روسیه و هند به دنبال صادرات موشک های هایپرسونیک تولید مشترک

پروژه مشترک تولید موشک کروز مافوق صوت که توسط هند و روسیه پیگیری می شود قبل از سال 2028 میلادی به ثمر خواهد نشست.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ریانووستی، الكساندر ماكسیچف ، مدیر تشکیلات مشترک روسیه و هند BrahMos ، گفت: موشك كروز بالدار مافوق صوت BrahMos قبل از سال 2028 رونمایی خواهد شود.

به گفته وی: “امروز طرح ساخت موشک مافوق صوت BrahMos به دو مرحله تقسیم می شود: مرحله اول ایجاد یک موشک با سرعت 4-5 ماخ تا سال 2024/25 و دوم ایجاد موشک با سرعت 6-7 ماخ تا سال 2026/27 است.”

افزایش یک میلیارد دلاری سبد سفارش موشک مشترک هند و روسیه

وی افزود: متخصصان BrahMos پیشتر برخی از عناصر و جزئیات این موشک را آزمایش کرده و امکان رسیدن به چنین سرعت هایی را فراهم کرده اند.
با وجود شیوع بیماری همه گیر کرونا، سبد سفارش های این شرکت مشترک روسی و هندی برای تولید موشک ، در شش ماه یک میلیارد دلار افزایش داشته است. این در حالی است که در فوریه ماه سال جاری ، این سبد سفارشات 4/4 میلیارد دلار بود.

آریاک سفر

به گفته مدیر این شرکت ، بیشترین درصد سفارشات (40 درصد) مربوط به نیروی زمینی ، 30 درصد نیروی هوایی و 30 درصد نیز به نیروی دریایی اختصاص دارد.

ماكسیچف افزود: ما سعی می کنیم تا نخستین قرارداد صادراتی برای تولید و فروش موشك به كشورهای ثالث را تا پایان سال جاری میلادی عملیاتی کنیم.
وی بدون نام بردن کشور خریدار گفت: “به دلیل ویروس کرونا ، ما همچنان منتظر باز شدن مرزها هستیم. به محض اینکه این کار انجام شود ، فوراً این قرارداد منعقد می شود.”

لازم به ذکر است شرکت مشترک روسی و هندی Brahmos با همکاری شرکت نظامی صنعتی Mashinostroyeniya و سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند، در سال 1998 تاسیس شد. این مجموعه متخصص در ساخت موشک های مافوق صوت پرتاب شونده از کشتی، زیر آب، ساحل و هوا است.

مهم ترین اخبار نظامی و تسلیحاتی را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز