معروف‌ترین آبشارهای رامسر + مسیر دسترسی

معروف‌ترین آبشارهای رامسر + مسیر دسترسی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

رامسر که اغلب از آن به‌عنوان عروس مازندران یاد می‌شود، دارای انبوهی از شگفتی‌های طبیعی است که در میان آن‌ها آبشارهای مسحورکننده به‌عنوان جاذبه‌های برجسته خودنمایی می‌کنند. جذابیت این شهر مدیون فراوانی مقاصد گردشگری، مناظر خیره‌کننده و شرایط آب‌وهوایی مطلوب برای مسافرانی است که قصد بازدید از مناظر بکر و کاوش در زیبایی‌های دیدنی ایران دارند.

کاماپرس در این گزارش، معروف‌ترین آبشارهای رامسر را معرفی می‌کند.

1-آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت که به سیوسورت نیز معروف است، در 35 کیلومتری جنوب رامسر و در میان جنگل‌های سرسبز هیرکانی مازندران واقع شده است. روستای دلربا جنت رودبار و رودخانه خوش‌منظره جاده گچ، جذابیت این شگفتی آبشاری را تکمیل می‌کند. برای کسانی که به دنبال استراحت و دوری از گرمای تابستان هستند، کمپینگ در کنار آبشار سیاسرت یک تجربه ایده‌آل را ارائه می‌دهد که در محیطی آرامش‌بخش رقم می‌خورد.

1-آبشار سیاسرت

2-آبشار ایچ

آبشار ایچ که به ده‌قلو نیز معروف است، از ذوب برف‌های کوه خشم چال سرچشمه می‌گیرد. منطقه اطراف آبشار ایج که با پوشش گیاهی سرسبز احاطه شده و آب‌وهوای مطبوع دارد، مناظر زیبایی از جمله دره خیره‌کننده اشکور و یخچال‌های طبیعی دائمی خشم چال را در خود جای داده است. آب‌های خروشان آن که دائماً توسط رواناب‌های یخ‌بندان تکمیل می‌شوند، به دره زیر آبشار می‌‌ریزند و غارهای مسحورکننده‌ای را در زیر نمای صخره‌ای آن ایجاد می‌کنند. همچنین برای دسترسی به این آبشار باید از روستای رحیم آباد رامسر رد شوید.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2-آبشار ایچ

3-آبشار صفارود

آبشار صفارود که در روستای خوش‌منظره جواهر ده قرار دارد با جریان فصلی و جذابیت دیدنی خود مسافران را به وجد می‌آورد. این آبشار که از طریق پارک جنگلی صفارود قابل‌دسترسی است، به‌عنوان نقطه کانونی برای افراد محلی عمل می‌کند و مجموعه‌ای از صنایع‌دستی و غذاهای لذیذ منطقه‌ای را ارائه می‌دهد. محیط آرام روستا، همراه با زیبایی آبشار صفارود، خلوتگاهی فراموش‌نشدنی را به‌ویژه در فصل بهار و تابستان که مناظر اطراف با رنگ‌های پر جنب‌وجوش شکوفا می‌شوند، ارائه می‌دهد.

3-آبشار صفارود

4-آبشار ولیلا

آبشار ولیلا که در شهر سوادکوه و روستای ولیلا واقع شده است، ماجراجویان را در سفری چهارساعته از تهران به خود می‌خواند. مسیر رسیدن به آبشار ولیلا که از طریق جاده فیروزکوه قابل‌ دسترس است، از میان جنگل‌های پرپیچ‌وخم رد می‌شود و مسیری زیبا را به این شگفتی طبیعی می‌بخشد. درحالی‌که مسیر به‌ طور کلی صاف است، هنگام پایین آمدن از مسیر سنگی نزدیک آبشار احتیاط توصیه می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند در طول تابستان از آب‌های زلال استخر طبیعی لذت ببرند و آن را به استراحتی ایده‌آل برای دوری از شلوغی شهر تبدیل کنند.

4-آبشار ولیلا

5-آبشار پری

در 13 کیلومتری شهر رویان آبشار فریبنده آبپری یا پری قرار دارد. آبپری دارای جذابیت منحصربه‌فردی است و آب از میان صخره‌هایی می‌گذرد که یادآور قلمرو پریان است. جذابیت‌های آبشار آبپری بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند و تجربه‌ای تکرارنشدنی را در میان شکوه طبیعت ارائه می‌دهد. گردشگران می‌توانند از غذاهای محلی در رستوران‌های اطراف این جاذبه طبیعی لذت ببرند و در محیط دلربا آبشار آبپری آرامش را تجربه کنند.

5-آبشار پری

انتهای پیام

مرتبط با : دالاهومسیر سبزیوتوپین
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز