مدارک لازم برای دریافت وام بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون هم مانند دیگر مجموعه‌های بانکی طبق ضوابط و مقررات موجود و همچنین در صورت داشتن منابع مالی کافی، انواع وام را به مشتریان خود می‌پردازد. اما دریافت این تسهیلات با ارائه مدارک لازم به بانک توسعه تعاون امکان پذیر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هر بانکی براساس ضوابط داخلی و مقررات وضع شده از سوی بانک مرکزی موظف به پرداخت تسهیلات است و برای این کار هم باید یکسری مدارک را از متقاضیان دریافت کند.

ارائه این مدارک به منظور تسویه به موقع اقساط و جلوگیری از ضرر وام دهنده و وام گیرنده ضروری به نظر می‌رسد. بانک توسعه تعاون نیز در قالب عقود مختلف و با اخذ مدارک موردنیاز، تسهیلات مختلفی را با شرایط گوناگون به متقاضیان واجد شرایط خود می‌پردازد. در ادامه مدارک لازم برای دریافت تسهیلات بانک توسعه تعاون برای اطلاعات بیشتر خوانندگان بیان می‌شود؛

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

شرایط لازم

به منظور دریافت انواع تسهیلات بانک توسعه تعاون که در قالب عقود مختلف به مشتریان ارائه می‌شود، متقاضی باید بعضی شرایط عمومی را داشته باشد. داشتن اهلیت، قصد طرفین برای انجام معامله و رضایت آن‌ها، معلوم و معین بودن موضوع معامله و مشروعیت جهت انجام معامله شروط لازم است.

مدارک اشخاص حقیقی

قاعدتا برای انجام انواع عقود به منظور دریافت تسهیلات بانکی هم لازم است مدارک موردنیاز ارائه شود. در صورتی که شخص حقیقی برای دریافت تسهیلات بانک توسعه تعاون درخواست داده باشد باید اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی، جواز تاسیس، پروانه تاسیس یا سایر مجوزهای مرتبط با نوع فعالیت و همچنین آخرین اطلاعات وضعیت تعهدات احتمالی خود به بانک‌ها و موسسات اعتباری را ارائه دهد.

مدارک اشخاص حقوقی

اما مدارک اشخاص حقوقی اندکی متفاوت است. این گروه باید اساسنامه، آگهی تاسیس درج شده در روزنامه رسمی کشور، اقامتگاه، مدت و موضوع فعالیت و اسامی مدیران و دیگر افرادی که حق امضا دارند را تحویل دهند. ضمنا ارائه آخرین صورت جلسه مجمع عمومی شرکت و حدود و مدت اختیارات هیئت مدیره و صاحبان امضای مجاز شرکت، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی هر یک از امضاداران شرکت به علاوه مشخصات کامل و نشانی آن‌ها و آخرین صورت اسامی اعضا و سهامداران ضروری است.

به علاوه باید ترازنامه و صورت حساب سود و زیان آخرین دوره مالی که به تصویب مجمع عمومی رسیده، تکمیل فرم‌های مربوطه، ارائه طرح با توجیهات فنی، اقتصادی و مالی برای طرح‌های ایجادی، توسعه‌ای و تکمیلی و تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر محل اجرای طرح یا فعالیت هم به بانک عامل تحویل داده شود.

دیگر مدارک موردنیاز برای اشخاص حقوقی

پیش قرارداد یا پیش فاکتور شامل مشخصات کامل کالا یا خدمات موردنظر و بهای آن که مهمور به مهر فروشنده یا ارائه دهنده خدمات باشد، گزارش کارشناس بانک و وضعیت تعهدات احتمالی متقاضی به بانک‌ها و موسسات اعتباری از دیگر مدارک لازم برای دریافت تسهیلات بانک توسعه تعاون است.

مرتبط با : بانک توسعه تعاون
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز