تاثیر 80 درصدی استفاده از ماسک در پیشگیری از کرونا

ماسک
لست سکند

متخصصان استفاده از ماسک هنگام حضور در اماکن عمومی را از موثرترین روش‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و جلوگیری از گسترش آن معرفی کرده اند. تازه ترین یافته های علمی نشان می دهد استفاده از ماسک تا 80 درصد در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا موثر است.

به گزارش کاماپرس، حفظ فاصله حداقل یک متری، شستشوی مرتب و صحیح دست‌ها و خودداری از تماس دست‌ها با ماسک و صورت در کنار استفاده از ماسک می‌تواند تاثیر چشمگیری در پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا داشته باشد. با فراگیر شدن ویروس کرونا، سبک زندگی و به تبع آن، همه نیازهای ما تحت تاثیر قرار گرفت. استفاده از ضدعفونی کننده، ماسک، شستن مداوم دست ها و … بخشی از این عادت های جدید است. در این بین، باور تمامی ایپیدمیست ها و متولیان سلامت این است که استفاده از ماسک های بهداشتی و با کیفیت، بهترین روش برای پیش گیری و مقابله با کرونا است. در این متن انواع ماسک و استانداردهای لازم و مواد اولیه تولید ماسک باکیفیت را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
از چه ماسکی استفاده کنیم؟
نظر عموم مردم:
طبق نظرسنجی عمومی استفاده کننندگان ماسک ها، ماسک های پرستاری3 لایه از نظر راحتی بیشترین محبوبیت را داشته است. باور این افراد این است که از آنجایی که این ماسک ها در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد، پس قابلیت بهداشتی و نفودپذیری کمتری را دارد. پس از آن ماسک های پارچه ای دست ساز به دلیل چندبار مصرف بودن و زیبایی بیشترین محبوبیت را در میان این افراد داشته است.
نظر متخصصین:
طبق تحقیقات مختلف در سراسر جهان، ماسک های پرستاری سه لایه کمترین میزان عبور هوا را داشته و در مقایسه با سایر ماسک ها، فیلتراسیون بیشتری را دارد. این محققین حوزه بیماری های عفونی، توصیه اکید دارند که از ماسک های پارچه ای و کنفی دست ساز حتی المقدور استفاده نشود.

چه ماسکی بهتر است؟ پرستاری، فیلتر دار یا پارچه ای؟
طبق نظر سنجی، بیشترین معیار مورد توجه مردم، در شرایط تداوم اپیدمی، مقاومت و کیفیت ماسک است. اما در نهایت سه گزینه اصلی برای انتخاب پیش‌روی ما است. ماسک سه لایه پرستاری، ماسک فیلتر داران 95 و ماسک های پارچه ای.

آیا از ماسک فیلتر دارد استفاده کنیم یا خیر؟
به گزارش ایسنا، ماسک های فیلتردار برای مقابله با ویروس کمترین ایمنی را برای افراد مقابل دارند. زیرا فیلتر هوای بیرون را به سمت داخل تصفیه می کند اما هوای داخل را به بیرون نه. یعنی فرد اگر مبتلا به کرونا باشد، با استفاده از این ماسک ها، ویروس خود را براحتی به دیگران منتقل می کند. به همین خاطر مناسب بیمارستان نیست.

کارایی ماسک 3 لایه پرستاری چگونه است؟
درماسک پرستاری ساختار سه لایه لحاظ شده است و بهترین نوع برای استفاده در بیمارستان و در اماکن عمومی است؛ زیرا کل صورت، تقریبا از زیرچشم و روی بینی تا زیرفک را میپوشاند و مانع خوبی برای انتقال ویروس است.

راز آسمان پایتخت

در این ماسک ها از انواع پارچه برای تولید استفاده می شود که به واسطه وجود منافذ در پارچه، هوا براحتی عبور کرده و دربرابر ویروس مقاومت ندارد و استفاده از آن توسط هیچ پزشک یا متخصص بیماری های عفونی توصیه نشده است. از خریداری ماسک های پارچه‌ای خودداری کنید.

آسان‌ترین و بهترین روش برای خرید ماسک؟
این ماسک ها درداروخانه ها و مراکز بهداشتی به عموم مردم عرضه می شود. اما برای ایمن ماندن از کرونا، خرید غیر حضوری روش بهتری است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز