لاستیک بنز گران‌تر از قیمت پراید

افزایش قیمت لاستیک برای اقشار کم درآمد به معنی بی‌لاستیک ماندن خودروهایشان است و استفاده پرخطر از تایرهای بدون عاج اما بر اساس گزارش دنیای اقتصاد اقشار مرفه قیمت های چند ده میلیونی تایر«بنز»ها و «بی ام و» هایشان را بدون چانه زدن می پردازند.

به گزارش کاماپرس، گله و شکایت از گران شدن قیمت‌لاستیک سخنی است که این روزها از زبان بسیاری از شهروندان می شنویم و با این که می دانیم این گرانی می تواند حتی به قیمت جان عده ای تمام شود، جز شنیدن کاری نمی توان کرد. لاستیک جزو اقلامی است که دیگر منابع محدود ارزی را نمی توان به واردات آن تخصیص داد و ضمنا مواد اولیه واردات آن هم جزو شمول دریافت ارز دولتی نمی شود. آزاد شدن ارز لاستیک، قیمت آن را به صورت فضایی بالا برده و خرید لاستیک را برای اقشار کم درآمد بسیار سخت کرده است.

البته در همین اوضاع و احول هستند اقشار مرفهی که برای خرید لاستیک خودروهای لوکس و گران قیمتشان حتی زحمت مراجعه به لاستیک فروشی ها را به خود نمی دهند و با یک تماس لاستیک به درب منزل شان می آید. قیمت این تایرها هم در نوع خود جالب است تا جایی که بر اساس گزارش دنیای اقتصاد ممکن است یک جفت تایر خودروی لوکس 30 میلیون تومان تمام شود که تقریبا برابر با قیمت یک پراید دست دوم است.

روی دیگر سکه گرانی‌لاستیک فروشندگان این کالا هستند که حالا با افزایش قیمت قطعا با کاهش فروش مواجه شده اند. دنیای اقتصاد در گزارشی به قلم بسیم لاله به بررسی قیمت ها و وضعیت کسب وکار فروشندگان لاستیک پرداخته و از دریچه نگاه آنها موضوع گرانی لاستیک را به نمایش گذاشته است.

یکی از فروشندگان تایر در خیابان امیرکبیر یا همان چراغ برق و چهارراه سرچشمه که راسته بازار لاستیک‌فروشان به شمار می رود درخصوص قیمت‌های دولتی و آزاد لاستیک به گزارشگر دنیای اقتصاد گفته است: لاستیک پرایدی جفتی ۳۴۷ هزار تومان،تیبایی ۳۹۰ هزار،پژویی ۴۶۰ هزار و سمندی ۴۹۰ هزار تومان است که اینها شامل برندهای دنا، کویر و بارز می‌شوند. اگر همین لاستیک‌ها را به‌صورت آزاد بخواهید تهیه کنید به‌طور متوسط ۴۰۰ هزار تومان باید بیشتر هزینه کنید مثلا پرایدی ۷۰۰ هزار یا پژویی حدود ۸۰۰ هزار تومان برای مصرف‌کننده تمام می‌شود.

آریاک سفر

یک جفت‌لاستیک خارجی برای پراید؛ یک میلیون تومان

مغازه دار  دیگری که بیشتر لاستیک‌های آن وارداتی است درخصوص قیمت‌ها می‌گوید:با بالا رفتن قیمت ارز تفاوت قیمت لاستیک ایرانی و خارجی افزایش داشته و مشتریان آن هم کم شدند،لاستیک‌های خارجی عمدتا کره‌ای هستند و نمایندگی‌های آنها نیز فعالند حتی نمایندگی برند ایتالیایی نیز در بازار هست که با گارانتی لاستیک خود را به مشتری می‌دهد اما یک جفت لاستیک خارجی برای پراید بیش از یک میلیون تمام می‌شود یا برای پژو بیش از یک میلیون‌و ۸۰۰ هزار تومان باید هزینه کنند که با این کاهش درآمدها و وضعیت اقتصادی کمتر کسی حاضر به چنین هزینه‌هایی است.

کاهش 40 درصدی فروش تایر

کاسب دیگری می گوید: وقتی همه از ترس در خانه باشند و سفری صورت نگیرد طبیعی است استهلاک لاستیک هم وجود نخواهد داشت و بازار ما که همه ساله با شروع فصل تابستان و آغاز سفرها رونق می‌گرفت الان از رونق افتاده به‌طوری‌که در بخش فروش لاستیک‌های ایرانی نسبت به سال گذشته همین موقع ۴۰ درصد فروش ما کاهش داشته ضمن آنکه با افزایش قیمت بنزین و خودرو، سفرها و بیرون رفتن‌ها به حداقل رسیده است.

گرانی لاستیک از نگاه «بنز» سوارها

کوچه زغالی‌‌ها چهار راه سرچشمه بورس رینگ و لاستیک‌های اسپرتی است که مشتریان آنها علاوه بر مالکان خودرو، وارد‌کنندگان خودرو نیز هستند که اکنون با ممنوعیت واردات مشتریان آنها کم شده است.

رضا یکی از مغازه‌داران این راسته می‌گوید:کسی که بی ام دبلیو یا بنز دارد اصلا سراغ لاستیک‌چینی یا کره‌ای نمی‌رود، این خودروها لاستیک‌های مخصوص به خود را دارند و اگر لاستیک خوبی برای آنها گذاشته نشود به جلوبندی آسیب می‌زند، پس هیچ وقت مالکان چنین ریسکی نمی‌کنند ما حتی اینجا با دست و آچار لاستیک را باز نمی‌کنیم بلکه با تفنگ‌های مخصوص این کار را انجام می‌دهیم. مشتریان ما به دنبال کیفیت هستند و اکثر آنها تلفنی سفارش می‌دهند و ما برای تعویض به پارکینگ آنها می‌رویم، زیرا این منطقه داخل طرح است و ترافیک زیادی دارد، ارزش ندارد به خاطر یک جفت لاستیک یک موتوری یا یک راننده ناشی روی سپر یا گلگیر خط بیندازد.

او در مورد قیمت‌ها گفت: با این قیمت‌های دلار نمی‌توانیم قیمت ثابت بدهیم اما تقریبا یک جفت جلو و یک جفت عقب خودرویی مانند بی‌ام‌دبلیو X۳، ۲۳ میلیون تومان قیمت دارد یا لاستیک بنز مدل S جفتی  نزدیک به ۳۰‌میلیون است که معادل قیمت یک پراید کارکرده است. مالکان این خودروها اهل چانه زدن نیستند و ما هم سعی می‌کنیم قیمت حداقلی را بدهیم.

تفاوت قیمتی لاستیک ۳۰۰ هزار تومانی تا ۳۰‌میلیونی همان تفاوت دهک‌های جامعه است، فقط به زبان لاستیک‌فروش‌ها.

در این باره بیشتر بخوانید:

 

مرتبط با : سایپامرسدس بنز
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “لاستیک بنز گران‌تر از قیمت پراید

  1. Ma گفته:

    خدا رو شکر مسئولین یا جمعه صبح از گرانیها خبر دار می شوند یا خود در چنان رفاهی زندگی می کنند که مردمی که آنها را انتخاب کردند به فراموشی سپردند.

  2. رضا گفته:

    عجب شیرتوشیریه…….جالبه بااینکه متقاضی خریدبرای هرجنسی کم میشه فروشنده حاضربه پایین آوردن قیمت نیست …………راست است که مردم آیینه زمامدارانند

  3. محمد گفته:

    همه چیز رها شده /افسار دلالان از دست دولت و ملت رها شده و این خونخواران به صغیر و کبیر رحم نمیکنند/مملکت بیشتر به فیلمهای وحشتناک شبیه است تا یک کشور/انبوهی از مدیران نجومی بگیر و پول پرست و آقازاده های خارج رفته داریم اما دریغ از یک جو همت و غیرت/مردم بی پناه شده اند و نمیدانند دردشان را به چه کسی و به کجا ببرند/

  4. شهاب گفته:

    یک جفت تایر مخصوص پیست پیرلی گرونترین مدل میشه ۹۰۰ دلار . تایر متوسط پیرلی حلقه ای ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلاره . چ جوری فرو میکنن این پولدار هار‌و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز