مهاجرت تحصیلی به اروپا بهتر است یا کانادا؟

کانادا و اروپا
لست سکند

سالانه به تعداد افراد علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور افزوده می­‌شود. کسانی که به دنبال انتخاب کشور‌های خارجی برای ادامه تحصیل هستند، عوامل مختلفی مانند دوره تحصیلی، اعتبار مدارک دانشگاهی، فرصت‌های شغلی، هزینه دانشگاه، رتبه و امثال آن را در نظر می‌گیرند. کانادا یکی از کشورهای قاره آمریکاست که دانشگاه‌­های معتبری دارد و دانشگاه­‌های اروپا هم که نیاز به معرفی ندارد؛ به همین دلیل بسیاری از افراد برای انتخاب تحصیل در اروپا یا کانادا دچار تردید می‌­شوند.

کاماپرس در این گزارش به مقایسه شرایط تحصیل در کانادا و اروپا و شرایط اپلای (درخواست پذیرش تحصیلی) برای دانشگاه‌های برتر آن‌ها و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی ‌پرداخته است.

شرایط تحصیل در کانادا

کانادا بر کیفیت آموزش و یادگیری تأکید بسیاری دارد و بدین جهت به یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان با استاندارد‌های بالا تبدیل شده است؛ به طوریکه اکنون بالاترین میزان پذیرش ویزای دانشجویی دارد. نرخ نسبتاً پایین هزینه‌های زندگی در کانادا نیز باعث شده که این کشور به عنوان محبوب‌ترین مقصد مهاجرتی شناخته شود. دانشگاه‌های کانادا بارها در لیست دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته‌ و دانشجویان سراسر جهان تمام سعی خود را برای قبولی در یکی از این دانشگاه‌ها به کار می­‌برند.

مهاجرت تحصیلی - کاماپرس

دلیل قرارگیری کانادا در فهرست مقاصد برتر تحصیلی

– اعتبار دانشگاه­ها و موسسات آموزشی: در کانادا، موسسات آموزشی بسیاری رتبه بهترین دانشگاه‌های دنیا را کسب کرده‌اند. در این دانشگاه‌ها، برترین اساتید حضور داشته و کیفیت آموزشی در سطح بالایی قرار دارد. در دانشگاه‌های کانادا می‌توان در بهترین رشته‌ها مانند مهندسی، پزشکی، مدیریت، اقتصاد، امور مالی و امثال آن تحصیل کرد و فارغ­التحصیلان آن آینده شغلی تضمین شده‌ای دارند؛ چراکه با داشتن مدرک معتبر از دانشگاه‌های کانادا می­توان در هر نقطه دنیا مشغول به کار ‌شد. دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال، آلبرتا، یورک، کوئینز، وسترن انتاریو، مک مستر، واترلو، اتاوا و کلگری از برترین دانشگاه‌های کانادا در جهان هستند.

راز آسمان پایتخت

2 فرصت‌های شغلی: دانشجویان خارجی با تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات کانادا می‌توانند اطلاعات بسیاری درباره فرهنگ این کشور کسب کنند و بدین جهت اکثر فارغ‌التحصیلان در کمتر از سه ماه پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا استخدام می‌شوند.

3- کیفیت زندگی بالا و هزینه‌های کم: در کانادا کیفیت سیستم آموزشی، خدمات درمانی و مراقبتی از سایر کشور‌ها بالاتر و زندگی در آن برای دانشجویان مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است. هزینه پایین زندگی و شهریه در مقایسه با دانشگاه‌ کشورهای دیگر باعث شده که بسیاری از دانشجویان این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند.

4- تمرکز بر تحقیق و توسعه: بیشتر دانشگاه‌های کانادا برنامه‌هایی ارائه می‌دهند که تمرکز بسیاری بر تحقیق دارد و به همین دلیل دانشجویان درگیر فرصت‌های تحقیقاتی علمی شده و می‌توانند در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند. دانشگاه‌های کانادا، کانون تحقیقات برای ایجاد تغییرات مثبت در جهان به شمار می­‌روند.

5- پروسه پذیرش راحت در دانشگاه‌ها: ورود به دانشگاه‌های کانادا آسان‌تر از سایر کشورها است. برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا لازم نیست که در آزمون ورودی جداگانه شرکت کرد. کانادا عملکرد تحصیلی دوران دبیرستان را برای مقطع لیسانس به جای عملکرد آن‌ها در آزمون‌هایی مانند SAT یا ACT در نظر گرفته است.

مهاجرت تحصیلی - کاماپرس

شرایط تحصیل در اروپا

اروپا در طی قرن‌ها، یکی از محبوب‌ترین قاره‌ها برای زندگی بوده و دارای بهترین سیستم آموزشی، اقتصاد قوی و محیط سیاسی باثبات است؛ بدین جهت تعداد مهاجران به کشور‌های اروپایی روز به روز در حال افزایش است.

دلیل قرارگیری اروپا در فهرست مقاصد برتر تحصیلی

1- دانشگاه‌های برتر: اروپا نیز مانند کانادا دارای تعدادی از بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است و به همین دلیل مدرک فارغ‌­التحصیلی از دانشگاه‌های اروپا در سطح جهانی شناخته می‌شود. از بهترین دانشگاه‌های اروپا می‌توان از منچستر، آکسفورد، کمبریج و ادینبورگ بریتانیا نام برد.

۲- کیفیت بالای آموزش: بسیاری از کشور‌های اروپایی مانند آلمان، فرانسه، هلند و بریتانیا دارای آموزش بسیار با کیفیتی در سطح جهانی هستند

۳- فرصت‌های شغلی: کشور‌های اروپایی به دانشجویان بین‌المللی اجازه کار پاره وقت در حین تحصیل می‌دهند. با توجه به رونق اقتصاد اروپا، معمولاً کمبود نیروی کار در آن وجود ندارد، اما دانشجویان می‌توانند برای تأمین مخارج تحصیلی خود کار کنند. تحصیل در یک کشور اروپایی، شانس یافتن بهترین مشاغل در آینده را افزایش می‌دهد؛ با این حال، وضعیت اشتغال در کانادا از اروپا بهتر است.

۴- هزینه تحصیل مقرون‌ به‌ صرفه: هزینه تحصیل در اروپا در مقایسه با ایالات متحده، استرالیا، کانادا و سایر کشور‌ها کمتر است. حتی در برخی از کشور‌های اروپایی هیچ شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود و آنان می‌توانند در حین تحصیل در پردیس‌های دانشگاهی اروپا، بورسیه دریافت کنند و حمایت مالی شوند.

مهاجرت تحصیلی - کاماپرس

دانشگاه‌های اروپا برای تحصیل بهتر است یا کانادا؟

دانشگاه‌های کانادا و اروپا در یک سطح و در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. البته تحصیل در دانشگاه‌های اروپا در مقاطع بالاتر کمی سخت‌تر است؛ چراکه به رزومه قوی نیاز دارد. تحصیل در کانادا در مقایسه با اروپا مستلزم پرداخت هزینه بیشتری است؛ بنابراین با توجه به میزان تمکن مالی و بودجه خود باید تصمیم بگیرید که در کدام کشور تحصیل کنید.

در کانادا، تسلط بر زبان انگلیسی کافی است، اما برای تحصیل در کشور‌های اروپایی باید زبان کشور مقصد را نیز بلد بود.

در کانادا، فرصت‌های شغلی مختلفی وجود دارد و نرخ بیکاری آن بسیار پایین است، اما در اروپا ممکن است پس از فارغ­التحصیلی، در پیدا کردن شغل با مشکل مواجه شد؛ ضمن اینکه نرخ بیکاری در کشور‌های اروپایی بیشتر از کانادا است؛ بنابراین با مهاجرت تحصیلی به اروپا، شانس پیدا کردن فرصت‌های شغلی کمتر خواهد بود.

پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا با چالش کمتری همراه است و با طی کردن مراحل قانونی می‌توان به راحتی پروسه اخذ ویزای مهاجرتی کانادا را طی کرد، اما کشور‌های اروپایی برای صدور ویزا شرایط سخت‌گیرانه‌تری دارند و برخی افراد ممکن است سالها منتظر دریافت ویزا بمانند.

تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمان، کم هزینه‌، اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است.

نرخ پذیرش دانشگاه‌ها در اروپا نسبت به کانادا کمتر است و به همین خاطر ورود به دانشگاه‌های اروپا ممکن است کمی سخت­تر باشد. البته این قاعده بیشتر شامل دانشگاه‌های دولتی اروپا می­شود و دانشگاه‌های خصوصی اروپا، نرخ پذیرش بالاتری دارند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به اروپا و کانادا

اصل و ترجمه مدرک تحصیلی قبلی با ریز نمرات، مدرک زبان معتبر، تکمیل و ارسال فرم پذیرش دانشگاه، پرداخت هزینه ثبت‌نام در دانشگاه، رزومه تحصیلی قوی، اثبات تمکن مالی و پاسپورت معتبر با حداقل هفت ماه اعتبار از جمله این مدارک است.

مهاجرت تحصیلی به اروپا و کانادا با “النورا”

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت و با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی جهت اخذ اقامت در اروپا یا کانادا به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم ارائه می‌دهد. اعضای این موسسه ابتدا در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط هر فرد پیشنهاد می‌کنند.

علاقه‌­مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می­‌توانند با شماره تلفن 91096339_021  تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی https://elenoora.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز