قیمت طلا روز 24 مرداد 1401/ مقاومت نرخ سکه در کانال 14 میلیونی

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 23 هزار و 800 تومان افت کرد و در محدوده 1 میلیون و 304 هزار و 400 تومان قرار گرفت. اما نرخ سکه امامی در مقایسه با روز گذشته 0.8 درصد بیشتر شد و به مرز 14 میلیون و 300 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس امروز با قیمت دلار همگام شد و نزول پیدا کرد. هم اکنون قیمت اونس با افت 1.63 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده هزار و 775 دلاری قرار گرفت. امروز نرخ اونس در نزدیکی سطح روانی و کلیدی هزار و 800 دلاری، بر اثر کاهش ارزش دلار و بازدهی خزانه داری آمریکا، به عقب برگشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تفاوت قیمت سکه و ارزش ذاتی آن چقدر شد؟

به گفته محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، انتشار اخبار مثبت پیرامون مذاکرات برجام روی نرخ دلار اثر گذاشت و باعث شد قیمت این ارز در ساعاتی از معاملات روز جاری به مرز 29 هزار تومانی نیز برسد. اما دوباره قیمت این ارز خارجی به کانال 30 هزار تومانی بازگشت و اکنون نیز در این مرز قیمتی قرار دارد. این موضوع بلافاصله روی قیمت طلا و سکه اثر گذاشت. هم اکنون قیمت نیم سکه نسبت به روز قبل 1.3 درصد کم شده و در محدوده 7 میلیون و 850 هزار تومانی قرار دارد. نرخ ربع سکه در مقایسه با دیروز 2 درصد افت پیدا کرد و به مرز 4 میلیون و 850 هزار تومانی رسید. قیمت سکه گرمی نیز با کاهش 1.1 درصدی مواجه شد و در محدوده 3 میلیون تومانی قرار گرفت.

هم اکنون ارزش ذاتی سکه تمام، 12 میلیون و 600 هزار تومان است که نسبت به قیمت نقدی 1 میلیون و 400 هزار تومان کمتر است. با توجه به یمت ذاتی و معاملاتی سکه، حباب این فلزگرانبها در محدوده 11 درصدی قرار دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز