ماسک های چینی 600 تومانی بازار ایران را قبضه کرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ماسک های چینی با قیمت ۶۰۰ تومانی بازار ایران را قبضه کرده است. تا جایی که هیچ تولید کننده ای نمی تواند با این قیمت پایین رقابت کند.
به گزارش کاماپرس، استفاده از ماسک در شرایطی که کرونا بیشتر از همیشه می تازد بهترین و البته اولین راه پیشگیری از این بیماری است. برای همین هم هست که خرید ماسک حالا به یکی از اصلی ترین اقلام سبد خرید خانوارهای ایرانی تبدیل شده است.

همین موضوع باعث شده رقابت در بازار برای فروش بیشتر ماسک هر روز داغ تر از همیشه باشد. انواع و اقسام ماسک در بازار موجود است، اما ماسکهای چینی با قیمت ارزان تری که دارند بازار را قبضه کرده اند.
گفته می شود این ماسک‌های چینی به صورت فله‌ای در ابعاد میلیونی وبه صورت کانتینری وارد می‌شود . قیمت این ماسکها حدود ۶۰۰ تومان است. یعنی خیلی کمتر از ماسکهای تولید شده در ایران.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

ماسک چینی با بسته بندی ایرانی

یکی از فعالان تولید ماسک در کشور درباره ماسک‌های قاچاقی که از چین وارد می شود به تجارت نیوز گفت:« این ماسک‌ها که کیفیت خوبی هم دارند از چین به‌صورت فله‌ای به کشور قاچاق می‌شوند. حجم آنها به قدری است که کانتینری معامله می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

قیمت آنها به قدری کم است که برخی واحدهای مجوز دار وقتی دیدند که قیمت تمام شده آن درب کارخانه کمتر از ۶۰۰ تومان در می‌آید آن هم با کیفیت بالا اقدام به خرید فله‌ای آن می‌کنند و بعد در کارگاه یا کارخانه خودشان بسته بندی و به نام برند خودشان به بازار عرضه می‌کنند.

همین قیمت‌ها باعث شده که فقط کارخانه‌های بزرگ که تولید بالا دارند بتوانند در بازار بمانند و آنها هم با سود نهایت ۵ درصد جنس می‌فروشند. به‌طوریکه قیمت ماسک سه لایه با ملت بلون به‌صورت عمده ۱۰۵۰ تومان است و به شرکت‌های پخش۱۱۵۰ تومان می‌دهند تا در نهایت ۱۳۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده برسد .

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ماسک های چینی 600 تومانی بازار ایران را قبضه کرد

  1. متخصص گفته:

    ماسک سه لایه مورد تائید وزارت بهداشت برای تولید کننده با بند و بسته بندی زیر 400 تومان تمام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز