افت نرخ طلا و سکه با اعلام زمان مذاکرات

لست سکند

طبق پیش بینی قبلی کارشناسان با اعلام زمان آغاز مذاکرات، انتظارات کاهشی بازار طلا و سکه قوت گرفت. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 0.31 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده یک میلیون و 169 هزار و 300 تومانی قرار گرفته است. نرخ سکه هم در مقایسه با روز قبل 0.25 درصد کم شد و به مرز 11 میلیون و 830 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر اعلام زمان آغاز مذاکرات در آذرماه سال جاری شرایط بازار طلا و سکه را رکودی‌تر از همیشه کرده است. خبر تاریخ شروع مذاکرات بعد از ساعت 10 شب گذشته اعلام شد، زمانی که دیگر بازار پشت خطی سکه تعطیل شده بود. اما با اعلام این خبر قیمت دلار از محدوده 27 هزار و 800 تومانی نزول کرد و بنابراین انتظارات نسبت به کاهش نرخ طلا و سکه تقویت شد.

اخبار روز طلا را پی بگیرید:

راز آسمان پایتخت

رشد مجدد نرخ اونس

قیمت دلار طی روز آتی کاهشی بود و از آنجایی که بیشتر معامله گران طلا و سکه به تحرکات نرخ این ارز خارجی توجه دارند، قیمت این فلزات گرانبها هم کم شد. اما در مقابل اونس طلا بالاخره امروز افزایشی پیدا کرد و با رشد 0.63 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده هزار و 775 دلاری قرار گرفت.

این در حالی است که روز گذشته قیمت این فلز گرانبها با سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، کاهش پیدا کرد. به نظر مقامات فدرال رزرو تلاش دارند تا زمان بیشتری برای احیای اقتصاد آمریکا بدهند و در عین حال سیاست‌های سریع و سختی هم برای مهار تورم به کار بگیرند. در حال حاضر قیمت اونس بار دیگر قوت گرفته و مجددا توانسته به سمت مرز هزار و 800 دلاری حرکت کند. باید دید آمریکا از چه زمانی به سیاست‌های حمایتی خود پایان می‌دهد و بار دیگر دلار در این کشور قدرت می‌گیرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افت نرخ طلا و سکه با اعلام زمان مذاکرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز