قیمت روز لوازم خانگی 8 شهریور 1401/ همه چیز درباره تلویزیون های ال ای دی

تلویزیون یکی از ابزارهای سرگرمی در هر خانه‌ای است و اوقات فراغت با تماشای فیلم و سریال از طریق آن سپری می‌شود، پس خرید مدل کاربردی و البته مناسب برای حفظ سلامت چشم ضروری است. اما انواع تلویزیون‌ها و همینطور قیمت ال ای دی ، ال سی دی و … باعث می‌شود تا افراد در خرید این نوع محصولات سردرگم باشند و نتوانند مدل مناسب را انتخاب کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اهل فن معتقدند تلویزیون‌های ال ای دی با نوع ال سی دی تفاوت چندانی ندارند. در واقع ال ای دی‌ها همان نمونه ال سی دی با نور زمینه متفاوت هستند. به عبارت دیگر، در تلویزیون‌های ال ای دی دیودهایی به کار رفته که وظیفه پخش کرده نور را برعهده دارند. این قابلیت باعث شفاف شدن رنگ مشکی و کنتراست بالا در این نوع تلویزیون‌ها می‌شود. اما تلویزیون‌های ال ای دی به خاطر داشتن همین تفاوت جزئی، مزیت‌هایی دارند که خانواده‌های زیادی به خرید آن تمایل پیدا می‌کنند.

مزیت تلویزیون‌های ال ای دی در چیست؟

این مدل تلویزیون‌ها نسبت به ال سی دی‌ها برق کمتری مصرف می‌کنند. مصرف برق ال ای دی‌ها در مقایسه با ال سی دی‌های هم سایز 40 درصد کمتر است. طیف رنک در ال سی دی‌ها، به خصوص آن‌هایی که از تکنولوژی آر جی بی – ال ای دی، استفاده کرده‌اند، بسیار زیاد به نظر می‌رسد. فرکانس تغییر تصاویر در تلویزیون‌های ال ای دی بالاتر است. ضمنا این مدل تلویزیون‌ها برای محیط زیست مفید بوده و آلودگی کمتری ایجاد می‌کنند.

آریاک سفر

اولین تولیدکننده این مدل تلویزیون‌ها، شرکت سونی بود و نخستین سری ال ای دی‌ها را سال 2005 به بازار عرضه کرد. در حال حاضر بیشتر برندهای شناخته شده لوازم خانگی، اعم از داخلی و خارجی، این مدل تلویزیون‌ها را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

جدول زیر به روز رسانی شده قیمت ال ای دی ها مختلف بازار را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

مرتبط با : انتخاب کلیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز