مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ به کانادا بهتر است یا استرالیا؟

ویزای استارتاپ-کانادا
لست سکند

یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت در دنیا، مهاجرت از طریق استارتاپ است. افرادی که به دنبال راهی برای مهاجرت به کشورهای مرفه هستند، خلاقیت و ایده‌های متفاوتی نیز دارند؛ می‌توانند به کشورهای موفق رفته و ایده‌های نو و تازه خود را پیاده‌سازی کنند. اخذ ویزای استارتاپ به رشد کسب‌وکارها کمک کرده و از این طریق افراد مسیر رشد خود را سریع‌تر طی می‌کنند. کشورهای زیادی این شرایط را برای مهاجران فراهم می‌کنند که کانادا و استرالیا از بهترین آن‌ها هستند.

کاماپرس در این گزارش به مقایسه مراحل و شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا و استرالیا می‌پردازد.

اخذ ویزای استارتاپ کانادا

کانادا به دنبال سرمایه‌های انسانی و ایده‌های تازه است. بدین جهت شرایط را برای مهاجرت با ویزای استارتاپ افراد به راحتی فراهم می‌کند. از کارآفرینان حمایت می‌کند و صاحبان بیزینس با گرفتن ویزای استارتاپ کانادا می‌توانند از حمایت‌های سرمایه‌گذاران بهره‌مند شوند. حتی با یک تیم ۵ نفره می‌توان برای گرفتن این ویزا اقدام کرد. سالانه حدود ۲۷۵۰ ویزای استارتاپ توسط دولت کانادا صادر می‌شود. سازمان‌هایی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گروه‌های سرمایه‌گذاری انجل و انکوباتورهای تجاری در کانادا از کسب‌وکارها حمایت می‌کنند. یکی از بزرگترین مزیت‌های کانادا که آن را به بهترین کشور برای اخذ ویزای استارتاپ تبدیل می‌کند، ویزای دائمی است. این کشور از همان ابتدا به صاحبان کسب‌وکار اقامت دائم می‌دهد و اشخاص می‌توانند با اعضای خانواده خود مهاجرت کنند. اگر ۳ سال مداوم در این کشور بمانند می‌توانند پاسپورت کانادایی خود را نیز دریافت کنند.

ویزای استارتاپ

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا

آمادهسازی بیزینس پلن: یکی از مهم‌ترین مراحل ویزای استارتاپ کانادا، تهیه و آماده سازی بیزینس پلن است چراکه به عنوان راهنمای مسیر عمل کرده و کمک شایانی به جذب سرمایه‌گذاران می‌کند.

راز آسمان پایتخت

واجد شرایط بودن: بررسی شرایط خود یکی از مهم‌ترین قدم‌ها است. در این مرحله باید شرایط، توانایی‌ها و کسب و کار خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که می‌توانید آن را انجام دهید.

درخواست ویزا: در این مرحله باید برای ویزای استارتاپ کانادا درخواست دهید.

دریافت نامه حمایت: سازمان‌های حمایت‌کننده از استارتاپ‌ها، وظیفه حمایت مالی از بیزینس‌ها و کسب و کارهای مختلف را بر عهده دارند. این سازمان‌ها متعهد شدند که نیازهای لازم برای ایجاد کسب و کارها مانند دفتر کار، آزمایشگاه، مشاور جهت راهنمایی ایجاد بیزنس و حمایت‌های مالی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا

در روش استارتاپ کانادا، نو بودن بیزنس و مورد تأیید قرار گرفتن آن از سوی نهادهای ذی‌صلاح دولت کانادا مهم‌ترین شرط تحقق برای دریافت اقامت کانادا است.

برخورداری از تمکن مالی کافی: تمکن مالی خوب برای راه‌اندازی کسب و کار مورد نظر از ضروریات است. این افراد باید ثابت کنند هزینه لازم برای زندگی و رفع نیازهای اساسی خود و خانواده‌شان را مانند خوراک، پوشاک و مسکن دارند.
راهاندازی استارتاپ مورد تایید: برای تأیید کسب و کار، کارآفرین باید در آن حداقل 10 درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشد. نهایتا پنج نفر هم می‌توانند در یک شرکت شریک شوند. به علاوه بیش از 50 درصد سهام باید متعلق به متقاضیان و سازمان مورد نظر به صورت مشترک باشد.

حمایت یک سازمان تایید شده از استارتاپ: سازمان‌های تایید شده از طرف دولت کانادا، می‌توانند در کسب و کارهای خلاقانه سرمایه‌گذاری کنند. برای تایید استارتاپ، باید طرح تجاری شما از جانب یکی از این سازمان‌ها حمایت شود. مراحل تهیه طرح تجاری و جلب حمایت از این سازمان‌ها توسط شرکت‌های همکار موسسه MIE  در کانادا انجام می‌شود.

مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی: متقاضیان ویزای استارتاپ کانادا باید اثبات کنند در زبان انگلیسی یا فرانسوی مهارت دارند. برای واجد شرایط بودن، باید مهارت زبان در سطحCLB 5 داشته باشند. نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا در سطح خواسته شده معادل 5 است. به علاوه شرکت در آزمون PTE CORE  و کسب حداقل نمره 5 برای متقاضیان واجب است.

ویزای استارتاپ

اخذ ویزای استارتاپ استرالیا

استرالیا نیز مانند کانادا به دنبال جذب سرمایه‌های انسانی و مادی است. بدین جهت کارآفرینان برای توسعه و رشد کسب‌وکار خود به استرالیا مهاجرت می‌کنند. متقاضیان با اخذ ویزای استارتاپ می‌توانند به مدت چهار سال و سه ماه در استرالیا به همراه خانواده خود اقامت داشته باشند. در صورتی که کارآفرین رزومه قوی داشته باشد و حدود ۴۰۰ هزار دلار استرالیایی و ۲۰۰ هزار دلار جذب سرمایه در اختیار را تضمین کند،، به علاوه گردش حساب سالانه معادل ۳۳ میلیون دلار داشته باشد، شانس او برای اخذ ویزای استارتاپ استرالیا بسیار بالا خواهد بود.

مراحل اخذ ویزای استارتاپ استرالیا

ابتدا متقاضی باید باتوجه به بیزینس پلن خود بتواند موافقت یک سازمان یا یکی از شرکت‌های موجود در قلمروهای استانی را جلب کند تا بتواند از جانب آن‌ها دعوت نامه دریافت کند. در این مرحله پس از دریافت دعوت نامه متقاضی تا ۶۰ روز فرصت دارد تا مدارک لازم را ارسال کرده و هزینه‌های مربوط به بررسی مدارک را پرداخت کند. اگر متقاضی همراه داشته باشد، مدارک آن‌ها و هزینه‌های مربوط به بررسی مدارک باید به صورت ضمیمه همراه با مدارک اصلی ارسال شود. سپس متقاضی باید منتظر بماند تا اسناد توسط تیم مربوطه بررسی شود و جواب تایید یا ریجکت ویزای استارتاپ را برایشان صادر کنند.

شرایط اخذ ویزای استارتاپ استرالیا

متقاضیان ویزای استارتاپ استرالیا تنها در صورتی موفق به اخو این ویزا می‌شوند که شرایط دریافت آن را داشته باشند. از جمله شرایط لازم برای دریافت ویزای استارتاپ می‌توان به حداکثر سن ۵۵ سال، مدرک آیلتس با نمره ۶ برای متقاضی و مدرک آیلتس با نمره ۴.۵ برای همراهان بالای ۱۸ سال او، دریافت نامه حمایتی از طرف یک سازمان برای بیزینس پلن همچنین جدید و خلاقانه بودن ایده کسب و کار ارائه شده اشاره کرد.

ویزای استارتاپ

اخذ ویزای استارتاپ کانادا و استرالیا با “النورا”

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال فعالیت و با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی جهت اخذ اقامت اروپا به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم را می‌دهند. اعضای این موسسه ابتدا در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط هر فرد پیشنهاد می‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91096339_021  تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://elenoora.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز