موتورولا از گوشی هوشمند با قابلیت ارتباط ماهواره ای رونمایی کرد

موتورولا به‌تازگی از گوشی هوشمند Defy 2 رونمایی کرده است که با ارتباط دوطرفه ماهواره‌ای و گواهی مقاومت IP68/IP69 برای شرایط ویژه و بحرانی بهینه شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، موتورولا گوشی Defy 2 را با همکاری شرکت بریتانیایی Bullitt Group که سازنده گوشی‌های مقاوم CAT نیز هست، ساخته است. این دو شرکت سرویس “Bullitt Satellite Messenger” که قابلیت «پیام‌رسانی پیشرفته ماهواره‌ای دوطرفه، اشتراک‌گذاری مکان و دستیار کمک فوری» را شامل می‌شود را در این گوشی به کار گرفته‌اند.

با این سرویس کاربران قادر خواهند بود تا برای هرکسی و از هر نقطه‌ای که دید واضحی از آسمان دارد، پیام ارسال کنند و مخاطبان آن‌ها، این پیام را به‌صورت اس‌ام‌اس دریافت می‌کنند. هر پیام حداکثر ۱۴۰ بایت است و از یونی‌کد پشتیبانی می‌کند؛ پس تمام سیستم‌های نوشتاری پشتیبانی خواهند شد. همچنین کاربران می‌توانند موقعیت مکانی خود را به پیام پیوست کنند. مخاطبان نیز می‌توانند پیام‌های کاربران را بدون تجهیزات یا نرم‌افزار ویژه دریافت کنند؛ ولی اگر بخواهند پاسخ دهند، باید یک برنامه رایگان که برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS موجود است، دانلود و نصب کنند.

لازم به ذکر است که این سرویس رایگان نخواهد بود. مبلغ خدمات از ۵ دلار در ماه شروع می‌شود که این طرح اولیه به کاربر امکان ارسال ۳۰ پیام را می‌دهد. یک طرح ممتاز نیز به قیمت ۳۰ دلار وجود دارد که به کاربر امکان ارسال تا ۴۰۰ پیام در ماه را می‌دهد. همچنین، کاربر به مدت ۱۲ ماه کمک رایگان SOS دریافت خواهد کرد. این سرویس در سه‌ماهه اول، تنها اروپا و آمریکای شمالی را پوشش خواهد داد و سپس تا اواسط سال میلادی به اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای لاتین گسترش خواهد یافت. سایر مناطق نیز تا پایان سال میلادی در دسترس خواهند گرفت.

آریاک سفر

طبق آزمایش‌های انجام شده، این گوشی سقوط بر روی ورقه فولادی از ارتفاع ۱٫۸ متری جان سالم به در می‌برد. همچنین می‌تواند تا ۲۴ ساعت در دماهای شدید منفی ۳۰ درجه تا ۷۵ درجه سانتی‌گراد، محیط‌های مرطوب و غبارهای نمکی بدون آسیب‌دیدگی جدی سپری کند. این گوشی با پوشش ضدمیکروبی ویژه خود که از یون‌های نقره تشکیل شده است، از خود محافظت می‌کند و حتی با آب و صابون و مواد ضدعفونی‌کننده قابل‌شستشو است.

این گوشی ۲۶۸ گرمی، دارای یک نمایشگر ۶.۶ اینچی IPS LCD است که از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز تیز پشتیبانی کرده و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسلی دارد. این نمایشگر توسط فناوری کورنینگ گوریلاگلس Victus محافظت می‌شود. موتورولا از تراشه هشت هسته‌ای چینی Dimensity 930 مدیاتک به‌عنوان پردازنده استفاده کرده است. این گوشی تنها با حافظه ۱۲۸ گیگابایت، رم ۶ گیگابایتی و رنگ مشکی عرضه خواهد شد. ارتقا حافظه داخلی این گوشی نیز به‌وسیله درگاه کارت حافظه مشترک با سیم‌کارت دوم این گوشی ممکن است.

در پشت این گوشی، سه لنز دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی، فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED دوگانه و حسگر اثر انگشت وجود دارد. در جلو نیز یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی عریض موجود است. یک باتری لیتیوم‌پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز در این گوشی مسئولیت شارژدهی را برعهده دارد که از طریق درگاه USB Type-C یا شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی شارژ می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)، اندروید ۱۲ (قابل ارتقا تا دو نسل آینده اندروید) و گواهی IP68 و IP69 مقاومت در برابر گردوغبار و آب (تا عمق ۵ متر برای ۳۵ دقیقه) اشاره کرد.

موتورولا Defy 2 در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی و با قیمت حدود ۵۷۰ یورویی در بازار جهانی عرضه خواهد شد.

 

مخاطبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی موتورولا مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موتورولا
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز