صعود غافلگیرانه قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته سوم آبان ماه افزایش قیمت داشت. در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار با رشد قیمتی 17 هزار و 600 تومانی نسبت به دو روز قبل، یک میلیون و 186 هزار تومان شد. نرخ سکه امامی هم در مقایسه با دو روز گذشته 1.08 درصد بالا رفت و به محدوده 11 میلیون و 950 هزار تومانی رسید. صعود نرخ اونس و دلار هر دو قیمت سکه و طلا را بالا بردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته مرز 11 میلیون و 800 هزار تومانی را رد کرد و انتظارات افزایشی را برای رشد نرخ سکه در آغاز معاملات امروز بالا برد. با رشد نرخ دلار و نزدیک شدن آن به مرز 28 هزار تومانی به علاوه صعود سنگین قیمت اونس، افزایش نرخ سکه دور از انتظار نبود. در حال حاضر نرخ اونس به محدوده هزار و 818 دلاری رسیده که نسبت به روز گذشته 0.17 درصد افزایش پیدا کرده است.

اخبار مهم این حوزه را از دست ندهید: 

آریاک سفر

قیمت اونس رشد شدیدی پیدا کرد

قیمت اونس طلا به علت تمایل بانک‌های مرکزی جهانی برای پایین نگه داشتن نره بهره افزایش پیدا کرد. اعلامیه‌های مختلف فدرال رزرو در این هفته به طلا کمک کرد تا خسارات اولیه خود را جبران کند و در مسیر بهترین رشد هفتگی خود از اواخر ماه آگوست، یعنی حدود 1.8 درصد، قرار بگیرد.

نرخ بهره نزدیک به صفر به علت تقویت رشد اقتصادی در دوره همه گیری کرونا، باعث شده تا قیمت طلا به بالاترین حد در دو سال گذشته برسد. زیرا کاهش نرخ بهره سیاست‌های انبساطی هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را برای سرمایه گذاران کاهش می‌دهد.

با وجود گزارش قوی بازار کار، فدرال رزرو نسبت به این موضوع واکنش چندانی نشان نداده و به نظر تحلیلگران ارشد آمریکایی گویا بانک مرکزی آمریکا قرار نیست به زودی رویه خود را تغییر دهد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز