نازک‌ترین لپ‌تاپ OLED دنیا توسط ایسوس معرفی شد+ تصاویر

ایسوس از Zenbook S13 OLED پرده برداشت. این لپ‌تاپ با ۱٫۰۹ سانتی‌متر ضخامت، باریک‌ترین لپ‌تاپ با نمایشگر OLED دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، Zenbook S13 OLED جدید ۱۳٫۳ اینچی ایسوس که به‌تازگی معرفی شده است، تنها 1٫09 سانتیمتر (0٫43 اینچ) ضخامت و 2٫2 پوند (تقریباً 1 کیلوگرم) وزن خواهد داشت. این باریک‌تر و سبک‌تر از مک‌بوک ایر M2 اپل است. این مدل بر روی پردازنده Core i7-1355U اینتل اجرا خواهد شد.

مدل جدید همچنین باریک‌تر و سبک‌تر از S13 OLED موجود است که از پردازنده AMD Ryzen 6800U استفاده می‌کند؛ وزن مدل پیشین 2٫43 پوند (1٫1 کیلوگرم) و ضخامت 0٫59 اینچ (1٫49 سانتی‌متر) است. این لپ‌تاپ اغلب در فروشگاه‌ها به‌سختی پیدا می‌شد؛ بنابراین شاید تغییر به پردازنده اینتل ارتباطی با دردسترس‌بودن داشته باشد.

سایر مشخصات Zenbook جدید شامل 32 گیگابایت رم LPDDR5، 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، باتری 63 وات‌ساعت و صفحه‌نمایش 13٫3 اینچی Lumina OLED با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل. این صفحه‌نمایش OLED دارای پشتیبانی از Dolby Vision، گواهی True Black 500 و حداکثر روشنایی تا 550 نیت است و ایسوس وعده پوشش 100 درصدی گستره DCI-P3 را می‌دهد. ایسوس می‌گوید پنل OLED اجازه می‌دهد تا قسمت نمایشگر لپ‌تاپ 30 درصد باریک‌تر از مدل‌های قبلی باشد. بااین‌حال، لپ‌تاپ دارای یک دوربین FHD با مادون‌قرمز برای ورود به سیستم Windows Hello است.

آریاک سفر

این لپ‌تاپ به رنگ خاکستری یا آبی عرضه می‌شود که در ساخت نسخه خاکستری از آلومینیوم بازیافتی استفاده می‌شود. ایسوس می‌گوید از یک ماده آلومینیومی سرامیکی پلاسما برای در آن استفاده می‌کند که باید آن را در برابر سایش و پارگی مقاوم کند. همچنین نشان می‌دهد که هر در، مانند سنگ، «منحصربه‌فرد» خواهد بود و طراحی مطابق با استاندارد دوام نظامی MIL-STD 810H است.

ایسوس همچنین ادعا می‌کند که بردهای مدارش وزن را کاهش می‌دهند و از لایه‌های کمتر و «تراکم سیم‌کشی و ترانزیستورهای بیشتر» استفاده می‌کنند تا از نظر تئوری عملکرد را با وجود اندازه کوچک، افزایش دهند. با وجود اندازه کوچک، هنوز یک پورت USB 3.2 نسل 2 به همراه یک جفت پورت Thunderbolt 4، یک خروجی HDMI 2.1 و یک جک هدفون 3٫5 میلی‌متری وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

صفحه‌کلید این ZenBook S13 شبیه به آنچه که ایسوس در نسل قبلی ZenBook S 13 ارائه کرده بود، با طرح‌بندی کامل و تجربه کلی تایپ منصفانه به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های این سری صفحه‌کلید تیره‌تر اطراف کلیدها است که از منیزیم-آلومینیوم ساخته شده است و نه از همان آلومینیوم CNC که برای بقیه شاسی استفاده می‌شود. این تقریباً همان رنگ کلیدها است، درحالی‌که بقیه رنگ‌های خاکستری روشن‌تر هستند. یکی دیگر از جزئیات مهم، این است که این صفحه‌کلید دارای عمق ضربه 1٫0 میلی‌متری است، بنابراین کم تر از صفحه‌کلید 1.4 میلی‌متری S13 قبلی (و اکثر مدل‌های ZenBook دیگر) و کم‌عمق‌تر از بسیاری از کیبوردها است.

ایسوس بیان می‌کند که Zenbook S 13 OLED (UX5304) با قیمت پیشنهادی 1399.99 دلاری در دسترس خواهد بود. اما هنوز این لپ‌تاپ به خرده‌فروشی‌ها عرضه نشده است؛ بنابراین قیمت دقیق آن مشخص نیست.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی ایسوس مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایسوس
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز