آنچه باید درباره وام‌های بانک رفاه بدانید

بانک رفاه کارگران مانند بسیاری از بانک‌های کشور در راستای تامین نیاز مالی مشتریان خود و کمک به آن‌ها وام‌ها و طرح‌های گوناگون و جذابی را به آن‌ها اعطا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه مشتریان بانک‌ها که در تامین نیازهای خود با کمبود بودجه مواجه می‌شوند، می‌توانند با دریافت انواع و اقسام تسهیلات عرضه شده از سوی بانک‌ها به رفع بخشی از این نیازها بپردازند. بانک رفاه نیز به دنبال رفع نیاز مشتریان خود و همچنین تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی سبد تسهیلات متنوعی را فراهم کرده است.

کاماپرس در ادامه جزییات سبد جذاب تسهیلات بانک رفاه را بررسی می‌کند؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

تسهیلات مضاربه بانک رفاه

عقد مضاربه قراردادی است که مطابق آن شخص مالک متعهد به تامین سرمایه نقدی می‌شود، به شرط آن‌که شخص عامل با آن سرمایه تجارت کرد و سپس هر دو طرف در سود حاصل شریک باشند. در این موارد بانک رفاه در جایگاه مالک، سرمایه نقدی را در اختیار عامل چه شخص حقیقی و چه حقوقی قرار می‌دهد. مدت قرارداد در این تسهیلات حداکثر یکسال از زمان انعقاد تا تسویه کامل موضوع قرارداد است.

مشارکت مدنی بانک رفاه

مشارکت مدنی از عقود اسلامی است که در راستای تامین منابع ضروری برای توسعه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی برای مشتریان منعقد می‌شود. در مشارکت مدنی سهم‌الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی و یا حقوقی متعدد، به نحو مشاع با یکدگیر ترکیب می‌شود.

مشتریان بانک رفاه می‌توانند از این عقد در موارد زیر استفاده کنند:

۱. تولید و فروش محصول

۲. واردات ماشین آلات، مواد اولیه و ابزار کار

۳. واردات کالا به قصد فروش

۴.  صادرات کالا

۵. بازرگانی داخلی

۶. احداث مسکن انفرادی و انبوه سازی

۷. بخش خدمات

۸. خرید محصولات کشاورزی و دامپروری

تسهیلات سلف بانک رفاه

سلف پیش خرید کردن نقدی محصولات تولیدی به قیمت مشخص است. طبق قانون عملیات بانکی بدون ربا، بانک می‌تواند در راستای تامین تسهیلات موردنیاز برای فراهم کردن بخشی از سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، فقط با درخواست خود اینی واحدها محصولات تولیدی آن‌ها را پیش خرید نماید. مدت قرارداد سلف حداکثر معادل یک دوره تولید است اما این دوره نباید بیش از یک سال باشد.

تسهیلات فروش اقساطی

فروش اقساطی واگذاری عین به بهای مشخص به دیگری است. به نحوی که تمام یا بخشی از این مبلغ به اقساط مساوی و یا غیرمساوی در سررسید‌ مشخص شده پرداخت شود. مشتریان بانک رفاه از این تسهیلات در موارد زیر می‌توانند بهره‌مند شوند:

۱. فروش اقساطی مسکن

بانک رفاه در جهت ایجاد تسهیلات برای گسترش امر مسکن، واحدهای مسکونی ارزان قیمت را که مستقیماً یا از طریق اعطای هریک از انواع تسهیلات بانکی توسط آنها احداث شده باشد، با درخواست کتبی بصورت اقساطی به آن‌ها بفروشد.

۲. فروش اقساطی ساخت مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

بانک رفاه به اعضای هیات علمی رسمی دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم تحقیقات و فناوری وبهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی درقالب فروش اقساطی تسهیلات ساخت مسکن اعطا می کند.

۳. فروش اقساطی مواد اولیه لوازم یدکی و ابزار کار

بانک رفاه برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و با درخواست کتبی مشتری و تعهد خرید، مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار مصرفی و سایر نیازهای اولیه آنها را خریداری و به صورت اقساطی به آن‌ها می‌فروشد.

۴. فروش اقساطی وسایل تولید، ماشین آلات، وسائل حمل و نقل ،کالاهای مصرفی با دوام و تاسیسات

بانک رفاه همچنین در جهت توسعه صنعت و معدن، کشاورزی تسهیلاتی را با درخواست کتبی مشتری به او اعطا می‌کند.

تسهیلات اجاره به شرط تملیک بانک رفاه

بانک رفاه در جهت تامین تسهیلات برای توسعه امور خدماتی، کشاورزی، صنعتی و معدنی، ساختمان و مسکن، در قالب شخص موجر و با درخواست کتبی، اموال منقول و غیرمنقول را خریداری و به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار افراد قرار می‌دهد. ضمنا  این تسهیلات  در حال حاضر فقط به وکلا و پزشکان اعطا می‌شود.

ضمانت‌نامه‌های ریالی بانک رفاه

بانک رفاه با درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای پرداخت دیون و یا انجام تعهداتی که متقاضیان به نفع سازمان ها و موسسات دولتی و دستگاه های اجرایی دارند با صدور ضمانت نامه از ان‌ها ضمانت می‌کند.

بانک رفاه در حال حاضر به اعطای ضمانت نامه‌های زیر می‌پردازد:

۱. ضمانت نامه شرکت در مناقصه و مزایده/فرآیند ارجاع کار

۲. ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات

۳. ضمانت نامه پیش پرداخت

۴. ضمانت نامه استرداد کسور وجه الضمان/حسن انجام کار

۵. ضمانت نامه تعهد پرداخت

۶. ضمانت نامه گمرکی

تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه

در قرض‌الحسنه بانک به عنوان طرف قرض‌دهنده مبلغ مشخصی را به اشخاص حقیقی و یا حقوقی به قرض اعطا می‌کند. میزان بازپرداخت قرض‌گیرنده معادل مبلغ دریافتی بعلاوه کارمزد آن است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سهم قرض‌الحسنه اعطایی هر بانک و  سقف این تسهیلات و کارمزد آن را به شکل سالانه مشخص می‌کند.

بانک رفاه این تسهیلات را برای کمک در تامین مالی امور زیر اعطا می‌کند:

۱. شرکت‌های تعاونی به منظور ایجاد کار

۲. کارگاه ها و واحدهای تولیدی برای کمک به افزایش تولید

۳. هزینه‌های ازدواج (سامانه اینترنتی وام ازدواج)

۴. تهیه جهیزیه

۵. درمان بیماری

۶. تعمیرات مسکن

۷. کمک هزینه تحصیلی

۸. کمک برای ایجاد مسکن در روستاها

۹. قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری

۱۰. قرض الحسنه ودیعه مسکن

طرح ربیع رفاه

بانک رفاه در این طرح، اگر مشتریان تا قبل از سررسید اقساط تسهیلات خود را بپردازند، بانک از آن‌ها سود قسط را نمی‌گیرد. اشخاص حقیقی  حقوقی هردو می‌توانند از این طرح  با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد استفاده کنند.

میزان این تسهیلات برای اشخاص حقیقی تا سقف 100 میلیون تومان  برای و اشخاص حقوقی تا سقف 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این طرح موجب کاهش انباشت مطالبات در بانک و تشویق مشتریان به بازپرداخت وام می‌شود.

طرح سپرده طلایی بانک رفاه

در طرح سپرده طلایی، مشتریان بانک رفاه می‌توانند تا 75 درصد سپرده خود را برای برای خود و پدر، مادر، فرزند، همسر و خواهر و بردار وام بگیرد. برای دریافت این وام شخص باید دارای حساب بلند مدت یکساله و بیشتر باشد و حداقل سپرده مورد نیاز 5 میلیون تومان با سود سالانه فقط 12 درصد است.

مرتبط با : بانک رفاه
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “آنچه باید درباره وام‌های بانک رفاه بدانید

  1. اسداله یاوری گفته:

    سلام
    بنده مستمره بگیرتامین اجتماعی هستم برای درمان میتونم از۵۰ میلیون وام استفاده کنم بااینکه دوتا ام دارم یکی ده تومان ویکی هم ۵ تومان سازمان.بخداپاشنه پام زخم شده نیازضروری دارم شمارابخداکمکم کنیدازحقوقم کسرکنید

  2. اهواز گفته:

    سلام هیچ کدام ازاین وامهایی که هرروز یکی روبه مردم معرفی میکنیدمثلافلان بانک این قدبااین شرایط وام میده و… هیچ کدام ازاین ها بدرد مردم وبه نفع مردم نیست .این وامها بااین شرایط فقط بدرد خودشان میخوره این قدر شرایطو برمردم سخت کردن تا کسی نتونه وام بگیره.خدا به دادمابرسه ازاین ظلم وفساد وتبعیض

  3. رضا گفته:

    بعد از 15 ماه سپرده ربیع موقع وام اعلام کردند که بخشنامه شده که وام‌ها مسدود شده و 1 ماهه که جواب سربالا میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز