قیمت طلا روز 18 خردادماه 1401/ سکه بازان امیدوار به رشد مجدد قیمت ها

لست سکند

قیمت طلا و سکه در طول روز تغییرات زیادی دارد و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر می‌گذارد. هم اکنون نرخ هر گرم طلای 18 عیار با رشد 2 هزار تومانی نسبت به روز گذشته در محدوده یک میلیون و 442 هزار تومان قرار دارد. قیمت سکه هم با افزایش 0.5 درصدی در مقایسه با دیروز، به مرز 14 میلیون و 920 هزار تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته به دلیل وضعیت نامطلوب بازارهای سهام جهان و افت شاخص سهم‌های ایالت متحده آمریکا، نرخ اونس رشد پیدا کرد. اما امروز قیمت این فلز گرانبها دچار کاهش شده و در مرز هزار و 850 دلاری توقف کرده است. نرخ دلار هم تا ظهر امروز کاهشی بود، با این حال قیمت طلا و سکه در مدار صعودی حرکت کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی فعالان بازار سکه بر این باورند تا زمانی که امکان افزایش نرخ دلار وجود دارد، می‌توان به ادامه رشد این فلزگرانبها امیدوار بود. به همین دلیل است که با کاهش قیمتی دلار و اونس، نرخ سکه عقب نشینی چندانی ندارد. در واقع این گروه از معامله گران معتقدند قیمت سکه در کوتاه مدت همچنان صعودی خواهد بود و این فلزگرانبها مجددا به کانال 15 میلیون تومانی باز خواهد گشت. با این اوصاف، ادامه افزایش قیمت دلار باعث خواهد شد تا تعداد بیشتری از معامله گران سکه برای خرید این فلزگرانبها در بازار حاضر شوند.

اطلاعات عمومی:

زمان مناسب برای خرید طلا چه وقت است؟

بازار طلا مانند بازارهای مالی دیگر در مقاطع مختلف سال عملکرد مختلفی دارد. ضمن اینکه عواملی مانند جنگ، بیماری و … هم بازار طلا و قیمت فلزات گرانبها را در شرایط مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما به طور کلی و همچنین فارغ از اتفاقات سیاسی و اقتصادی مختلف، قیمت طلا در ماه‌های پایانی سال به حداقل خود می‌رسد و به نظرکارشناسان، آخرین ماه فصل زمستان زمان مناسبی برای خرید طلا محسوب می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز