قیمت روز دلار 3 تیر 1402/ بازارساز با رشد نرخ ارز مقابله می کند؟

دلار-کاماپرس

دلار بعد از چند روز کاهش قیمتی، اولین روز از هفته تیرماه را صعودی آغاز کرد. امروز قیمت دلار نسبت به روز قبل 500 تومان بالا رفت و در محدوده 49 هزار و 950 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با 124 روز گذشته 3 هزار و 211 تومان کم شد و به مرز 41 هزار و 549 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران بازار ارز معتقدند که این بخش در وضعیت تعادلی قرار گرفته و به نظر امکان کاهش قیمت بیشتر ارزها وجود ندارد. در واقع بازارساز نیز مایل به مقابله با افزایشی‌های بازار ارز نیست و به نظر نزول بیشتر نرخ دلار برای آن صرف ندارد. زیرا با کاهش بیشتر قیمت دلار، بازار صادراتی کشور دیگر دارای جذابیت نخواهد بود و صنایع داخلی که وابسته به نرخ دلار هستند از این ریزش قیمتی آسیب خواهند دید. این مسائل باعث خواهد شد تا دولت بخش زیادی از درآمد خود را از دست بدهد و در برخی موارد زیان عمده‌ای داشته باشد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

احتمال رشد دوباره قیمت دلار قوت گرفت

گذشته از این مسائل، برخی شاخص‌ها و اعداد و ارقام بیانگر این هستند که قیمت دلار مایل به صعود دوباره است. از نظر تحلیل تکنیکال، اندیکاتور مکدی برای دلار سیگنال صعودی صادر کرده و به نظر احتمال رشد دوباره قیمت این ارز و ورود آن به کانال 50 هزار تومانی وجود دارد.

امروز قیمت پوند و یورو هم مانند دلار صعود پیدا کرد. قیمت یورو در روز جاری نسبت به سه روز قبل 2.37 درصد بالا رفت و به مرز 54 هزار و 380 تومانی رسید. نرخ پوند نیز در مقایسه با چهارشنبه 2.34 درصد بیشتر شد و در محدوده 63 هزار و 246 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز