قیمت طلا و سکه روز 11 خرداد 1401/ رشد بی وقفه قیمت فلزات گرانبها!

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 10 هزار و 400 تومان دیگر بالا رفت و به مرز یک میلیون و 438 هزار و 300 تومان رسید. نرخ سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 255 هزار تومان بالا رفت و در محدوده 15 میلیون و 402 هزار تومانی قرار گرفت. این رشد قیمت طلا و سکه در شرایطی رخ داد که هم قیمت دلار و هم اونس کاهش پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هم اکنون قیمت دلار کم شده و نرخ اونس هم نسبت به روز قبل 0.71 درصد کاهش پیدا کرده و به مرز هزار و 829 دلاری رسیده است. کاهش نرخ اونس به دنبال افزایش ارزش دلار و همچنین بالا رفتن بازده اوراق قرضه اتفاق افتاد. این موضوع خطر مبادله طلا و سکه را بالا می‌برد. بازیگران سنتی بازار سکه بر این باورند که حباب سکه بالا رفته و این موضوع ریسک مبادله همین فلزگرانبها را بالا می‌برد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

سکه بازان حاضر به فروش نیستند

با توجه به مسائل مذکور، در واقع به باور اغلب معامله گران این بازار، رشد حباب سکه ریسک مبادلات را بالا برده و هر لحظه امکان ریزش قیمتی این فلزگرانبها وجود دارد. با این حال در روز گذشته اغلب سکه بازان حاضر نبودند این فلز گرانبها را بفروشند و ریسک معاملاتی ناشی از ریزش قیمتی را قبول کرده بودند.

راز آسمان پایتخت

اطلاعات عمومی:

روش تشخیص طلای اصل از تقلبی

با توجه به داغ بودن بازار سرمایه گذاری، خرید طلا هم یکی از موارد مناسب برای این کار محسوب می‌شود؛ اما این کار دشواری‌های خاص خود را دارد و امکان فروش طلای تقلبی و کلاهبرداری زیاد است. با این حال با چند روش امکان شناسایی طلای اصل از تقلبی وجود دارد. یک روش این است که طلا داخل ظرفی انداخته شود و اگر این وسیله کف ظرف ماند، طلا اصل است. در غیر این صورت محصول خریداری شده از بدلیجات خواهد بود.

دقت به کد درج شده استاندارد روی طلا هم ضروری است. تمام مصنوعات طلا توسط سازندگان طراحی و ساخته شده و به صورت مکرر توسط اداره استاندارد نظارت می‌شود. بنابراین همه زیورآلات و محصولات طلا یک کد منحصر به فرد دارند که به تشخیص نوع اصل از بدل آن کمک می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز