لحظه انفجار موتور جنگنده اف 15 هنگام تیک آف (ویدیو)

لست سکند

ماموریت اصلی جنگنده چند منظوره اف 15 ایگل برتری هوایی است و به منظور مراقبت از مرزهای هوایی آمریکا طراحی و تولید شده است. این جنگنده نخستین بار در سال 1976 وارد خدمت شده است و  جزو یکی از موفق ترین جنگنده های مدرن به شمار می آید. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که انفجار یکی از موتورهای این جنگنده هنگام تیک آف را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، جنگنده اف 15 ایگل در زمینه برتری هوایی یکی از موفق ترین جنگنده های ساخت بشر تا به امروز به شمار می آید. این جنگنده تک سرنشین (در نسخه های جدیدتر به صورت دو سرنشین) از دو موتور توربوفن پرت اند ویتنی F100-PW-220 بهره می برد که هریک بدون پس سوزی 64.9 کیلونیوتن و با پس سوزی 105 کیلونیوتن نیروی رانشی تولید می کنند. این میزان از نیرو  اف 15 ایگل را قادر می سازد در ارتفاع بالا به سرعت 2.5 ماخ (2655 کیلومتر بر ساعت) و در سطح دریا به سرعت 1.2 ماخ (1482 کیلومتر بر ساعت) دست بیابد.

راز آسمان پایتخت

اف 15 ایگل تنها جنگنده ای است که توانسته است یک ماهواره خارج از رده که در مدار 555 کیلومتری قرار داشته است را با موفقیت منهدم کند. این عملیات در سال 1988 انجام گرفت و یک خلبان ارتش آمریکا به نام ویلبرت دی. پیرسون به تنها خلبان تاریخ تبدیل شد که یک ماهواره را منهدم کرده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز