قیمت طلا و سکه روز 16 خردادماه 1401/ دلایل کاهش قیمت فلزات گرانبهای داخلی

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افت 36 هزار تومانی نسبت به روز گذشته در محدوده یک میلیون و 427 هزار و 700 تومان قرار گرفت. نرخ سکه هم در مقایسه با روز قبل 212 تومان کمتر شد و در مرز 15 میلیون و 94 هزار تومانی توقف کرد. به نظر قیمت فلزات گرانبهای داخلی تحت تاثیر شرایط بازار ارز و مصوبه جدید دولت کاهشی شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر علاوه بر جریان کاهشی نرخ دلار، مسئله توقف معاملات فردایی بازار طلا و سکه باعث کاهش قیمت این فلزات گرانبها شده است. پنج شنبه گذشته در ساعات پایانی معاملات بازار طلا و سکه خبری مبنی بر ممنوعیت معاملات فردایی منتشر شد. طبق مصوبه موجود، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. انتشار این خبر عاملی برای عقبگرد طلا و سکه محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

 

راز آسمان پایتخت

کاهش قیمت فلزات گرانبهای داخلی ادامه دارد؟

با توجه به مسئله مذکور، به نظر معامله گران و فعالان بازار طلا و سکه، این مصوبه در کوتاه مدت باعث خواهد شد که قیمت فلزات گرانبهای بازار داخلی کاهشی شود. اما به اعتقاد این افراد، مصوبه مذکور در بلندمدت کارآیی چندانی نخواهد داشت و باز هم بازار در مسیر رشد قیمتی قرار خواهد گرفت.

اطلاعات عمومی:

دردسرهای خرید و فروش طلای نگین دار!

اغلب طلاهای پرزرق و برق نگین دار مورد توجه خانم‌ها هستند، اما همواره اهل فن به نخریدن این طلا توصیه کرده‌اند. یکی از دلایل نهی خرید طلای نگین دار، وزن کردن این فلز گرانبها با نگین‌های آن است. این امر باعث می‌شود تا خریدار دچار ضرر شود و هنگام فروش نتواند حتی پول پرداختی را دریافت کند. اجرت و کارمزد طلای نگین دار بیشتر از طلای نوع ساده است. در حالی که هنگام تعویض این نوع طلاها، اجرت آن در نظر گرفته نمی‌شود. ضمنا مراقبت از طلای نگین دار دشوار است و امکان افتادن و تیرگی رنگ نگین‌های آن وجود دارد. در کل برای افرادی که قصد تعویض طلا یا فروش آن را در آینده دارند، خرید طلای نگین دار به صرفه نخواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز