قیمت خودروهای خارجی با پیروزی «بایدن» 50 درصد ریزش می‌کند

با نزدیک شدن انتخابات آمریکا و آغاز مناظرات بایدن و ترامپ چشم سرمایه گذاران بورس ، دلار ، خودرو و … به نتیجه این انتخابات دوخته شده است و گمانه زنی ها و تحلیل های مختلفی درباره تحولات بازارها در صورت پیروزی هر یک از این دو نامزد مطرح می شود.

به گزارش کاماپرس، در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات بازار بورس ایران چه واکنشی خواهد داشت؟ اگر بایدن پیروز انتخابات آمریکا باشد قیمت دلار در ایران کاهش می یابد؟ قیمت خودرو در صورت پیروزی هر یک از این دو نامزد چه تغییری می کند؟ این سوالات و پرسش هایی از این دست ذهن بسیاری از فعالان بازار بورس و ارز را درگیر کرده است و تحلیل گران نیز تلاش می کنند پاسخی برای این پرسش ها ارائه دهند.

قیمت خودرو و لوازم الکترونیک نصف می شود

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در تحلیلی که با عنوان پیامدهای تحریک دلار در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر کرده در این باره گفته است: در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ، می‌توان در انتظار کاهش شدید بهای خودروهای خارجی حتی تا نصف نرخ کنونی بود. چراکه درحال‌حاضر و شرایط کنونی، تمامی بازارها در یک سطح قیمتی دلار به ریال قرار دارند که بالاترین سطح مربوط به بازار خودروی خارجی و لوازم الکترونیک است. بنابراین در صورت انتخاب بایدن این بازار با ریزش شدید و در صورت انتخاب ترامپ بدون رشد چشمگیر خواهد بود. البته نباید از پیشخور شدن تاثیر این موضوع بر بازارهای مزبور غافل شد. به این ترتیب همین تحلیل قابل بسط به بازارهای دیگر نیز خواهد بود. در همین حال باید در نظر داشت که تاثیر این مساله اقتصادی از سوی سیاست‌های اقتصادی و سیاسی داخلی قابل تشدید یا تخفیف است؛ به عبارت دیگر «هیچ چیز در اقتصاد قطعی نیست غیر از قطعی نبودن اقتصاد.»

دلار در محدوده 20 هزار تومانی ؛ نتیجه پیروزی بایدن یا ترامپ

آریاک سفر

وی همچنین در این تحلیل گفته است: در مجموع تاثیر انتخابات مزبور بر روند بازار سرمایه را نیز می‌توان این‌گونه عنوان کرد که در حوزه بازار سرمایه به‌دلیل احتساب دلار حول و حوش ۲۰ هزار تومان و قرار گرفتن این نرخ در ارزش‌گذاری شرکت‌ها و همچنین عدم انتظار برای کاهش بیشتر نرخ دلار، افت بورس را متصور نخواهیم بود. به عبارت دقیق‌تر همین مساله مانع از افت بازار سهام، کاهش مولفه‌های مهم بورس و ریزش شاخص کل در صورت انتخاب هر کدام از دو کاندید ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “قیمت خودروهای خارجی با پیروزی «بایدن» 50 درصد ریزش می‌کند

  1. احمد گفته:

    نه ترامپ نه بایدن و نه هیچ الاغ آمریکایی اگه بر منصب حکومت بیاد برا ایران حلوا خیرات نمیده موشک و هسته ای و نغض حقوق بشر همش بهونه اس اونا با ساختار ایران مشکل دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز