قیمت طلا روز 23 تیر 1401/ چرا نرخ سکه کاهشی نمی شود؟

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به روز گذشته 18 هزار تومان دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 318 هزار و 700 تومان رسید. اما نرخ سکه همچنان از کانال 15 میلیونی عقب نشینی نکرده و با رشد 0.1 درصدی که در مقایسه با دیروز داشت در محدوده 15 میلیون و 71 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حالی قیمت سکه در بازار داخلی همچنان کانال 15 میلیون تومانی را حفظ کرده که نرخ اونس به عنوان یک عامل تاثیرگذار در ارزش ذاتی این فلز گرانبها در حال عقب نشینی است. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز قبل 26.3 درصد کم شده و در مرز هزار و 712 دلار قرار دارد. نرخ اونس همواره در حال شکستن مرزهای پایین‌تر قیمتی است و روز به روز از اوج قیمتی خود فاصله می‌گیرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

معامله گران در انتظار رشد بیشتر نرخ سکه

گویا بازار سکه به کاهش قیمتی اونس و ثبات نرخ دلار توجهی ندارد و حتی معامله گران چشم انتظار سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، و شوک جدید به بازار این فلز گرانبها هستند. در حال حاضر قیمت نیم سکه نیز نسبت به روز گذشته 0.6 درصد بالارفته و در محدوده 8 میلیون و 300 هزار تومانی قرار دارد. نرخ سکه گرمی با رشد 3.4 درصدی در مقایسه با دیروز، 3 میلیون و 100 هزار تومان شد. اما قیمت ربع سکه نسبت به روز قبل 0.6 درصد کم شد و به مرز 5 میلیون و 250 هزار تومانی رسید.

به طور کلی بیشتر معامله گران بازار سکه بر این باورند که با سفر بایدن به خاورمیانه نرخ سکه پرقدرت‌تر از قبل در مسیر جدیدی قرار خواهد گرفت. هم اکنون به این دلیل و به خاطر تورم موجود، سکه بازان کمتر در موقعیت فروش قرار می‌گیرند و بیشتر نظاره‌گر شرایط هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز