آنچه باید درباره وام‌ های بانک خاورمیانه بدانید

لست سکند

بانک خاورمیانه از مجموعه‌های بانکی خصوصی است که انواع تسهیلات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این وام‌ها در قالب‌های مختلفی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بانک خاورمیانه هم در صورت داشتن منابع مالی کافی، تسهیلات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این مجموعه برای پرداخت انواع تسهیلات دسته بندی مخصوص خود را دارد. منابع مالی داخلی این مجموعه به سه شکل تامین مالی کوتاه مدت، بلند مدت و تسهیلات سندیکایی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد. در ادامه هر یک از این روش‌های تامین مالی برای اطلاع بیشتر خوانندگان معرفی می‌شود؛

بیشتر بخوانید:

تامین مالی کوتاه مدت

تامین مالی خرید مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و صنعتی

بانک خاورمیانه، رفع نیاز سرمایه‌ای واحدهای تولیدی و خدماتی از لحاظ وسایل تولید، ماشین آلات و تاسیسات را از طریق تامین وسایل تولید، ماشین آلات و تاسیسات برای طرح‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی، معدنی و خدمات انجام می‌‌دهد.

راز آسمان پایتخت

تسهیلات از محل وجوه اداره شده

تسهیلات از محل وجوهی که از سوی صاحبان وجه نزد بانک خاورمیانه به ودیعه سپرده می‌شود به منظور مصارف معین توسط بانک اعطا می‌شود.

تامین مالی فروش و حساب‌های دریافتنی

تامین مالی فروش و حساب‌های دریافتنی تسهیلاتی است که بانک خاورمیانه در اختیار فروشندگان مواد اولیه، کالاها و خدمات در مقابل تاییدیه فاکتورهای ارسالی از طرف خریداران قرار می‌دهد. در این روش تامین مالی، فروشندگان فاکتورهای فروش کالاهای خود به فروشگاه‏‌ها و خریداران دارای رتبه اعتباری تایید شده نزد بانک را موضوع دریافت اعتبار از بانک خاورمیانه قرار می‏‌دهند.

تامین مالی سرمایه در گردش

بانک خاورمیانه با ارائه تسهیلات کوتاه مدت و حداکثر یک ساله زمینه مناسبی را جهت تامین سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی از جمله بازرگانی، خدماتی و تولیدی، با توجه به چرخه نقدینگی فراهم کرده است.

تامین مالی زنجیره تامین

بانک خاورمیانه با ترکیب روش‌های تامین مالی تجاری و به کمک زیرساخت‌های فنی و شبکه‌های الکترونیکی اعضای یک زنجیره تامین را با هم متحد کرده و براساس وقایع مختلفی که در زنجیره تامین رخ می‌دهد، مناسب‌ترین محصول تامین مالی را در اختیار یک یا مجموعه‌ای از اعضای زنجیره قرار می‌دهد.

تامین مالی ریالی برای واردات

تامین مالی برای واردات، تسهیلاتی است که بانک خاورمیانه در اختیار واحدهای اقتصادی از جمله واحدهای تولیدی و بازرگانی که در زنجیره تامین خود نیازمند واردات هستند، قرار می‌دهد. در این روش تامین مالی، بانک خاورمیانه هم مانند دیگر بانک‌ها با ارائه تسهیلات ریالی کوتاه مدت به تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز شرکت‌ها می‌پردازد.

این بانک در قابل تامین مالی کوتاه مدت انواع دیگری از تسهیلات را برای انجام امور بازرگانی، تامین محل و دفتر کار، خرید مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار موردنیاز واحدهای تولیدی و… ارائه می‌دهد.

تامین مالی بلندمدت

با توجه به ماهیت اصلی بانک خاورمیانه به عنوان بانکی متمرکز بر ارائه خدمات به اشخاص حقوقی و توجه خاص این بانک به صنعتگران و تولیدکنندگان کشور، همواره رفع نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتگران از اهمیت ویژه‌ای در این بانک برخوردار است.

به همین منظور بانک خاورمیانه جهت تأمین مالی بخشی از هزینه‌های سرمایه‌گذاری طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای فعالان بخش خصوصی، تعاونی و مؤسسات عمومی غیردولتی، اقدام به پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی در چارچوب قراردادهای عاملیت و سپرده گذاری کرده است. طرح‌ها و فعالیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، حمل و نقل ریلی به شرط بازپرداخت اقساط به صورت ارزی، نیروگاهی و آب شیری‌کن‌ها و مواردی از این قبیل امکان دریافت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی را از طریق بانک خاورمیانه دارند.

تسهیلات سندیکایی

بانک خاورمیانه در پاسخ به تقاضای تسهیلات با مبالغ بالاتر از حدود مقرر توسط بانک مرکزی، جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی، آماده‌ی عقد قرارداد سندیکایی با سایر بانک‌ها و مشارکت در تأمین مالی واحدهای تولیدی و صنعتگران است.

تسهیلات سندیکایی روشی برای تأمین مالی با مشارکت چند مؤسسه اعتباری است که از طریق آن اعطای تسهیلات در قالب عقودی از جمله مشارکت مدنی، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک و سلف  یا ایجاد تعهدات از روش‌هایی مانند گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانت‌نامه، در چارچوب قرارداد و شرایط مورد توافق با متقاضی انجام می‌شود.

مرتبط با : بانک خاورمیانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز