مدارک لازم برای دریافت وام خرید خودرو

رشد روز افزون قیمت خودرو و بازار داغ آن باعث شده تا خیلی از افراد به خرید اتومبیل و سرمایه گذاری در آن ترغیب شوند. اما این روزها قیمت انواع خودروهای داخلی بسیار بالا رفته و حتی برخی از انواع پرمخاطب آن به مرز 500 میلیون تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید خودرو در روزهای اخیر بسیار سخت و برای بعضی به آرزو تبدیل شده است. با این حال برخی تمام سرمایه خود را نقد کرده‌اند و برای جبران کمبود مقداری از نقدینگی به وام خرید خودرو روی می‌آورند. تسهیلات خرید خودرو در برخی بانک‌ها ارائه می‌شود که البته دریافت آن به مدارک خاصی احتیاج دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

ملزومات دریافت وام خرید خودرو

افرادی که می‌خواهند خودرو بخرند و مایلند وام بگیرند، باید حداقل 18 سال سن داشته باشند. دوره بازپرداخت این وام در بانک‌های مختلف متفاوت است، اما میانگین به 36 ماه می‌رسد. متقاضیان باید دقت داشته باشند، براساس ارزش خودرو انتخابی این وام تنها درصدی از مبلغ خرید خودرو را جبران خواهد کرد و پرداخت بقیه مبلغ برعهده خریدار است.

آریاک سفر

اغلب بانک‌ها روی حساب قرض الحسنه افراد وام می‌دهند، بنابراین افراد باید در شعب بانک مورد نظر خود این حساب را افتتاح کنند. برای دریافت این تسهیلات لازم است سه تا شش ماه از زمان افتتاح حساب گذشته باشد تا یک میانگین حساب مناسب ایجاد شود.

فرآیند پرداخت تسهیلات خرید اتومبیل

معمولا وام خرید خودرو به یک یا چند ضامن رسمی نیاز دارد. هر بانک براساس معیارهای خود ضامن‌های مختلفی را برای این کار تقاضا می‌کند. مبلغ فیش حقوقی وام گیرنده و ضامن یا ضامن‌های وی باید به اندازه‌ای باشد که بخشی از مبلغ اقساط وام را پوشش دهد. لازم به ذکر است این تسهیلات به فردی تعلق می‌گیرد که بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی نداشته باشد. بعد از مراحل احراز صلاحیت برای پرداخت وام، در صورتی که توانایی وام گیرنده و صلاحیت وی تایید شد، مبلغ مشخص شده در وجه و نام گروه خودروساز صادر خواهد شد. در واقع تسهیلات خرید خودرو به خود وام گیرنده پرداخت نمی‌شود.

بررسی وام اعطایی برای خرید خودرو در بانک‌های مختلف نشان می‌دهد که میانگین مبلغ پرداخت شده بین 15 تا 50 میلیون تومان است.

بانک آینده و سامان از جمله بانک‌هایی هستند که به افراد واجد شرایط تسهیلات خرید خودرو را پرداخت می‌کنند. افراد به منظور آگاهی از اشرایط این دو بانک می‌توانند به وبسایت آن‌ها مراجعه و از شرایط تخصصی دریافت وام خرید خودرو آگاه شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک آیندهبانک سامان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز