کنکور 99 ؛ رئیس مجلس به صف موافقان تعویق کنکور پیوست

محمدباقر قالیباف امروز در مجلس با تاکید بر این که سلامت داوطلبان کنکور خط قرمز ماست، پیشنهاد تعویق کنکور 99 تا عبور از پیک کرونا را مطرح کرده و به صف موافقان تعویق پیوسته است.

به گزارش کاماپرس؛ یک روز پیش از برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری 99، مجمع انجمن‌های گروه پزشكی ايران در نامه‌ای به  رئیس دولت، نگرانی شدید خود را از  همه‌گیری کرونا در ایران ابراز کرده بود و خواستار اعمال سختگیری‌های بیشتر از سوی دولت شده بود. در این نامه که بازتاب نسبتا گسترده ای هم داشت تاکید شده بود:«عزاداری و مراسم مذهبی در اجتماعات و گروه‌ها بعلاوه تجمعات بزرگ مثل كنكور بدون رعایت شرایط لازم بايد ممنوع شود بر ممنوعيت آن نظارت جدی و انضباطی اعمال شود.» حالا و در شرایطی که کنکور سراسری کارشناسی هم در شرف برگزاری است، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس پیشنهاد داده است؛ تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک‌تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک به مدت چند ساعت را میسر کند، ضروری است.

ایراد قالیباف به شیوه برگزاری کنکور دکتری

در همین رابطه محمدباقر قالیباف امروز در جلسه علنی مجلس گفته است: متاسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی‌توجهی‌های تاسف‌آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است. این کوتاهی‌ها، نگرانی مردم درخصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده و سلامت دانش‌آموزان، خط قرمز مجلس است.

کمیسیون آموزش؛ پیگیر تعویق در برگزاری کنکور

آریاک سفر

زهره الهیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در حساب توئیتری خود نوشت: پیرو صحبتی که امروز در صحن علنی با ریس مجلس درمورد تعویق کنکور سراسری داشتم توافق شد که موضوع تعویق کنکور از طریق ستاد ملی کرونا پیگیر شود.

او در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون آموزش مجلس در خصوص تعویق کنکور نوشته است که با توجه به قول قالیباف  مبنی بر پیگیری  موضوع تعویق کنکور امسال، فعلا در مورد طرح دوفوریتی تعویق کنکور سراسری دست  نگه میداریم تا ببینیم پیگیری‌های ریس مجلس نتیجه خواهد داد؟

مطالب مرتبط بخوانید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز