قیمت سکه بیشتر می شود؟

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز نسبت به روز گذشته 4 هزار و 400 تومان بالا رفت و به محدوده یک میلیون و 293 هزار و 100 تومانی رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با روز قبل 50 هزار تومان افزایش پیدا کرد و 13 میلیون و 110 هزار تومان شد. سکه تنها مقداری با مرز مهم مقاومت قیمتی فاصله دارد و اگر آن را پشت سر بگذارد، روند صعودی آن با سرعت بیشتری همراه خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سکه روز گذشته توان چندانی برای رشد قیمتی نداشت، با این حال معامله گران هم به دلیل خوش بینی نسبت به افزایش مجدد قیمت دلار مانع از سقوط آن به پایین کانال 13 میلیون تومانی شدند. تحلیلگران فنی معتقدند اگر سکه بتواند به بالای محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومانی برسد، احتمالا رشد قیمتی آن سرعت خواهد گرفت.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

طی یک هفته‌ اخیر و نوسان مداوم قیمت دلار، سکه در برابر کاهش قیمتی همواره مقاومت کرده و پایین نرخ 13 میلیون تومانی تثبیت نشده است. همین امر باعث شده تا دیدگاه‌های کاهشی درباره سکه محدود شوند. فعالان حوزه ارز بر این باورند که اگر نرخ دلار کمتر از 29 هزار و 500 تومان شود، قیمت سکه به سرعت کاهش پیدا خواهد کرد. اما اگر دلار خود را مجددا به محدوده 30 هزار تومانی نزدیک کند، احتمال ورود خریداران جدید به بازار سکه و افزایش قیمت آن بار دیگر بالا خواهد رفت.

وضعیت اونس در بازار جهانی

اما نرخ اونس برخلاف طلا و سکه داخلی، امروز با افت 4.5 درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده هزار و 799 دلاری قرار گرفت. به گفته کارشناسان بازار طلا، تعطیلات کریسمس و پایین بودن حجم معاملات در آخرین روزهای سال 2021 میلادی و همچنین افزایش احتیاط سرمایه گذاران علت اصلی نوسانات زیاد این فلزگرانبها محسوب می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز