه رو دیدم
    مخالفم تعویق مجددم چون کرونا حالاحالاها هست و از طرفی هم موافق لغو کنکورم چون جون دانش آموزا ارزش داره و ایا این مملکت بدون کنکور هیچ استراتژی دیگه ای برای گزینش دانشجو نداره؟

  141. داوطلب ارشد گفته:

    خیلی از داوطلبین کنکور دکترا نسبت به نحوه برگزاری کنکور شان معترض بودن قراربود که فاصله صندلی ها ازهم 1/60باشد که رعایت نشده و تنها زدن ماسک اجباری بوده از آنجاکه گفته شده حتی با وجود ماسک در مکان‌های سربسته و با افرادی بیش از 10 نفر امکان مبتلاشدن زیاد هست پس بهتر است که کنکور ارشد در زمانی برگزار شود که از این شرایط خطرناک وقرمز دراییم

  142. داوطلب ارشد گفته:

    باتوجه با اینکه گفته شده که در محیط های سربسته حتی با زدن ماسک افراد بیش از ده نفر حضور داشته باشند امکان مبتلاشدن بسیار زیاد است و پروتکلهای بهداشتی را نمیشد با این تعداد شرکت کننده به درستی اجرا کرد لذا از ستاد مقابله با کرونا که مسئول حفظ جان انسانها هستند تقاضا دارم که کنکور ارشد را تا بهتر شدن شرایط به تعویق انداخت تا از گسترش بيش انداز این بیماری جلوگیری بشود که شاهد مرگ تعدادی از هم وطنانمان و همچنین از بین رفتن زحمات کادر درمانی که ازجان خود در این مسیر گذاشته اند نباشیم
    از ستاد مقابل با کرونا برای سلامتی ما تلاش می‌کنند تشکر را دارم

  143. نامی گفته:

    تعویق نمیشه
    برید درس بخونید همون دوماه تعویقش هم اشتباه بود
    وعده ما 30 و 31 مرداد حوزه های امتحان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز