5 نکته طلایی مراقبت از پوست در سفر

سفر یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است که به شما امکان می‌دهد مکان‌ها، فرهنگ‌ها و تجربیات جدیدی را کشف کنید. بااین‌حال، عدم توجه به روتین و نکات مراقبت از پوست، می‌تواند روی پوست صورت و بدن شما تأثیر گذاشته و منجر به خشکی، جوش و سایر نگرانی‌ها و اختلالات مرتبط شود. برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست خود در حین سفر، ضروری است که یک‌ روال مراقبت پوست را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

کاماپرس در این گزارش، مهمترین نکات مراقبت از پوست در سفر را معرفی می‌کند.

1-روال مراقبت از پوست خود را ساده نگه دارید

هنگام سفر، وسوسه‌انگیز است که کل وسایل مراقبت از پوست خود را با خود ببرید، اما این مساله می‌تواند دست‌وپاگیر و غیرعملی باشد. در عوض، روال خود را با تمرکز بر موارد ضروری ساده کنید به این صورت که پاک‌کننده، مرطوب‌کننده، کرم ضدآفتاب و هر گونه درمان هدفمند برای نگرانی‌های خاص مانند آکنه یا خشکی را به همراه داشته باشید.

برای صرفه‌جویی در فضای چمدان و اطمینان از رعایت مقررات در پروازهای هوایی، نسخه‌های کوچک و مینیاتوری از محصولات موردعلاقه خود را انتخاب کنید. به دنبال محصولات چندکاره باشید که فواید متعددی را با هم ترکیب می‌کنند، مانند مرطوب‌کننده با SPF که آرایش را پاک کرده و درعین‌حال پوست را آبرسانی می‌کند.

1-روال مراقبت از پوست خود را ساده نگه دارید

راز آسمان پایتخت

2-هیدراته کردن پوست

سفر می‌تواند پوست شما را کم آب و آن را خشک، کدر و پوسته‌ پوسته کند. با هیدراته نگه داشتن پوست از درون و بیرون می‌توان با این مشکل مبارزه کرد. در طول سفر خود آب زیادی بنوشید تا پوست خود را صاف و مرطوب نگه دارید. علاوه بر این، محصولات مراقبت از پوست آب‌رسان را در برنامه روزانه خود بگنجانید، مانند یک مرطوب‌کننده غنی، سرم آب‌رسان یا میست صورت. استفاده از ماسک ورقه‌ای را در طول پروازهای طولانی در نظر بگیرید تا پوست خود را رطوبت ببخشید و از خشک‌شدن آن جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

3-ضدآفتاب را فراموش نکنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند پیری پوست را تسریع کند و خطر آفتاب‌سوختگی را حتی در روزهای ابری افزایش دهد. با استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر روی صورت خود و هر پوستی که در معرض آن قرار دارد، کرم ضدآفتاب را به بخشی ضروری از روال مراقبت از پوست خود در سفر تبدیل کنید.

یک فرمول سبک و غیر حساسیت‌زا انتخاب کنید که منافذ پوست را مسدود نکند و روی پوست احساس چربی نداشته باشد. به‌خاطر داشته باشید که کرم ضدآفتاب را هر دو ساعت یک‌بار تجدید کنید، به‌خصوص اگر در حال شنا یا عرق‌کردن هستید و برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب از لباس‌های محافظ، کلاه و عینک‌آفتابی استفاده کنید.

4-حفظ نظافت پوست در طول سفر

سفر، پوست شما را در معرض آلودگی‌های محیطی، باکتری‌ها و آلرژن‌های مختلف قرار می‌دهد و حفظ پاکیزگی را برای جلوگیری از جوش و سوزش ضروری می‌سازد. بطری‌هایی به‌اندازه سفر از پاک‌کننده و آب میسلار موردعلاقه خود برای پاک‌کردن آرایش، آلودگی و چربی از روی پوست بسته‌بندی کنید.

از دست‌زدن به‌صورت خود با دست‌های شسته نشده خودداری کنید و از ضدعفونی‌کننده دست یا دستمال‌های ضدباکتری برای تمیز نگه‌داشتن دست‌های خود در هنگام حرکت استفاده کنید.

حفظ نظافت پوست در طول سفر

5-با مقصد سفر خود سازگار شوید

آب‌وهوا و محیط‌های مختلف می‌توانند به طرق مختلف روی پوست شما تأثیر بگذارند، بنابراین روتین مراقبت از پوست خود را متناسب با مقصد خود تنظیم کنید. در آب‌وهوای گرم و مرطوب، مرطوب‌کننده‌های سبک و بدون روغن و ضدآفتاب‌های مات‌کننده می‌توانند به کنترل چربی اضافی و درخشندگی کمک کنند.

در آب‌وهوای سرد و خشک، مرطوب‌کننده‌های غنی‌تر و نرم‌کننده‌تر و سرم‌های آب‌رسان را برای مبارزه با خشکی و محافظت از پوست خود در برابر شرایط آب‌وهوایی سخت انتخاب کنید. به کیفیت آب محلی توجه کنید، زیرا آب سخت یا آب کلردار می‌تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و باعث تحریک پوست شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز