لاشه ماکسیما و سانتافه گران تر از خودروی صفر داخلی!

لست سکند

قیمت بالای خودروی خارجی باعث شده بازار خرید و فروش خودروهای تصادفی داغ تر از همیشه باشد. خریداران معتقدند خرید لاشه ماکسیما و سانتافه به صرفه تر از خرید خودرو سالم است.

به گزارش کاماپرس، قیمت خودروی خارجی با اینکه در دو سه هفته گذشته ریزش قابل توجهی داشت، اما نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته است. همین قیمتهای بالا باعث شده خیلی از طرفداران این خودروها در بازار اسقاطی و خودروهای تصادفی ، خودروی محبوبشان را پیدا کنند.

البته داغی بازار خودروهای تصادفی فقط به دلیل حضور طرفداران این خودروها نیست. گویا سود این بازار هم قابل توجه است. گفته می شود بعضی از خریداران خودروهای پرطرفدار خارجی مثل سانتافه و ماکسیما را می خرند و بعد از تعمیرات با قیمت خوبی می فروشند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

خریداران خودروهای تصادفی هم مراکز اسقاط هستند و هم خریداران معمولی که خودشان نونوار کرده و استفاده می‌کنند. ارزش لاشه خودرو هم متناسب با قیمت خودرو تعیین می‌شود.

راز آسمان پایتخت

به گزارش تجارت نیوز قیمت‌های اسقاط در بازار آزاد و مراکز اسقاطی که از تسهیلات دولتی استفاده می‌کنند، متفاوت است. اگر از تسهیلات دولتی استفاده کنند با توجه به قیمت روز خودرو محاسبه می‌شود. مثلا در حال حاضر پراید حدود 8 میلیون تا 9 میلیون، سمند و پژو هم از 9 میلیون تا 14 میلیون تومان است.

اما در بازار آزاد خودروهای اسقاطی را کیلویی 4 هزار تا 5 هزار تومان می‌خرند. البته شرط خرید خودرو برای اسقاط با تسهیلات دولتی این است که خودرو حرکت کند وگرنه باید آزاد و کیلویی اسقاط شود.

لاشه ماکسیما ۱۳۰ میلیون، سانتافه ۳۲۰ میلیون

قیمتهای فروش خودروهای خارجی تصادفی هم خیلی جالب است. گاهی لاشه خودروهای خارجی با قیمت خودروهای ایرانی صفر برابر و حتی بیشتر هم خرید و فروش می‌شود. مثلا لاشه ماکسیما مدل 82 را با قیمت 130 میلیون تومان می‌فروشند یا سانتافه 2009 را 320 میلیون تومان می‌فروشند. البته این قیمت‌ها بستگی به وضعیت خودرو هم دارد و می‌تواند گران‌تر باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز