مایکروفر بخریم یا مایکروویو؟

با پیشرفت تکنولوژی تغییراتی در زمینه پخت غذا ایجاد شد که فرآیند آشپزی را ساده‌تر کرد. بسیاری از کاربران ممکن است در انتخاب بین مایکروفر و مایکروویو دچار سردرگمی شوند. بعضی از افراد بر این باور هستند که تفاوتی بین مایکروفر و مایکروویو وجود ندارد، در حالی که این طور نیست.

کاماپرس در ادامه به راهنمایی کاربران برای خرید مایکروفر و مایکروویو می‌پردازد:

تفاوت مایکروفر و مایکروویو

در ابتدا لازم است تفاوت این دو محصول بیان شود و سپس کاربران با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید کنند. مایکروفر به دستگاه‌های تندپزی گفته می‌شود که با استفاده از منابع انرژی گاز و یا المنت‌های برقی کار می‌کند. مایکروویوها نوع جدیدتری از تکنولوژی برای پخت غذا هستند و با استفاده از تابش موج غذا را گرم یا طبخ می‌کند.

مزایا مایکروویوها

یکی از مهم‌ترین مزیت مایکروویوهای این است که در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌تواند غذا را گرم کند و برای استفاده افرادی که شاغل هستند و زمان کمی دارند، مناسب است. برای افرادی که غذا مغز پخت‌تری را ترجیح می‌دهند، مایکروفر گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. پخت غذا با مایکروویو هیچ محدودیتی برای کاربران نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 

راز آسمان پایتخت

معایب مایکروویوها

قیمت مایکروها در بازار بیشتر است و در صورتی که کاربران قصد داشته باشند هزینه بیشتری صرف خرید کنند، گزینه بهتری محسوب می‌شود. از طرفی منبع ارتعاش در دستگاه‌های مایکروویو ثابت است و اگر غذایی در مجاورت آن باشد، فقط بخشی از آن را گرم خواهد کرد. ظروف فلزی نباید در داخل مایکروویوهای قرار بگیرد و باید از ظروف مخصوص برای گرم کردن غذا استفاده شود. در مایکروویو هنگام پخت غذا نباید باز باشد، زیرا ممکن است منجر به ساطع شدن امواج به خارج از مایکروفر شود و خطرناک باشد.

مزایا مایکروفرها

مایکروفرها با استفاده از یک المنت حرارتی برای پخت، یخ‌زدایی و گریل کردن غذا به کار می‌روند. از مهم‌ترین مزیت‌های مایکروها این است که گرما به خوبی در سطح غذا پخش می‌شود و باعث پخت کامل می‌شود. در مایکروفرها برنامه‌های پخت از پیش تعیین‌شده‌ای وجود دارد که کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنند. همچنین مایکروفرها برای پخت کیک عملکرد بهتری دارند و می‌توانند غذا را به طور یکدست مغزپخت کنند. در بسیاری از مایکروفرها قابلیت گریل کردن و جوجه‌گردان نیز وجود دارد.

معایب مایکروفرها

مایکروفرها به زمان بیشتر و طولانی‌تری برای پخت غذا نیاز دارند و برای افرادی که قصد دارند در زمان کوتاهی غذا را آماده کنند، گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند.

 

انتهای پیام

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز