مرتفع‌ ترین آسمان خراش های لندن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به‌نظر می‌رسد چهره مدرن کنونی لندن هنوز مهندسان این شهر را راضی نکرده، از این رو روز به روز شاهد ساخت آسمان‌خراش‌های غول‌آسای بیشتری در آن هستیم. کاماپرس در این مطلب به معرفی مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های شهر لندن می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. شارد (The Shard)

ساخت این برج با ۸۷ طبقه و ۳۱۰ متر ارتفاع در سال ۲۰۱۲ تکمیل شد و هنوز به‌عنوان بلندترین آسمان‌خراش لندن شناخته می‌شود. بیشتر بخش‌های این ساختمان به فضای اداری، تجاری و خرده فروشی اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۲. بیشاپزگیت ۲۲ (22 Bishopsgate)

این آسمان‌خراش به ارتفاع ۲۷۸ متر دارای ۶۲ طبقه بوده که ساخت آن در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. البته پس از تکمیل برج جدیدی که فعلا با نام بیشاپزگیت ۵۵ شناخته می‌شود این برج اداری جایگاه خود را از دست خواهد داد.

۳. وان کانادا اسکور (One Canada Square)

این برج که در سال ۱۹۹۱ تکمیل شد، با ۲۳۵ متر ارتفاع و ۵۰ طبقه در جایگاه سوم بلندترین آسمان‌خراش‌های لندن قرار گرفته است. وان کانادا اسکور به مدت ۲۱ سال عنوان بلندترین ساختمان لندن را در اختیار داشت.

۴. لندمارک پیناکل (Landmark Pinnacle)

تکمیل این برج ۷۵ طبقه با ارتفاع ۲۳۳ متر تا سال ۲۰۲۰ به طول انجامید. لندمارک پیناکل همچنین در کنار کنری وورف به‌عنوان بلندترین ساختمان مسکونی لندن شناخته می‌شود.

۵. برج هرون (Heron Tower)

آسمان‌خراش‌ هرون با ۴۶ طبقه و ۲۳۰ متر ارتفاع در جایگاه پنجم لیست قرار می‌گیرد. البته ارتفاع این برج تا قسمت سقف ۲۰۲ متر است اما به لطف دکل ۲۸ متری خود در میان پنج برج مرتفع لندن قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز