آشنایی با انواع وام های بانک توسعه صادرات

بانک توسعه صادرات ایران به منظور کمک به بخش صادرات و واردات کشور و همچنین تقویت آن‌ها در صورت داشتن منابع مالی کافی، انواع تسهیلات را به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصی در زمینه ارائه انواع خدمات صادرات و واردات است و به همین دلیل وام‌های این مجموعه با همین بخش تناسب دارد. این مجموعه در بخش تسهیلات و تامین مالی بین المللی انواع وام‌های قبل از حمل و بعد از حمل را پرداخت می‌کند. در ادامه این گزارش توضیح کلی درباره هر یک از انواع این تسهیلات داده می‌شود؛

بیشتر بخوانید:

تسهیلات قبل از حمل

طرح‌های سرمایه گذاری داخل کشور

این تسهیلات به منظور تامین بخشی از هزینه‌های ارزی و ریالی مانند هزینه ساختمان، ماشین آلات و… مورد نیاز اجرای طرح‌های سرمایه گذاری با رویکرد صادراتی از محل بانک یا منابع صندوق توسعه ملی با رعایت قوانین بانکی اعطا می‌شود.

آریاک سفر

طرح‌های سرمایه گذاری خارج از کشور

این بانک سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را در کشورهای خارجی به شرط داشتن طرح‌های دارای توجیه اقتصادی، فنی و مالی و سرمایه گذاری کالا و خدمات ایرانی با رعایت سقف مجاز تامین مالی می‌کند.

تجهیز کارگاه و هزینه‌های فوری

بانک توسعه صادرات ایران برای تقویت بنیه مالی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با عنایت به ماده هشت آیین نامه اجرایی مقررات حمایتی دولت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی تجهیز کارگاه و تامین هزینه‌های جاری در قراردادهای صادرات خدمات فنی و مهندسی، انواع تسهیلات ارزی و ریالی را پرداخت می‌کند.

تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان

تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان با همکاری «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه صادرات و فناوری شریف» انجام می‌شود. تامین مالی هم به صورت سرمایه در گردش و سرمایه ثابت با اولویت طرح توسعه انجام می‌گیرد. نرخ این تسهیلات با توجه به مدت بازپرداخت و عامل پردازنده تعیین می‌شود.

تسهیلات بنگاه‌های کوچک و متوسط

بانک توسعه صادرات ایران به منظور تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط، تفاهم نامه تامین ضمانت نامه اعتباری تسهیلات اعطایی را با صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک امضا کرده است. صاحبان این بنگاه‌ها طرح‌ها و درخواست‌های تسهیلاتی خود به بانک توسعه صادرات معرفی کرده و در صورت امکان براساس مصوبات بانکی وام می‌گیرند.

تامین مالی صادرات برخی خدمات

بانک توسعه صادرات ایران خدماتی مثل ترانزیت و حمل و تقل بین المللی که موجب ارزآوری و افزایش درآمدهای ارزی کشور می‌شود در قالب یکی از عقود بانکداری اسلامی، به صورت ارزی و ریالی تامین مالی می‌کند. البته پرداخت این تسهیلات بعد از ارائه توجیه اقتصادی طرح مذکور انجام می‌شود.

اعتبار خرید

اعطای تسهیلات به خریداران و کارفرمایان خارجی برای خرید کالا و خدمات ایرانی در چارچوب قرارداد تامین مالی را اعتبار خریدار می‌نامند. برخلاف اعتبار فروشنده، هزینه‌های تسهیلات در قرارداد تامین مالی لحاظ شده و فروشند یا پیمانکار ایرانی قیمت قرارداد تجاری خود را براساس فروش نقدی تعیین می‌کند.

اعتبار فروشنده

در این طرح فروشنده قرارداد تجاری خود را با خریدار به صورت مدت‌دار منعقد کرده و وی قبول می‌کند خریدار یا بانک خریدار، وجه کالا یا خدمات را از طریق اعتبار اسنادی یا مدت‌دار بپردازد. بنابراین فرد متقاضی از بانک درخواست تسهیلات کرده و بعد از اعتبارسنجی لازم، تنزیل اعتبار اسنادی یا برات مدت‌دار در قالب عقد خرید دین انجام می‌شود.

تسهیلات بعد از حمل

قراردادهای اعتبار خریدار موجود

اعطای تسهیلات به خریداران یا کارفرمایان خارجی جهت خرید کالا و خدمات ایرانی در چارچوب قرارداد تامین مالی را اعتبار خریدار می‌نامند. برخلاف اعتبار فروشنده، هزینه‌های تسهیلات در قرارداد تامین مالی لحاظ می‌شود و فروشنده / پیمانکار ایرانی قیمت قرارداد تجاری خود را براساس فروش نقدی تعیین می‌کند.

مرتبط با : بانک توسعه صادرات ایران
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز