قیمت روز دلار 4 خرداد 1402/ نرخ ارز هفته جاری را صعودی تمام کرد

لست سکند

همچنان قیمت دلار در مدار صعودی حرکت دارد و نرخ آن در حال بالا رفتن است. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 0.05 درصد بیشتر شد و در محدوده 42 هزار و 506 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با 94 روز قبل 7.72 درصدی کاهش پیدا کرد و 41 هزار و 549 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر دو خبر مثبت و منفی در بازار دلار باعث سردرگمی فعالان این بخش شده است. نشست شورای حکام و تصمیمات این شورا درباره ایران همیشه معامله گران بازار ارز را برای خرید و دپو بیشتر دلار به تکاپو می‌اندازد. بررسی رفتار معامله گران و فعالان نشان دهنده این است که بازار ارز همیشه افزایش نرخ در نتیجه نشست شورای حکام را پیشخور می‌کند. اما این بار خبر مثبتی مبنی بر حضور حاکم عمان در ایران باعث شد تا تمام پیش بینی‌ها معلق و نظرات مبهمی درباره شرایط بازار ارز بیان شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دلیل نوسان مداوم قیمت دلار

دلار هرات در محدوده 52 هزار و 400 تومانی بود و همین موضوع سبب شد تا برخی از فعالان نسبت به تداوم صعود دلار امیدوار شوند. اما بعد از انتشار خبر سفر سلطان عمان به ایران و احتمال وساطت این مقام مسئول عربی بین ایران و آمریکا برای برجام سبب شد تا دلار هرات از مرز 52 هزار و 400 تومانی عقب نشینی کند و حتی پایین محدوده 52 هزار و 200 تومانی قرار بگیرد. قیمت ارز تهران به شدت به تغییرات نرخ دلار هرات توجه دارد. همین موضوع باعث سردرگمی نرخ ارز داخلی شده است.

امروز قیمت پوند و یورو هم بالا رفت. هم اکنون نرخ پوند نسبت به روز قبل 0.18 درصد بالا رفته و به مرز 52 هزار و 711 تومانی رسیده است. قیمت یورو هم در مقایسه با روز گذشته 2 تومان بیشتر شد و در محدوده 45 هزار و 791 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز