قیمت روز دلار 1 تیر 1402/ تصمیم کنگره آمریکا بازار ارز را لرزاند

دلار-کاماپرس

اخبار سیاسی منفی باعث شده تا دوباره قیمت دلار در بازار آزاد و رسمی صعودی شود. امروز قیمت دلار در تابلو معاملات طلا و ارز نسبت به روز قبل 1.71 درصد بیشتر شد و به مرز 49 هزار و 450 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با 122 روز گذشته 3 هزار و 211 تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 41 هزار و 549 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در شرایطی که هم اکنون برخی از معامله گران ارزی کشور منتظر انتشار اخبار مثبت بیشتر و حتی توافق موقت ایران و آمریکا هستند، کنگره ایالات متحده در حال رسمی کردن شرایط تحریمی علیه ایران است و این موضوع باعث شده تا انتظارات معامله گران تغییر جهت بدهد و امروز قیمت انواع ارز در مدار صعودی حرکت کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

امید معامله گران کم‌تر شد

براساس آخرین اخبار و گزارش‌ها، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دائمی شدن تحریم‌های سال 1996 علیه ایران تصویب کرد. البته هنوز نمایندگان مجلس آمریکا به دائمی شدن این تحریم‌ها رای نداده‌اند و اکنون باید لایحه مذکور در صحن مجلس نمایندگان این کشور به رای گذاشته شود تا نتیجه آن به طور کامل مشخص شود. با وجود عدم تصویب کامل طرح مذکور، این موضوع باعث لرزش بازار ارز شد و معامله گران را فعال کرد. تا پیش از این بسیاری نسبت به بهبود روابط ایران و غرب و تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی امیدواری زیادی داشتند.

امروز قیمت پوند و یورو نیز در مدار صعودی حرکت کرد. نرخ پوند نسبت به دیروز هزار و 81 تومان بالا رفت و به مرز 62 هزار و 846 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز قبل 929 تومان بیشتر شد و در محدوده 54 هزار و 19 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز