قیمت سکه برخلاف نرخ طلا کاهشی شد!

قیمت طلا 18 عیار همچنان در مسیر افزایشی قرار دارد و نسبت به دیروز  0.19 درصد رشد کرده است. بنابراین اکنون قیمت این فلز گرانبها در محدوده یک میلیون و 206 هزار و 700 تومانی واقع شده است. اما نرخ سکه در مقایسه با روز گذشته 0.28 درصد افت کرد و به محدوده 12 میلیون و 155 هزار تومانی رسید. قیمت سکه برخلاف انتظارات امروز کاهش پیدا کرد اما هنوز کانال 12 میلیونی را از دست نداده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود رفتار خلاف انتظار سکه، این فلز گرانبها همچنان مرز حساس قیمتی 12 میلیون تومان را از دست نداده است. ولی همانطور که قبلا هم برخی تحلیلگران پیش بینی کرده بودند سکه برای عبور از محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی و رشد بیشتر قیمتی به اهرم‌های قوی نیاز دارد.

امروز اندکی نرخ دلار کاهش پیدا کرد اما به اندازه‌ای نبود که این ارز خارجی کانال 28 هزار تومانی را از دست دهد. ضمن اینکه هنوز جو منفی درباره مذاکرات برجام و رشد نرخ حواله درهم مانعی بر سر راه افت قیمت دلار محسوب می‌شوند.

آریاک سفر

دیگر اخبار مهم بازار طلا:

علت اصلی رشد نرخ اونس چه بود؟

قیمت اونس جهانی همچنان بالای مرز حساس هزار و 800 دلاری است. علت اصلی رشد قیمتی اونس در چند روز اخیر احتمالا به کاهش ارزش شاخص دلار و ادامه سیاست‌های قبلی بانک مرکزی آمریکا برمی‌گردد. گزارش‌ها و اخبار بین المللی حاکی از آن است که بانک‌های مرکزی کشورهای بزرگ جهان لااقل در کوتاه مدت رغبتی به کاهش نرخ بهره ندارند و همچنان به دنبال پایین نگه داشتن آن هستند.

این موضوع به علاوه رشد فزاینده نرخ تورم در سراسر جهان باعث شده تا بار دیگر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به سمت این فلز گرانبها بروند و در نتیجه خریداران بیشتری در بازار جهانی طلا حضور پیدا کنند. در حال حاضر سرمایه گذاران و فعالان بازار طلا منتظر ارائه داده‌های تورم هستند که به زودی منتشر خواهد شد و روند بعدی حرکت قیمت طلا را مشخص خواهد کرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز