قیمت روز طلا 5 دی 1401/ نرخ سکه کانال 20 میلیونی را حفظ کرد

بازار طلا و سکه همچنان در مدار صعودی قرار دارد. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 1.35 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 875 هزار و 100 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 0.49 درصد دیگر پیشروی کرد و در محدوده 20 میلیون و 347 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار در روز جاری رشد جزئی را به ثبت رساند و نرخ اونس باز هم کاهشی شد. اما قیمت طلا و سکه بازار داخلی بی‌توجه به هر یک از این اهرم‌ها، رشد قیمتی داشتند. براساس آخرین اخبار بازار طلای جهانی، نرخ اونس نسبت به سه روز گذشته افت 0.14 درصدی را تجربه کرده و در محدوده هزار و 799 دلاری قرار گرفته است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ضرر طلافروشان از رشد قیمت دلار!

امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز قبل 50 هزار تومان دیگر بالا رفت و به مرز 12 میلیون و 550 هزار تومانی رسید. نرخ ربع سکه در مقایسه با روز گذشته 50 هزار تومان بیشتر شد و در محدوده 9 میلیون و 550 هزار تومانی قرار گرفت. قیمت سکه گرمی نیز نسبت به دیروز 50 هزار تومان بالاتر رفت و 9 میلیون و 550 هزار تومان شد.

به گفته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، نوسانات نرخ ارز طی چند روز گذشته باعث شده تا قیمت طلا و سکه در مدار صعودی قرار بگیرد. این تغییرات مداوم قیمتی دلار نه تنها برای واحدهای صنفی طلا و جواهر سود نداشته بلکه زیان آن‌ها را بیشتر کرده است. به همین دلیل واحدهای صنفی طلا و جواهر در خرید و فروش خود احتیاط بیشتری دارند. در واقع رشد ناگهانی قیمت‌ها باعث شده تا طلافروشان از مظنه فعلی جا بمانند و زیان ببینند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز