لاستیک بارز با گرانی ۳۰ درصدی لاستیک موافق نیست

لست سکند

در شرایطی که قیمت تایر خودرو 30 درصد افزایش یافته اما یک شرکت لاستیک سازی تابعه شستا، با این میزان افزایش قیمت موافق نیست.

به گزارش کاماپرس، آخرین روز خرداد سالجاری، کارگروه تنظیم بازار تصمیم گرفت قیمت تایر خودرو را 30 درصد افزایش دهد و حالا با گذشت یک هفته از این مصوبه، قیمت جدید تایر انواع خودرو تعیین شده است اما لاستیک سازی تابعه شستا(بارز) این افزایش را کافی نمی داند و اعلام کرده که این رشد، هزینه‌های تولید را پوشش نمی دهد.
علی اکبر مشرفی، سرپرست گروه صنعتی بارز در مجمع عمومی سالانه این شرکت با اشاره به مصوبه دولت برای افزایش 30 درصدی نرخ لاستیک گفت: ما از بهمن ماه 98 تاکنون نتوانسته‌ایم از بانک مرکزی ارز دریافت کنیم و ناچار بودیم با ارز نیمایی نسبت به خرید مواد اولیه اقدام کنیم.
او با بیان اینکه عملکرد ما با سایر تولید‌کنندگان لاستیک متفاوت است، ادامه داد: این تفاوت به این دلیل است که تولیدات ما در یک طیف وسیعی انجام می‌گیرد و هزینه‌های تولید در هر سایز با دیگری متفاوت است، به طور مثال ما تایرهای «TBR» تولید می‌کنیم که نسبت به سایر تایرها از جمله تایر‌های «PCR» ارزبری بیشتری دارد.
به گفته مشرفی، از سوی دیگر با توجه به افزایش سایر هزینه‌های شرکت از جمله هزینه‌های پرسنلی، هزینه‌های تعمیرات و خرید قطعات که بسیار بالا رفته است و نیز سایرهزینه‌هایی که روزانه با آن سر و کار داریم بنابراین افزایش 30 درصدی نرخ فروش، صرفا بر اساس افزایش نرخ ارز به نظر منصفانه نیست.

افزایش فروش تایر خودرو

راز آسمان پایتخت

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز او اضافه کرد: این گروه صنعتی در سال مالی ۹۸ موفق شد فروش محصولات خود را به ۲.۳۰۷میلیارد تومان افزایش دهد که به نسبت فروش ۱.۴۹۴میلیارد تومانی در دوره مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.
او اظهار کرد: سود عملیاتی گروه صنعتی بازر نیز در سال مالی ۹۸ با افزایشی معادل ۱۴۲ درصد، به بیش از ۲۸۹ میلیارد تومان و سود خالص شرکت نیز با افزایش ۱۴۵ درصدی به نسبت سال مالی ۹۷ به رقمی بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : بارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “لاستیک بارز با گرانی ۳۰ درصدی لاستیک موافق نیست

  1. ابوالفضل ململی گفته:

    شرکت بارز چه فکر کرده است به حقوق من بازنشسته فرهنگی 15 درصد وبه حقوق کارگران 26 درصد افزایش یافته است واما لاستیک 30 درصد گران شده است یعنی دوبرابر افزایش حقوق من تنها لاستیک که نیست افزایش قیمت پیدا کرده تمام اقلام موردنیاز زندگی حتی کلاهای اساسی افزایش داشته اند اکنون مردم در فشار شدیدی هستند این را هم مسئولان کشوری بدانند هم شرکت بارز من نه خواهان افزایش حقوقم هستم نه افزایش اجناس کارمند وکارگر مخصوصا بازنشسته ها هر سال فقیرتر می شویم .لامعاش لامعادله اصولگرایان واصلاح طلبان دست از دعوای زرگری بردارند بترسید ازروزی که نه اصولگرا باشد نه اصلاح طلب.

    • محمد گفته:

      دقیقا ما حاضریم حقوق افزایش پیدا نکنه جنس ها هم همینطور. یه حقوق میگیری 26 درصد افزایش بعد قیمت کل جنسا هم میره بالا. تازه به ضرر مردم هست نخواستیم

  2. S Ali F گفته:

    به پیر به پیغمبر مردم دارن زیر بار این گرونی افسار گسیخته له میشن
    بابا یه کم به فکر قشر ضعیف مملکت هم باشین
    انصاف نیست اینهمه مردم فشار بکشن

  3. محسن گفته:

    سوداشون که خوب بوده این نشون دهنده طمع اصافیشونه والله همون سی درصد هم حرومشون باشه با این همه آسمون ریسمون بافتن اخرش میگه 145درصد سود داشتیم قسم حضرت عباس یا دم خروس خجالت داره والله

  4. بداخلاق زشت گفته:

    یعنی ایناوجدان دارن اصلاخدارودرنظرمیگیرن یافقط به فکرمنافع خودشون هستن لعنت خدابه هرکسی که به خاطرخودش حاضره حتی ادم بکشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز