لغو عرضه اولیه حآفرین و 2 سیگنال منفی جدید به سهامداران

لست سکند

با تصمیم امروز سازمان بورس مبنی بر لغو عرضه اولیه حآفرین که قرار بود فردا چهارشنبه 13 اسفندماه  انجام شود 2 سیگنال منفی جدید به سرمایه گذاران و سهامداران بورس ارسال شد.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد وضعیت بازار بورس بعد از تصدی دهقان دهنوی رئیس جدید این سازمان نه تنها رو به بهبود نرفته بلکه شرایط این بازار از گذشته وخیم تر شده است. در تازه ترین تحول بورسی، عرضه اولیه شرکت ریل پرداز نوآفرین که روز گذشته آگهی عرضه سهام آن منتشر شده بود به فاصله یک روز از انتشار آگهی ، لغو شد!

سیگنال منفی اول

لغو این عرضه 2 سیگنال منفی جدید به بازار ارسال کرد. سیگنال منفی اول این که عرضه های اولیه هم در بازار کنونی مشتری چندانی ندارند و مورد استقبال قرار نمی گیرند . نگاهی به سهم های عرضه اولیه ای از جمله  آبادا ، وکبهمن ، ثامید، بگیلان، امین، بپیوند ، سیتا و … نشان می دهد این سهم ها اکنون در محدوده زیان قرار دارند و طبعا سهامداران با نگاهی به وضعیت قیمت این سهم ها استقبالی از عرضه جدید نمی کنند.

از سوی دیگر عرضه سهام در این شرایط به زیان کارگزاری متعهد خرید سهام خواهد بود. شاهد مثال نیز عرضه اولیه اپال است که با وجود آن که بعد از عرضه به نوسان مثبت خود ادامه می دهد اما در زمان عرضه مورد استقبال قرار نگرفت و بخش قابل توجهی از سهام آن بدون مشتری باقی ماند و متعهد خرید مجبور به خریداری این سهم شد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم بورس را بخوانید:

سیگنال منفی دوم

سیگنال منفی دوم ناشی از لغو عرضه اولیه حآفرین به سهامداران این است که متولی و سکاندار جدید بورس نیز سررشته اداره امور این سازمان را به درستی در اختیار ندارد و برخی تصمیمات مهم این سازمان در دوره ریاست وی خلق الساعه و غیرکارشناسی است.

این که بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سهام به درستی زمان کنونی را بهترین زمان ممکن برای اجرای عرضه اولیه نمی دانند اما این عرضه برخلاف نظر کارشناسان اطلاع رسانی می شود و بعد از ساعاتی لغو می شود، بی اعتمادی سهامداران به مدیریت جدید سازمان بورس را گسترش می دهد و وضعیت بازار را بیش از پیش تیره می کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز