تفاوت سامسونگ گلکسی A14 5G و M14 چیست؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند جدید و ارزان سامسونگ با اتصال 5G هستید، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که جدیدترین گزینه‌های بازار کدام‌اند و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

به گزارش کاماپرس، سامسونگ هر ساله با معرفی گوشی‌های میان‌رده جدید خود در زیر شاخه‌های A، M و F، قاعدع بازار را به‌هم می‌ریزد. گوشی‌های A14 5G و M14 دو گوشی جدید و ارزان‌قیمت سامسونگ هستند که ویژگی‌ها و عملکرد چشمگیری را ارائه می‌دهند؛ اما تفاوت‌هایی نیز دارند که ممکن است بر تصمیم خریداران تأثیر بگذارد. کاماپرس در این گزارش به بررسی و معرفی تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو گوشی می‌پردازد.

طراحی و نمایشگر

گلکسی A14 5G و گلکسی M14 با پنل جلویی شیشه‌ای،  پنل پشتی و قاب پلاستیکی طراحی مشابهی دارند. گلکسی A14 5G دارای صفحه‌نمایش 6٫۶ اینچی PLS LCD با رزولوشن 1080 در 240۸ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است. گلکسی M14 نیز دارای یک صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی با مشخصات یکسان است. نمایشگر هر دو گوشی نیز توسط فناوری Corning Gorilla Glass 5  محافظت می‌شوند.

بااینکه گلکسی M14 کوچک‌تر است، اما با ۲۰۶ گرم وزن، از A14 5G ۲۰۲ گرمی سبک‌تر است. گوشی A14 5G در رنگ‌های مشکی، سبز روشن، قرمز تیره و نقره‌ای و گلکسی M14 در رنگ‌های آبی کاربنی، آبی روشن و نقره‌ای عرضه شده است.

هر دو گوشی دارای اسکنر اثر انگشت برروی فریم سمت راست گوشی هستند. هر دو گوشی همچنین دارای جک هدفون 3٫5 میلی‌متری هستند که به کاربران اجازه استفاده از هدفون‌های سیمی را می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

دوربین

گلکسی A14 5G و گلکسی M14 هردو از تنظیمات دوربین دقیقاً مشابهی استفاده می‌کنند. این تنظیمات شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی عریض، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. هر دو گوشی نیز می‌توانند ویدئوهای 1080p را با سرعت 30 فریم بر ثانیه را با دوربین‌های پشتی ضبط کنند.

در جلو، هر دو گوشی دارای یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی عریض هستند که می‌تواند ویدئوهای 1080p را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

عملکرد

هر دو گوشی از پردازنده سامسونگ اگزینوس ۱۳۳۰ استفاده می‌کنند. این پردازنده هشت هسته‌ای بوده و با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است. گلکسی A14 5G در برخی بازارها با پردازنده چینی مدیاتک Dimensity 700 ۷ نانومتری عرضه می‌شود که عملکرد کمی ضعیف‌تری دارد.

هر دو گوشی دارای پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 برای عملکرد گرافیکی هستند. نسخه مدیاتکی A14 5G دارای پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 است. هر دو گوشی از ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار هستند، اما A14 5G دارای ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم و M14 تنها دارای ۴ گیگابایت رم است. همچنین نسخه بین‌المللی هر دو گوشی دارای درگاه کارت حافظه اختصاصی است.

هر دو گوشی بر روی اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI Core 5 سامسونگ که برای گوشی‌های اقتصادی طراحی شده، اجرا می‌شوند. هر دو گوشی همچنین از دو سیم‌کارت و نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

باتری و شارژدهی

گلکسی M14 در بخش باتری، دست بالا را دارد. این گوشی دارای یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ درحالی‌که A14 5G یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. هر دو باتری با شارژر سیمی ۱۵ واتی شارژ می‌شوند، اما نسخه هندی M14 قابلیت شارژ ۲۵ واتی را نیز دارد.

طبق آزمایش‌های انجام شده توسط وب‌سایت GSMArena، باتری گوشی A14 5G بیش از 110 ساعت استقامت دارند. به بیان دیگر، این گوشی می‌تواند بیش از دو روز استفاده متوسط با یک‌بار شارژ دوام بیاورند.

قیمت

در زمان نگارش این گزارش، A14 5G از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان در بازار موجود است. M14 نیز هنوز به بازار ایران راه نیافته است، اما پیش‌بینی می‌شود در بازه قیمتی نزدیک به A14 5G قرار گیرد. قیمت‌ها بسته به حافظه و رنگ متفاوت هستند.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز