افت آرام قیمت طلا و سکه

لست سکند

همزمان با کاهش نرخ دلار، قیمت طلا و سکه هم در مسیر کاهشی قرار گرفت. امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 10 هزار و 600 تومان کم شد و به محدوده یک میلیون و 284 هزار و 100 تومانی رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با روز قبل هزار تومان کاهش پیدا کرد و در مرز حساس 13 میلیون تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحلیلگران فنی بازار طلا و سکه بارها اعلام کردند که نرخ سکه تنها در صورتی نزولی خواهد شد که محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومان را از دست بدهد. در حال حاضر قیمت این فلز گرانبها در مرز 13 میلیونی قرار گرفته و احتمال می‌رود با کاهش نرخ دلار، ارزش سکه هم کاهش بیشتری پیدا کند. البته عکس این موضوع امکان پذیر است. در صورتی که نرخ دلار افزایشی شود و نرخ سکه از محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومانی بالاتر برود، زمینه برای ادامه رشد آن فراهم می‌شود.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

طبق نظر کارشناسان بازار طلا، در صورتی که با وجود کاهش مجدد نرخ دلار طی روز جاری باز هم قیمت سکه در محدوده 13 میلیون تومانی باقی بماند، یعنی بازیگران این بخش نسبت به آینده این فلز گرانبها کاملا خوش بین هستند. در واقع سرمایه گذاران این بازار امیدوارند که کاهش قیمتی دلار کوتاه مدت باشد.

قیمت اونس همچنان رو به جلو حرکت می‌کند

طی روز جاری نرخ اونس هم نسبت به روز قبل 6.09 درصد بالا رفت و به محدوده هزار و 816 دلاری رسید. به نظر کارشناسان، اونس برای دستیابی به نرخ هزار و 814 دلاری تلاش می‌کند. این روزها که به دلیل تعطیلات کریسمس هیچ آمار و داده اقتصادی منتشر نمی‌شود، معامله گران فنی مهم‌ترین نقش را در قیمت اونس دارند. نوسان دلار آمریکا و اخبار فدرال رزرو در یک هفته گذشته هم اثر به سزایی روی نرخ اونس داشتند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز