معرفی 5 کشور دوستدار رمزارزها

لست سکند

رشد ارزهای دیجیتال تا حد زیادی به قوانین تعیین شده توسط هر کشور بستگی دارد. قوانین واضح، انطباق با واقعیت‌های بازار، محیط های جذاب برای شرکت‌ها، عملیات آسان و پشتیبانی از نوآوری و خلاقیت، از جمله اموری است که کشورهای دوستدار رمزارزها به آن دست یافته‌اند.

کاماپرس در این گزارش لیستی از کشورهای دوستدار ارزهای دیجیتال را معرفی می‌کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال - کاماپرس

1 – پرتغال

تراکنش‌های رمزارزی در پرتغال معاف از مالیات هستند. در قوانین این کشور، سود حاصل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال تا زمانی که منبع اصلی درآمد نباشد و توکن ها بیش از 365 روز نگهداری شده باشند، معاف از مالیات است. البته در این کشور شرکت‌هایی که خدمات رمزنگاری ارائه می‌کنند، مشمول مالیات هستند. در ژانویه 2023 بود که دولت پرتغال مقررات محدودی را برای مالیات بر درآمد حاصل از سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده معرفی کرد، اما به طور کلی این مقررات نسبت به سایر حوزه‌های قضایی اروپایی مطلوب‌تر است. همچنین پرتغال میزبان بسیاری از رویدادهای بین المللی ارزهای دیجیتال مانند Nearcon23و  Web Summit است.

2- مالت

مالت به جزیره بلاکچین معروف است. این کشور بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله مبادله یا ذخیره ارزش می‌شناسد و هیچ مالیات بر عایدی سرمایه‌ای بابت سود درازمدت از فروش کریپتو نمی‌گیرد. این موضوع مالت را برای هولدرها ایده‌آل کرده است. قوانین بسیار مترقی مانند شفافیت قانونی، توسعه نوآورانه، طرح‌های حمایت از سرمایه‌گذار، شناخت بین‌المللی و محیط امن برای تجارت ارزهای دیجیتال نیز در این کشور تصویب شده است.

راز آسمان پایتخت

3 – سنگاپور

سنگاپور هاب پیشرو آسیایی فین تک وکانونی برای ارزهای دیجیتال است. به طوریکه قانون خدمات پرداخت در سنگاپور، رمزارزها را تحت نظارت مقامات پولی سنگاپور قرار داده است. در این کشور سود رمزارزهایی که توسط افراد به دست می‌آید، مشمول مالیات نمی‌شود، مگر اینکه از فعالیت‌های تجاری ناشی شده باشد. بنابراین، سیستم مالی سنگاپور سرمایه گذاران رمزارزی را به شدت به سوی خود جذب می‌کند. در این کشور زیرساخت ارز دیجیتال به خوبی تثبیت شده و چارچوب قانونی قوی در مورد ارز مجازی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

4- سوئیس

شهر زوگ سوئیس به نام دره کریپتو (Crypto Valley) معروف است. این شهر میزبان بسیاری از شرکت‌های رمزنگاری معروف مانند بنیاد اتریوم است. سوئیس یک سناریوی نظارتی بسیار مطلوب نیز برای ارزهای دیجیتال دارد. در این کشور نیز هرگونه درآمد ارز دیجیتال یا سود سرمایه‌ای که برای سرمایه گذاران فردی به دست می‌آید کاملاً بدون مالیات در نظر گرفته می‌شود. تنها اگر شخصی در سطح حرفه‌ای کریپتو معامله یا ماینینگ کند، ممکن است از 0.5٪ تا 0.8٪ مشمول مالیات جزئی بر ثروت شود.

5 – السالوادور

السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی و واحد پول این کشور تصویب کرد. رئیس جمهور دوستدار بیت کوین السالوادور محبوبیت خود را به این تصمیمش مدیون است. این کشور کیف پول رمزنگاری Chivo را برای افزایش پذیرش بیت کوین توسعه داده و معرفی کرد. همچنین دولت السالوادور شروع به خرید این دارایی به عنوان سرمایه گذاری کرده است. هم اکنون بیشترین کاربرد واقعی بیت کوین به عنوان واحد پولی در پرداخت‌های خرد در این کشور اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافیصرافی ارز دیجیتال تبدیل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز