مزایا و معایب ارز دیجیتال: راهنمای سرمایه‌گذاران جدید

مزایای ارز دیجیتال-کاماپرس
لست سکند

هر چند که ارزهای دیجیتال یک اختراع نسبتاً جدید محسوب می‌شوند؛ اما توانسته‌اند دنیای مالی را به طور کلی دگرگون کنند و زیرساخت‌های مالی سنتی را زیر سوال ببرند. تجارت 24 ساعته در 7 روز هفته با زیرساخت‌های فوق امن و شفاف، مزیت مهمی است که به ارزهای دیجیتال این قدرت را اعطا کرده است.

به گزارش کاماپرس، ارزهای دیجیتال معایب قابل توجهی هم دارند. این ارزها نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند و هر لحظه ممکن است ارزش خود را از دست بدهند. حتی این امکان وجود دارد تا با از دست دادن دسترسی به داده‌ها و رمزهای عبور، ارزش سرمایه به طور کامل از دست برود. جهت ورود به این بازار باید ارزهای دیجیتال را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد. در این مطلب تلاش می‌شود تا اطلاعات عمومی مختصری درباره بازار ارز ارائه شود.

ریسک و پتانسیل سود بالا

امروزه، بیش از 10 هزار ارز دیجیتال در بازار وجود دارد و هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند. اما تمام ارزهای دیجیتال در چند ویژگی مشترک هستند. به عنوان مثال، تمام این ارزها ممکن است به طور ناگهانی کاهش یا افزایش ارزش را تجربه کنند. بنابراین، به همان میزان که سرمایه‌گذاری در این بازار می‌تواند یک ریسک بزرگ باشد، ممکن سود هنگفتی نیز به خریداران تعلق بگیرد.

زیربنای ارزهای دیجیتال ذاتاً امن است

ارز دیجیتال-کاماپرس

قسمت قابل توجهی از مزایای ارزهای دیجیتال به زیرساختی که از آنها پشتیبانی می‌کند مربوط می‌شود. این زیرساخت همان بلاک چین است؛ دفتر کلی ذخیره‌سازی داده‌های غیرمتمرکز که هر تراکنس انجام شده را ردیابی می‌کند. بنابراین، هنگامی که یک ورودی در بلاک چین ایجاد می‌کنید، هیچکس نمی‌تواند آن را پاک کند. به علاوه، این داده‌ها در چندین کامپیوتر ذخیره می‌شود. بنابراین، هیچ هکری نمی‌تواند یک باره به تمام زنجیره دسترسی پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

ابهام در آینده ارزهای دیجیتال

هر چند که ارزهای دیجیتال به طور گسترده‌ای شناخته شده هستند و محبوبیت آنها در حال افزایش است. اما واقعیت این است که عمر آنها بیش از یک دهه نیست. در مقابل، بازارهای سهام، قرن‌ها است که در دنیای ما فعالیت می‌کنند. طلا نیز ارزش خود را برای هزاران سال حفظ کرده است. اما ارزهای دیجیتال چطور؟ هنوز هیچکس به طور قطعی نمی‌داند که در آینده چه اتفاقی برای این بازار رخ می‌دهد. بنابراین، سرمایه‌گذاری در رمزارزها به شجاعت خاصی نیاز دارد.

اخبار مرتبط را اینجا بخوانید:

سرمایه‌گذاری کنید، تورم را شکست بدهید!

ارزهای دیجیتال به یک ارز یا اقتصاد واحد وابسته نیستند. بنابراین، قیمت آنها به جای آن که متاثر از تورم ملی باشد، تقاضای جهانی را منعکس می‌کند. اما آیا ارزهای دیجیتال ممکن است دچار تورم شوند؟

به عنوان یک سرمایه‌گذار از این بابت آسوده‌خاطر باشید. تعداد سکه‌های این بازار محدود است. بنابراین، مقدار موجود نمی‌تواند از کنترل خارج شود. در نتیجه، تورمی هم وجود ندارد. برخی از سکه‌ها مانند بیت کوین دارای سقف کلی هستند. برخی دیگر نیز مانند اتریوم، سقف سالانه دارند. در هر صورت، چنین رویکردی تورم را در حد پایین نگه می‌دارد.

آینده ارز دیجیتال-کاماپرس

برای درک رمزارز به زمان و تلاش نیاز دارید

ممکن است کمی طول بکشد تا تا افراد ناآشنا این دنیا را درک کنند. اگر رمزارزها به طور کامل درک نشوند، سرمایه‌گذاری در این بازار یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود. البته خوشبختانه منابع آنلاین زیادی برای آموزش وجود دارد.

برای سرمایه‌گذاری با یوبیتکس همراه شوید

رمز ارز-کاماپرس

فرقی نمی‌کند که سرمایه‌گذار قدیمی هستید یا جدید؛ در هر صورت، یوبیتکس با ارائه طیف وسیعی از خدمات، کاربران خود را برای معامله در بازار ارز دیجیتال راهنمایی می‌کند تا حداکثر سود را به دست بیاورند. امکان معاملات اهرم‌دار، امکان معامله بدون دخالت شخص سوم، معامله سریع، بهره‌مندی از آموزش‌های آکادمی یوبیتکس و امکان ساخت کارت هدیه ارز دیجیتال از جمله خدمات این مجموعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : یوبیتکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز