قیمت طلا روز 26 خرداد 1401/ عقب نشینی نرخ سکه

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در مقایسه با دیروز 5 هزار و 300 تومان کم شده و به مرز یک میلیون و 422 هزار و 100 تومان رسیده است. نرخ سکه هم در مقایسه با روز قبل 0.1 درصد کمتر شد و در محدوده 15 میلیون و 138 هزار تومانی قرار گرفت. تداوم کاهش نرخ دلار، افت قیمت طلا و سکه را رقم زد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف کاهش نرخ دلار در بازار داخلی، قیمت اونس جهانی همچنان به جلو می‌رود. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.37 درصد بالاتر رفته و به مرز هزار و 828 دلاری رسیده است. سرمایه گذاران بزرگ به این موضوع آگاه هستند که چشم انداز اقتصادی همچنان چالش برانگیز است و به همین دلیل طلا به عنوان یک دارایی امن مورد توجه است و نرخ آن بالا می‌رود. این موضوع باعث شده تا فاصله قیمت معاملاتی و ارزش ذاتی سکه کمتر شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بسیاری از فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که کاهش قیمت دلار ادامه پیدا کند، نرخ سکه هم نزول بیشتری خواهد داشت. اکنون سکه در مرز حساس قیمتی قرار دارد. اگر قیمت این فلزگرانبها نتواند به بالای محدوده 15 میلیون و 200 هزار تومانی بازگردد، کاهش بیشتری خواهد داشت و احتمالا به کانال 14 میلیونی خواهد رسید. اولین محدوده حمایتی سکه در کانال 14 میلیون تومانی، مرز 14 میلیون و 800 هزار تومانی است.

راز آسمان پایتخت

امروز قیمت نیم سکه 0.8 درصد کم شد و به مرز 8 میلیون و 650 هزار تومانی رسید. نرخ ربع سکه با کاهش 1.2 درصدی نسبت به دیروز، در محدوده 5 میلیون و 650 هزار تومانی توقف کرد. قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر در مرز 3 میلیون و 250 هزار تومانی معامله شد.

اطلاعات عمومی:

فرق اصلی خرید طلا با جواهر چیست؟

طلا و جواهر تفاوت‌های عمده‌ای دارند که یکی از آن‌ها به نحوه خریدشان بازمی‌گردد. برای خرید طلا، محصول روی ترازو قرار داده شده و وزن آن مشخص می‌شود. سپس قیمت روز طلا در وزن آن ضرب شده و با اجرت ساخت طلا و سود فروشنده که عموما ۷ تا ۸ درصد است جمع و قیمت نهایی اعلام می‌شود.

اما برای خرید جواهر باید ابتدا محصول وزن و در قیمت طلای روز ضرب شود. سپس عدد به دست آمده با اجرت ساخت و سود فروشنده که عموما بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است، جمع و در نهایت قیمت گذاری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز