دلیل ثبات نسبی نرخ سکه چیست؟

لست سکند

قیمت طلای 18 عیار طی روز جاری نسبت به روز قبل کاهش 0.13 درصدی پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 296 هزار و 100 تومانی رسید. نرخ سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 5 هزار تومان رشد پیدا کرد و در محدوده 13 میلیون و 95 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، باقی ماندن سکه در مرز 13 میلیون تومانی تحت تاثیر رشد نرخ اونس و ثبات نرخ دلار اتفاق افتاد. تحلیلگران معتقدند به دلیل افزایش ارزش ذاتی سکه، باقی ماندن نرخ دلار در یک محدوده مشخص به علاوه رشد نرخ اونس طی یک هفته اخیر، نمی‌توان انتظار کاهش زیاد قیمت این فلز گرانبها را داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نظر تحلیلگران فنی، قیمت سکه در شرایطی افت چشم گیری خواهد داشت که محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست بدهد. البته نرخ این فلز گرانبها در حال حاضر تمایلی به رشد بیشتر ندارد. افزایش نرخ سکه در صورتی اتفاق خواهد افتاد که خریداران با حمایت خود باعث عبور این فلز گرانبها از مرز 13 میلیون و 200 هزار تومانی شوند.

وضعیت کنونی اونس

در حال حاضر نرخ اونس همچنان در مرز هزار و 807 دلاری قرار دارد. این روزها بازار جهانی به دلیل شروع تعطیلات سال نو روند آرامی دارد و تغییرات چندانی برای آن به ثبت نمی‌رسد.

به اعتقاد تحلیلگران بازار طلای جهانی، این فلز گرانبها در حال تلاش برای عبور از محدوده مقاومتی جدید هزار و 820 دلاری است. هر چند که نرخ اونس با سطح قیمتی ذکر شده فاصله زیادی دارد اما سرمایه گذاران این بازار از چنین اتفاقی حمایت می‌کند و نسبت به آن امیدوار هستند. همیشه بازار جهانی طلا به شدت تحت تاثیر قیمت دلار آمریکا بوده و اکنون هم وضعیت دلار به نفع اونس تغییر پیدا کرده و راه برای رشد قیمتی این فلز گرانبها هموار شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز