مرسدس بنز SL43 مدل 2023 ؛ خودرویی اسپرت با فناوری برگرفته از فرمول یک (ویدیو)

وقتی خودروسازها گرایش خودشان برای استفاده کمتر و کمتر از بنزین را جامه عمل می پوشانند، موتورها کوچکتر می شوند و توربوشارژرها از راه می رسند تا نیروی دلخواه را تولید کنند. به هر حال، اگر چشم تان دنبال جدیدترین رودستر مرسدس بنز SL است، باید قدری سر کیسه را شل کنید. در این ویدیو با مرسدس بنز SL 43 مدل 2023 آشنا می شویم.

بنا به گزارش کاماپرس، کمپانی بنز به تازگی تیپ پایه این خودرو که SL43 نامیده می شود را معرفی کرده است که موتور 8 سیلندرش قادر است 381 اسب بخار نیرو و حدود 478 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این میزان نیرو و گشتاور به لطف استفاده از فناوری برگرفته از خودروهای فرمول یک در دسترس قرار گرفته است.

این فناوری که نخست در سال 2020 معرفی شد، توربوشارژینگ برقی نام دارد. در واقع، بین چرخ توربین و چرخ کمپرسور توربوشارژر، یک موتور برقی بسیار باریک خواهید دید که درست بر روی شفت قرار گرفته است. کار این موتور این است که به کمک گازهای خروجی از اگزوز بیاید و چرخ کمپرسور را بچرخاند. پس می بینیم که فناوری فرمول یک روی جاده هم جواب می دهد.

آریاک سفر

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

آن طور که کمپانی مرسدس بنز می گوید این سیستم که یک ژنراتور 48 ولت نیز آن را یاری می کند، می تواند 14 اسب بخار اضافی تولید کند، آن هم در مدت زمانی کوتاه و درست در زمانی که می خواهید در آخرین ثانیه جلو بیفتید. صفر تا صد این خودرو 4.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 274 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مرتبط با : مرسدس بنز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز