مرگ یک بیمار برزیلی که واکسن کرونا زده بود

لست سکند

در حالی که امید فراوانی به واکسن های ارائه شده در سراسر جهان برای مقابله با بیماری کرونا وجود دارد خبر مرگ فردی که در برابر این بیماری واکسن ساخته شده توسط دانشگاه اکسفورد و یک شرکت داروسازی را دریافت کرده بود، نگرانی ها را افزایش داده است.

به گزارش کاماپرس، واکسن های فراوانی در روسیه و چین و آمریکا و دیگر کشورها برای کرونا در حال ارائه یا تکمیل است و واکسن ایرانی کرونا نیز مراحل آزمایشی را طی می کند اما وقتی صحبت از واکسن بیماری کرونا به میان می آید شاید انتظار می رود مهم ترین واکسن یا یکی از امیدبخش ترین واکسن های این بیماری توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه اکسفورد ارائه شود.

علت این امر این است که بسیاری افراد در سراسر جهان دانشگاه اکسفورد را محل تجمع نخبگان می دانند و همه انتظار دارند اکسفورد بهترین واکسن ضد کرونا را بسازد.

حالا خبری رسیده که این انتظار را زیر سوال می برد. بنا به اعلام رکنا، یک داوطلب برزیلی مبتلا به ویروس کرونا که واکسن ضد کرونای تولید شده توسط شرکت «آسترازنیکا» و دانشگاه آکسفورد را دریافت کرده بوده جان خود را از دست داده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ادامه تزریق آزمایشی واکسن کرونای اکسفورد با وجود مرگ اولین داوطلب

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد: فردی که به صورت داوطلبانه در آزمایش‌های بالینی دانشگاه آکسفورد و شرکت AstraZeneca مشارکت داشته و واکسن ضد کرونای این دانشگاه را دریافت کرده بود، جان باخت. هیئت بهداشت برزیل تاکید کرده است که در رابطه با علت این اتفاق تحقیقاتی انجام خواهد شد.

این هیئت بهداشتی توضیح داد که آزمایش واکسن تولیدی دانشگاه آکسفورد پس از مرگ این داوطلب ادامه خواهد یافت.

واکسن ChAdOx۱ nCoV-۱۹ آخرین نسخه از واکسن‌های تولیدی دانشگاه آکسفورد است که وارد آخرین مرحله تا نهایی شدن برای استفاده همگانی در مقابله با کرونا شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز